تهران، جردن خ ولیعصر روبروی صدا و سیما ، خ شهنواز، پلاک ۹۳، آموزش عالی علوم و فنون تهران

90008000

آشنایی با مدیریت رویداد

آشنایی با مدیریت رویداد

مدیریت رویداد می تواند به شما در سازماندهی مناسب مناسبت های مختلف برای مشتریان کمک کند. برگزاری یک رویداد به بهترین شکل ممکن میتواند به فروش بهتر نیز برسد. هنگام سازماندهی رویدادها، احتمالاً مراحل مختلفی را تا تکمیل برنامه طی می کنید. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک برنامه ریز رویداد هستید، مهم است که بدانید چگونه مراحل را تکمیل کنید. در این مقاله به این می پردازیم که مدیریت رویداد چیست، پنج مرحله را فهرست کرده و مزایای دنبال کردن این مراحل را توضیح می دهیم.

مدیریت رویداد چیست؟

مدیریت رویداد نحوه برنامه ریزی و سازماندهی یک رویداد برای یک مشتری است. رویدادها می توانند شامل مراسم، همایش ها یا کنفرانس ها باشند. مراحل یا مراحل زیادی در برنامه ریزی رویداد وجود دارد زیرا رویدادها نیاز به تنظیم و سازماندهی کامل دارند. مدیریت رویداد معمولاً با برنامه ریزی رویداد شروع می شود و با ارزیابی های پس از رویداد به پایان می رسد. برنامه ریز رویداد، رویداد را مدیریت می‌کند، اگرچه آنها معمولاً یک تیم یا چندین تیم برای کمک به اجرای برنامه دارند. برنامه ریزی رویداد ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تامین بودجه
  • برنامه ریزی
  • پیدا کردن یک مکان
  • انتخاب بلندگو
  • انتخاب دکوراسیون
  • تبلیغ رویداد

آشنایی با مدیریت رویداد

مراحل مدیریت رویداد

مراحل مدیریت رویداد، مراحلی است که برنامه ریز رویداد و تیم آنها برای ایجاد و سازماندهی مناسبت انجام می دهند. در اینجا پنج مرحله برنامه ریزی رویداد وجود دارد که می توانید هنگام مدیریت یک رویداد از آنها به عنوان راهنما استفاده کنید:

1. تحقیقات لازم را در مورد برگزارکننده رویداد انجام دهید

قبل از برنامه ریزی برای رویداد، تحقیق کنید تا بدانید مشتری میزبان شما برای رویداد خود چه تصوری دارد. تحقیقات می تواند اطمینان ایجاد کند که شما خواسته ها و نیازهای مشتری را برآورده می کنید. شما می توانید این کار را با مصاحبه یا نظرسنجی از میزبان انجام دهید، که ممکن است شامل این باشد که از آنها بپرسید هدفشان از این رویداد چیست. شما حتی می توانید درباره شرکت یا کسب و کار میزبان تحقیق کنید تا بتوانید برند او را از طریق رویداد به طور دقیق معرفی کنