- آیا دوره های MBA در ایران، کارشناسی ارشد محسوب می شوند؟
- آیا می توانیم گواهینامه MBA خود را به کارشناسی ارشد تبدیل کنیم؟
- آیا با گرفتن این گواهینامه می توانیم به تحصیلات خود ادامه دهیم؟
- چه عاملی باعث تمایز گواهینامه علوم و فنون تهران در مجامع بین المللی شده است؟
- معتبرترین مرکز MBA ایرانی برای سفارتخانه ها و دانشگاه های خارجی کجاست؟
- چرا علوم و فنون تهران در لیست ۱۰ مرکز برتر خاور میانه در زمینه mba و کسب و کار قرار دارد؟
- چرا ۷۰ درصد کارآفرینان برتر کشوری ،علوم و فنون تهران را برای تحصیل انتخاب کرده اند؟
تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. ما در اینجا سعی کردهایم به برخی از این سوالات پاسخ دهیم :
چرا دوره MBA علوم و فنون تهران؟
- زیرا سرفصلهای آموزشی دوره MBA علوم و فنون تهران به شیوهای مهارت محور طراحی شدهاند تا دانشپذیران را برای چالشهای محیط واقعی کار آمده سازند.
- با مدیران و کارآفرینان برتر، همکلاس خواهید شد.
- توانایی تیمسازی در هر بخش از سازمان و مدیریت هر تیم را خواهید یافت.
- علاوه بر مهارتهای سخت، مجهز به مهارتهای نرمی خواهید شد که همه کارفرمایان به دنبال آنند.
- با آموزش اصولی، تصویر درست از آینده کسب و کار خود داشته باشید تا مولفههای اقتصادی را پیشبینی و برنامه ریزی دقیقی بر اساس آن داشته باشید.
- روشهای Market Research و تحلیل رقبا را می آموزید تا در بازار رقابتی این روزها حرفی تازه برای گفتن داشته باشید.
- ادبیات تجارت بینالملل را فرا خواهید گرفت و قادر خواهید بود با نیازسنجی بازارهای داخلی و بینالمللی وارد حوزه صادرات و واردات شوید.
برخی از تفاوت های ما
- دریافت گواهینامه موردتایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قابل ارائه به سازمانهای دولتی و خصوصی
- محیط عالی برای آشنایی با مدیران و کارآفرینان برجسته کشور و امکان شبکهسازی و ایجاد ارتباط با افراد شاخص
- حمایت علمی اساتید برجسته کشوری و بینالمللی در مدت تحصیل و حتی پس از اتمام دوره
- دورهای 400 ساعته (320 ساعت درسگفتار+80 ساعت تمرین، پروژه و کارگاه)
- برگزاری دوره آنلاین و حضوری با سرفصل ها بروز دانشگاه هاروارد
- حضور پشتیبان IT در کلاسهای آنلاین
دوره MBA با مدرک بینالمللی
ما شما را به شرکت در جلسات معرفی دورههای مدیریت MBA دعوت میکنیم تا بیشتر با برنامهها، فرصتها و تجربیاتی که در انتظار شماست آشنا شوید. این جلسات فرصتی عالی برای دیدار با اساتید، دانشپذیران فعلی و فارغالتحصیلان این مرکز هستند و به شما کمک میکنند تا نگاه جامعتری به این دوره داشته باشید.
این فرصت را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام در دوره با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سؤالات شما و راهنمایی در فرایند ثبتنام است.
دستاوردهای فارغ التحصیلی دوره MBA
- گواهینامه و مدرک قابل استعلام در سامانه استعلام سایت وزارت علوم
- گواهینامه موردتایید سازمان اعتبارسنجی کشور کانادا (WES) و سازمان بینالمللی کار (ILO)
- یادگیری تکنیکها و مهارتهای مدیریتی کسب و کار در کنار کسب تجربه و دانش تئوری
- بهره مندی از بروزترین امکانات آموزشی: کلاسهای تعاملی ، تختههای هوشمند و سیستم یکپارچه LMS
- حضور در کلاسهای تعاملی با سرفصلهای بهروز و مهارتمحور، بههمراه انجام پروژههایی منطبق بر فضای واقعی کسب و کار
- اعطای ۱۶ جلد کتاب دانشگاه هاروارد در حوزه کسب و کار به دانش پذیران دوره MBA
- عضویت دانشپذیران در معتبرترین انجمنهای علمی کشور با معرفینامه این مرکز
- معتبرترین Business School ایرانی در فهرست برترین مدارس کسب و کار جهان
- تائیدیه کیفیت و محتوای علمی از نظر مرکز علمی دانشگاههای اتحادیه اروپا
- تائید اکثریت سفارتخانهها و اولویت در مهاجرت تحصیلی و کاری برای دانشآموختگان این مرکز
- برگزار کننده برتر سمینارهای بین المللی حوزه کسب و کار با دانشگاه هارورد و اسنفورد و..
سرفصلها و مهارتهای کلیدی رشته MBA
دوره MBA آموزش عالی علوم و فنون تهران با درک دقیق از دینامیکهای مداوم کسبوکار و نیازهای مدیران آینده، سرفصلهایی متنوع و بهروز شده را ارائه میدهد. هر سرفصل با هدف تقویت دانش و مهارتهای عملی و استراتژیک شما طراحی شده است تا شما را برای رهبری مؤثر و خلاق در عرصههای گوناگون آماده سازد.
برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی موسسه علوم و فنون، میتوانید به شیوه های زیر با ما در ارتباط باشید و یا با پر کردن فرم زیر درخواست خود را برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نمایید.
گرایش های دوره MBA آموزش علوم و فنون تهران به شرح زیر می باشد:
- گرایش مالی و سرمایه
- گرایش توسعه فردی
- گرایش دیجیتال مارکتینگ
- گرایش فروش
- گرایش بازرگانی
- گرایش مدیریت استراتژیک
- گرایش بازاریابی
درس ترم دوم | ساعت |
کارآفرینی | 20 ساعت |
امور مالی | 20 ساعت |
کنترل و ارزیابی عملکرد | 20 ساعت |
اصول و فنون مذاکره | 20 ساعت |
طراحی کسب و کار | 20 ساعت |
فوق برنامه | 16 ساعت |
کسب و کارهای نوپای امروزی، حاصل تلاش کارآفرینان خلاق و خطرپذیر است که پس از شناسایی فرصتهای محیطی، از منابع در دسترس بهرهبرداری مینمایند و ایدههای خلاقانه خود را محصولات جدید تبدیل میکنند. کارآفرینی، نقطه شروع یک کسب و کار برای سودآوری است. کارآفرینی از آن جهت که منجر به ایجاد فرصت های شغلی و تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی میشود یکی از موضوعات مطلوب برای یادگیری و آگاهی است. درس کارآفرینی با معرفی اصول و مفاهیم پایه کارآفرینی، فراگیران را با برنامهریزی، استقرار و مدیریت یک کسب و کار آشنا میکند.
سرفصل دروس
- مقدمات و مفاهیم کارآفرینی
- تعاریف و تاریخچه کارآفرینی
- ویژگیهای کارآفرینان
- مدلهای کارآفرینی
- خلاقیت و نوآوری
- آشنایی با مفاهیم خلاقیت و نوآوری
- فرایند و تکنیکهای خلاقیت
- فرایند کارآفرینی
- شناسایی و ارزیابی فرصتهای کارآفرینی
- ایدهیابی و طراحی ارزش پیشنهادی مشتری
- آشنایی با طرح کسب و کار
- آشنایی با تامین منابع
- تاسیس و راه اندازی کسب و کار
- آشنایی با کسب و کارهای ایران
- انواع کسب و کارها در ایران
- کسب و کارهای خانگی
- تولید بدون کارخانه
- مدل کسب و کار تولید بدون کارخانه
- مراحل قانونی تولید بدون کارخانه
- انتخاب بازار هدف و استراتژی حضور در بازار
هر کسب و کاری برای دستیابی به اهدافی مشخص شکل میگیرد که قدم اول آن جمع شدن افراد تحت یک ساختار منظم است و تقسیم وظایف بین آنها و تعیین مسئولیتها، اختیارات و جایگاه آنهاست. گام اساسی دیگر در شروع کسب و کار، برنامهریزی فعالیتها برای دستیابی به اهداف کسب و کار و ایجاد یک نظام هماهنگی در میان افراد و کنترل فعالیتهای انجام شده برای اطمینان از اجرای درست برنامه هاست. اقدامات نامبرده، اصول اولیه اداره یک کسب و کار است که موفقیت و بقای آن را تضمین میکند. درس مبانی سازمان دانشپذیران را با اصول اولیه شرکت یعنی برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی، کنترل آشنا میکند تا بدانند در محیط واقعی کسب و کار، اساسیترین فعالیتها برای اداره یک کسب و کار کدام است.
سرفصل دروس
- مفاهیم و اصول اولیه سازمان
- اصول برنامه ریزی برای کسب و کار
- طراحی و ارزیابی ساختار سازمانی مناسب کسب و کار
- طراحی فرایندها در قالب فعالیت ها، عملکردها و اصول
- طراحی نظام هماهنگی در کسب و کار
- مروری بر رهبری و کنترل در سازمان
- طراحی فرهنگ سازمانی مناسب کسب و کار
سرفصل دروس
- مفاهیم مقدماتی مذاکره
- قدرت و نیاز در مذاکره
- معیارهای معتبر و نامعتبر در مذاکره
- اصول پایه مذاکره انواع مذاکره و استراتژی مذاکره
- فرایند مذاکره و برنامه ریزی مذاکره
- حل مسئله در مذاکره
- انواع سوال بر اساس مدل پارک
- مهارت های ارتباطی در مذاکره
- تکنیکها، دام و ترفندهای مذاکره
- تفاوتهای شخصیتی و فرهنگی در مذاکره
- گفتگوی مبتنی بر مذاکره
- نحوه برخورد با تهدیدها و روش های غیر مذاکراتی
برای شروع و یا گسترش هر کسب وکار باید در قدم اول باید جزئیات عملکرد یک در راستای دستیابی به اهداف اصلی را در قالب یک سند مشخص کرد تا بتوان مزایای مهم و عملی بودن ایدهها را به سرمایهگذاران و شرکای کلیدی نشان داد. از این سند با عنوان طرح کسب و کار یاد میشود و فرایند آماده کردن آن طراحی کسب و کار نامیده میشود. درس طراحی کسب وکار به دانشپذیران کمک میکند تا با نوشتن گزارش دقیق در خصوص تولیدات یا خدمات شرکت، روشهای تولید، بازار و مشتریان، استراتژیهای بازاریابی، منابع انسانی، ساختار، زیرساختها، منابع تأمین مالی و نحوه استفاده از آنها آشنا شوند .
سرفصل دروس
- مقدمات طراحی کسب و کار
- آشنایی با مفاهیم طرح کسب و کار و امکان سنجی
- نقشه راه طراحی کسب و کار
- آشنایی با فرایند تدوین طرح کسب و کار
- آشنایی با اجزای
- تحلیل عوامل ورودی
- تحلیل تصمیمگیریهای کلیدی طراحی کسب و کار
- تدوین مدل ساده کسب و کار به صورت کارگاهی
- آشنایی با بخشهای طرح تجاری کامل
- نحوه کلی نوشتن طرح تجاری
- آشنایی با بخشهای طرح تجاری کامل
- طراحی بخشهای مختلف طرح تجاری
- مفاهیم مدل سازی مالی در طرح تجاری
- آشنایی با مفاهیم مالی و مدلسازی
- آشنایی با تدوین صفحات گسترده طراحی کسب و کار
سرفصل دروس
- مقدمات، مفاهیم و اصول کنترل و ارزیابی عملکرد
- مقدمات طراحی کسب و کار
- ماتریس ارزیابی عملکرد
- مدل سینک و توتل
- مدل تعالی سازمان
- مدلهای ارزیابی عملکرد
- مدل فرایند کسب وکار
- مدل هرم عملکرد
- کارت امتیاز متوازن
- مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان
- مثالهای کاربردی از ارزیابی عملکرد
درس ترم یک | ساعت |
مبانی سازمان | 20 ساعت |
اقتصاد برای مدیران | 20 ساعت |
رهبری و رفتار سازمانی | 20 ساعت |
مسائل حقوقی کسب و کار | 20 ساعت |
مدیریت منابع انسانی | 20 ساعت |
فوق برنامه | 16 ساعت |
هر کسب و کاری برای دستیابی به اهدافی مشخص شکل میگیرد که قدم اول آن جمع شدن افراد تحت یک ساختار منظم است و تقسیم وظایف بین آنها و تعیین مسئولیتها، اختیارات و جایگاه آنهاست. گام اساسی دیگر در شروع کسب و کار، برنامهریزی فعالیتها برای دستیابی به اهداف کسب و کار و ایجاد یک نظام هماهنگی در میان افراد و کنترل فعالیتهای انجام شده برای اطمینان از اجرای درست برنامه هاست. اقدامات نامبرده، اصول اولیه اداره یک کسب و کار است که موفقیت و بقای آن را تضمین میکند. درس مبانی سازمان دانشپذیران را با اصول اولیه شرکت یعنی برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی، کنترل آشنا میکند تا بدانند در محیط واقعی کسب و کار، اساسیترین فعالیتها برای اداره یک کسب و کار کدام است.
سرفصل دروس
- مفاهیم و اصول اولیه سازمان
- اصول برنامه ریزی برای کسب و کار
- طراحی و ارزیابی ساختار سازمانی مناسب کسب و کار
- طراحی فرایندها در قالب فعالیت ها، عملکردها و اصول
- طراحی نظام هماهنگی در کسب و کار
- مروری بر رهبری و کنترل در سازمان
- طراحی فرهنگ سازمانی مناسب کسب و کار
هر کسب و کاری برای دستیابی به اهدافی مشخص شکل میگیرد که قدم اول آن جمع شدن افراد تحت یک ساختار منظم است و تقسیم وظایف بین آنها و تعیین مسئولیتها، اختیارات و جایگاه آنهاست. گام اساسی دیگر در شروع کسب و کار، برنامهریزی فعالیتها برای دستیابی به اهداف کسب و کار و ایجاد یک نظام هماهنگی در میان افراد و کنترل فعالیتهای انجام شده برای اطمینان از اجرای درست برنامه هاست. اقدامات نامبرده، اصول اولیه اداره یک کسب و کار است که موفقیت و بقای آن را تضمین میکند. درس مبانی سازمان دانشپذیران را با اصول اولیه شرکت یعنی برنامهریزی، سازماندهی، هماهنگی، کنترل آشنا میکند تا بدانند در محیط واقعی کسب و کار، اساسیترین فعالیتها برای اداره یک کسب و کار کدام است.
سرفصل دروس
- مفاهیم و اصول اولیه سازمان
- اصول برنامه ریزی برای کسب و کار
- طراحی و ارزیابی ساختار سازمانی مناسب کسب و کار
- طراحی فرایندها در قالب فعالیت ها، عملکردها و اصول
- طراحی نظام هماهنگی در کسب و کار
- مروری بر رهبری و کنترل در سازمان
- طراحی فرهنگ سازمانی مناسب کسب و کار
سرفصل دروس
- آشنایی با مفاهیم و تعاریف اقتصادی
- آشنایی با ساختار تقاضا و ساختار بازار
- بررسی رفتار مصرفکننده و تولیدکننده
- آشنایی با ماتریس داده و ستانده
- مفهوم کشش پذیری قیمتی و درآمدی
- آشنایی با تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی
- آشنایی با مفهوم درجه رقابت در صنایع مختلف و نحوه محاسبه آن
- آشنایی با مفهوم نرخ تورم، تورم شرکتی و ارتباط آن با تورم عمومی
- آشنایی با نرخ بهره و ارز
- آشنایی با مفاهیم پایه پولی و نقدینگی و تاثیر آن بر کسب و کار
- آشنایی با سیاست های پولی و مالی
- آشنایی با مفهوم شاخصسازی اقتصادی برای شرکت ها و تحلیل آنها برای بهبود عملکرد اقتصادی کسب و کار
شروع و تداوم فعالیتهای هر کسب و کار تحت نظارت قوانین و مقررات مختلف صورت میگیرد تا از بروز مشکلات حقوقی، تجاری و مالی پیشگیری شود. عدم آگاهی از موضوعات حقوقی میتواند زمینه ساز جرایم حقوقی، زیانهای مالی و حتی منحل شدن یک کسب و کار شود؛ درس مسائل حقوقی کسب و کار فراگیران را با موضوعات کلیدی حقوقی کسب و کار نظیر ثبت شرکت، ثبت برند، قراردادو ….آشنا میکند.
سرفصل دروس
- آشنایی با مجوزهای مورد نیاز استارت آپ ها و کسب و کارهای فناورانه
- آشنایی با ماهیت قراردادهای کاربردی مدرن و استارت آپها
- قرارداد کوفاندر
- قراردادهای NDA محرمانگی دادهها
- قرارداد با تیم فنی
- قراردادهای تولید محتوا
- قرارداد وستینگ/ لجستیک
- تحلیل وضعیت امور ثبتی مورد نیاز کسب و کارها
- تشخیص شخصیت حقوقی مورد نیاز کسب و کارهای مجازی
- ثبت برند و لوگو
- ثبت نرم افزار
- ثبت محتواهای آنلاین
- تحلیل حقوقی بیزینس پلنها
- اصول حقوقی فروش سهام یا جذب سرمایه گذار
- اصول حقوقی مرتبط با ارزش گذاری
- شرایط تدوین و تنظیم قوانین سایت
- مسائل حقوقی مالیات، بیمه، استخدام در شرکتهای نوپا
آموزش عالی علوم و فنون تهران
نگاهی به سابقه درخشان ما
آموزش عالی علوم و فنون تهران، با بیش از ۲۸ سال سابقه درخشان در ارائه دورههای تخصصی مدیریت، بهعنوان نخستین موسسه ای در ایران شناخته میشود که دورههای MBA و DBA را با رعایت استانداردهای بینالمللی و با بهرهگیری از اساتید برجسته و کارآزموده عرضه کرده است. ما با تمرکز بر ارتقای دانش و مهارتهای حرفهای دانشپذیران، محیطی چالشبرانگیز و همزمان حمایتکننده را برای رشد و تعالی دانشپذیران فراهم آوردهایم.
ما با درک عمیق از نیازهای تغییرپذیر بازار کار و با توجه به رویکردهای نوین آموزشی، نقشی کلیدی در معرفی و اجرای دورههای MBA در ایران داریم و با ابتکار و خلاقیت در طراحی برنامهها، نهتنها استانداردهای آموزشی را بالا بردهایم، بلکه بهعنوان مرکزی برای تبادل دانش و تجربیات بین حرفهایهای صنعت و دانشگاه تبدیل شدهایم. تجربه و تعهد مؤسسه به تعالی و نوآوری، ما را به یکی از معتبرترین نامها در زمینه آموزش مدیریت در خاورمیانه تبدیل کرده است.
ما با تکیهبر میراث غنی خود و با نگاهی به آینده، متعهد به ارائه دورههایی هستیم که نهتنها دانش روز دنیا را منعکس میکنند، بلکه مهارتهای لازم برای مواجهه با چالشهای پیشرو را در شرکتکنندگان پرورش میدهند. علوم و فنون تهران همواره در جستجوی بهترین و بهروزترین روشهای آموزشی است تا اطمینان حاصل کند که فارغالتحصیلانش به عناصری تأثیرگذار و موفق در عرصههای مختلف کسبوکار تبدیل میشوند.
با پیوستن به دوره MBA مؤسسه علوم و فنون تهران، نهتنها دانش و مهارتهای خود را افزایش میدهید؛ بلکه گامی بلند به سمت تحقق رؤیاها و اهداف حرفهای خود برمیدارید. اکنون زمان آن رسیده است که به جمع رهبران فردای دنیای کسبوکار بپیوندید.
دوره MBA چیست؟
دوره MBA یا Master of Business Administration به عنوان یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین برنامههای تحصیلی در سطح جهان شناخته میشود. این برنامه، که ریشههای آن به اوایل قرن بیستم بازمیگردد، به منظور آمادهسازی مدیرانی با دیدگاه جهانی و تواناییهای رهبری و تصمیمگیری در سطوح بالای سازمانی طراحی شده است. دوره MBA، با تاکید بر مهارتهای عملی و استراتژیک، دانشپذیران را به چالش میکشد تا با مسائل پیچیده کسبوکار روبرو شوند و راهکارهای نوآورانه ارائه دهند.
شرکت در دوره MBA آموزش عالی علوم و فنون تهران به معنای پیوستن به جمعی از برترین ذهنها و کسب تجربیاتی است که میتواند تحولی عمیق در مسیر شغلی و شخصیت حرفهای شما ایجاد کند. این دوره با ارائه دیدگاههای نوین و مهارتهای کاربردی، شما را برای رهبری و موفقیت در عرصههای مختلف تجاری آماده میکند.
فارغ التحصیلان برتر دوره
دوره MBA مناسب چه افرادی است؟
مخاطبان دوره MBA علوم و فنون تهران میتوانند از طیف وسیعی از افراد با اهداف و نیازهای مختلف باشند. این دوره برای توسعه مهارتهای حرفهای و فردی طراحی شده است و به همین دلیل، گروههای مختلفی میتوانند از آن بهرهمند شوند.
- مدیران عامل و مشاورین کسبوکار، برای افزایش دانش استراتژیک و مهارتهای تصمیمگیری در محیطهای رقابتی و پیچیده.
- سرمایهگذاران و کارآفرینان، برای تقویت دانش مالی، شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری موفق و ایجاد و گسترش کسبوکارهای نوآورانه.
- صاحبان کسبوکار و فروشندگان، برای بهبود مهارتهای مدیریتی، توسعه استراتژیهای فروش موثر و افزایش سهم بازار.
- تجار و بازرگانان، برای گسترش دیدگاههای بینالمللی، فهم بهتر قوانین و مقررات تجارت جهانی و تقویت مهارتهای مذاکره و دیپلماسی تجاری.
- علاقهمندان حوزه کسبوکار و ارتقای فردی و شغلی، برای کسب مهارتهای رهبری، ارتباطات و تیمسازی و همچنین شناخت فرصتهای جدید در عرصه کارآفرینی.
- دانشجویان و فارغالتحصیلان جویای کار، برای افزایش اشتغالپذیری، درک بهتر از محیط کسبوکار و آمادهسازی برای ورود به نقشهای مدیریتی و رهبری.
هر یک از این گروهها میتوانند از دورههای MBA به منظور توسعه شخصی و حرفهای، ایجاد شبکههای مؤثر و فراگیری مهارتهای جدید در عرصههای مختلف استفاده کنند.
مشاوره رایگان دوره MBA
برای کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی علوم و فنون تهران، میتوانید به شیوههای زیر با ما در ارتباط باشید و یا با پر کردن فرم زیر درخواست خود را برای دریافت مشاوره رایگان ثبت نمایید.
گرایشهای دوره MBA علوم و فنون تهران
در حال حاضر، دوره MBA در آموزش عالی علوم و فنون تهران در گرایشهای متنوعی برگزار میگردد که هر کدام به دانشپذیران کمک میکنند تا در حوزههای خاصی از دنیای کسب و کار مهارت پیدا کنند و به اهداف شغلی خود دست یابند. انتخاب گرایش پس از اتمام دروس عمومی و با دیدی بازتر نسبت به نیازها و علایق فردی انجام میشود. در ادامه، به بررسی و توضیح هر کدام از این گرایشها و مناسبترین گروههای شغلی برای آنها میپردازیم:
مدیریت استراتژیک به دانشپذیران کمک میکند تا نگاهی کلنگر به سازمان داشته باشند و در ایجاد، اجرا و ارزیابی استراتژیهای کلان سازمانی مهارت پیدا کنند. این گرایش برای مدیران ارشد و کسانی که به دنبال تصمیمگیریهای استراتژیک در سطوح بالای سازمان هستند، ایدهآل است.
این گرایش MBA برای کسانی مناسب است که به دنبال درک عمیقتری از اصول و مبانی تجارت بینالملل، قوانین و مقررات بازرگانی، لجستیک و حملونقل بینالمللی هستند. این گرایش به دانشپذیران کمک میکند تا در عرصه تجارت جهانی به موفقیت دست یابند.
علم بازاریابی یکی از ارزشمند ترین علوم در بازار امروز است. دانشپذیران این گرایش به مطالعه و تحلیل بازار، توسعه محصول، استراتژیهای قیمتگذاری و تبلیغات پرداخته و مهارتهای لازم برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی در بازار را کسب میکنند.
این گرایش MBA به دانشپذیران کمک میکند تا مهارتهای مورد نیاز در مدیریت فروش، برنامهریزی استراتژیک فروش، تکنیکهای مذاکره و ارتباط با مشتری را فرا بگیرند. گرایش فروش برای کسانی که در بخشهای فروش و توسعه بازار فعالیت دارند، ایدهآل است.
در دنیای امروز که فضای دیجیتال نقش پررنگی در کسب و کارها دارد، گرایش دیجیتال مارکتینگ در MBA برای کسانی که میخواهند در زمینه بازاریابی آنلاین، تبلیغات دیجیتال، شبکههای اجتماعی و سئو (SEO) تخصص پیدا کنند، بسیار مفید است.
گرایش mba توسعه فردی برای افرادی مناسب است که به دنبال ارتقاء مهارتهای فردی خود نظیر رهبری، مدیریت زمان، ارتباطات و حل تعارض هستند. این گرایش به افراد کمک میکند تا به شخصیتی چندبعدی و تاثیرگذار در محیط کاری تبدیل شوند.
این گرایش MBA برای کسانی مناسب است که علاقمند به کار در حوزههای مالی، بانکداری، سرمایهگذاری و بورس هستند. دانشپذیران در این گرایش با اصول و تکنیکهای تحلیل مالی، مدیریت سرمایه و ریسک، بودجهبندی و تامین مالی شرکتها آشنا میشوند.
انتخاب هر یک از این گرایشها بستگی به علایق، توانمندیها و اهداف شغلی هر فرد دارد. دانشپذیران با توجه به تجربیات و نیازهای خود در محیط کاری میتوانند گرایشی را انتخاب کنند که بیشترین همراستایی را با اهداف و آرزوهای آنها داشته باشد. هر یک از این گرایشها، با دروس تخصصی و محتوای آموزشی عمیق، فرصتهای گستردهای برای یادگیری و رشد را فراهم میآورند.
بهترین دانشگاههای دوره MBA
- دوره MBA دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی استنفورد
- مکان: سیلیکون ولی، کالیفرنیا، آمریکا
- رتبه جهانی: ۱
- مشخصه: تمرکز بر ترویج همکاری به جای رقابت
Stanford Graduate School of Business
- دوره ۱۶ ماهه MBA در HEC Paris
- مکان: پاریس، فرانسه
رتبه جهانی: ۲ - مشخصه: تنوع بسیار بالا در میان این گروه با هدف دانشآفرینی HEC Paris
- دوره MBA دو ساله و تمام وقت مدرسه بازرگانی هاروارد
- مکان: ماساچوست، آمریکا
رتبه جهانی: ۳ - مشخصه: برنامه درسی منحصربهفرد با تمرکز بر روی دنیای واقعی و شبیهسازی فنی Stanford Graduate School of Business
- دوره ۲ ساله MBA دانشکده مدیریت MIT Sloan
- مکان: ماساچوست، آمریکا
رتبه جهانی: ۴ - مشخصه: تمرکز بر نوآوری برای حل پیچیدهترین مسائل و مشکلات جهان
MIT (Sloan)
- دوره ۲۱ ماهه MBA دانشکده بازرگانی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا
- مکان: پنسیلوانیا، آمریکا
- رتبه جهانی: ۵
- مشخصه: تمرکز بر تصمیم گیری مبتنی بر داده و افزایش بهرهوری، رشد و پیشرفت اجتماعی Penn (Wharton)
- دوره یک ساله MBA مدرسه بازرگانی IE
- مکان: مادرید، اسپانیا
رتبه جهانی: ۶ - مشخصه: تمرکز بر کارآفرینی و جذب دانشجویان با حداقل سه سال سابقه کار IE Business School
- دوره MBA مدرسه بازرگانی لندن
- مکان: لندن، انگلستان
- رتبه جهانی: ۷
- مشخصه: دوره انعطافپذیر با نرخ و قابلیت اشتغال بالا HEC Paris
- دوره تماموقت ۱۰ ماهه MBA در INSEAD
- مکان: ابوظبی، امارات
- رتبه جهانی: ۸
- مشخصه: دوره فشرده با تدریس در چندین دانشگاه و تمرکز بر تغییر و تحول INSEAD
- دوره MBA مدرسه بازرگانی IESE
- مکان: بارسلونا، اسپانیا
رتبه جهانی: ۹ - مشخصه: تمرکز بر توانمندسازی اساتید دانشگاهی با تشویق به برگزاری کلاس درس مشاغل برتر IESE Business School
- دوره MBA مدرسه بازرگانی کلمبیا
- مکان: نیویورک، آمریکا
- رتبه جهانی: ۱۰
- مشخصه: طرح دوره منتخب با بیش از ۲۰۰ درس انتخابی و دسترسی به بیش از ۴۰۰۰ دوره تحصیلات تکمیلی Columbia Business School
- افزایش اعتماد به نفس: تجربهها و دانش کسب شده در دوره MBA به شما کمک میکند تا با اعتماد به نفس بیشتری به محیطهای کاری وارد شوید.
- توسعه دید جهانی: با مطالعه موارد بینالمللی و برخورد با دانشپذیران از فرهنگهای متفاوت، شما دیدگاهی بزرگتر به کسبوکار و فرصتهای آن پیدا میکنید.
- پیشرفت شغلی و افزایش درآمد: فارغالتحصیلان MBA معمولاً شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در مسیر شغلی خود هستند و اغلب به موقعیتهای رهبری و مدیریتی دست مییابند که با درآمدهای بالاتر همراه است.
- شبکهسازی حرفهای: دوره MBA فرصتی برای ایجاد ارتباطات حرفهای و دسترسی به شبکهای از فارغالتحصیلان، اساتید و متخصصان صنعت فراهم میکند.
- دانش عمیق از کسبوکار: کسب دانش جامع در زمینههای مختلف کسبوکار از جمله مالی، بازاریابی، استراتژی و عملیات
- توانایی تحلیل و ارزیابی: شرکتکنندگان یاد میگیرند چگونه دادهها و اطلاعات کسبوکار را تحلیل و از آنها برای ساخت استراتژیهای موفق استفاده کنند.
- توسعه مهارتهای رهبری: MBA به شما میآموزد که چگونه تیمها را هدایت کنید، ارتباطات مؤثری داشته باشید و به رهبری قدرتمند و الگو تبدیل شوید.
- تقویت تواناییهای تصمیمگیری: دوره MBA شما را قادر میسازد تا تصمیمات دشوار را با درک عمیقتری از تجزیهوتحلیل کسبوکار و استراتژیهای مدیریتی اتخاذ کنید.
سوالات پرتکرار دوره مدیریت عالی MBA
در دوره حضوری میتوانید در کلاسهای درسی که در موسسه تشکیل میشوند، حضور یابید و از امکانات آموزشی و شبکه ارتباطی در فضای این مرکز استفاده کنید. اگر امکان حضور در موسسه را ندارید، میتوانیم دورههای آنلاین و آفلاین دوره MBA را به شما توصیه کنیم که امکان انعطافپذیری بیشتری را در برنامه آموزشی شما ایجاد میکنند؛ اما چنانچه در دوره حضوری ثبت نام کردهاید و یک یا چند جلسه امکان حضور سر کلاس را ندارید، میتوانید جلسه را به صورت آفلاین مشاهده کنید. همچنین لازم به ذکر است که سرفصلها و مدرک دوره حضوری و آنلاین آموزش عالی علوم و فنون تهران، مشابه هستند.
بله؛ مدارک صادرشده در آموزش عالی علوم و فنون تهران، موردتایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (قابل استعلام) است بنابراین این مدارک قابل ترجمه رسمی به همراه مهرتایید وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری میباشند.
مؤسسه دورههای MBA و DBA را برگزار میکند و همچنین دورههای کوتاهمدت و بلندمدت در زمینههایی چون مدیریت، اقتصاد، حسابداری، بازاریابی، تجارت بینالملل و مکاتبات بازرگانی ارائه میدهد.
آموزش عالی علوم و فنون تهران دارای اعتبارات بینالمللی است و تائیدیههایی از مراکز علمی دانشگاههای اتحادیه اروپا، یونسکو و سفارتخانهها و برترین مراکز آموزشی بینالمللی دارد.
مؤسسه از تیم حرفهای اساتید و محتوای غنی آموزشی، کلاسهای تعاملی با چیدمان U شکل، تختههای هوشمند و سیستم یکپارچه LMS و امکانات متنوع دیگر بهرهمند است.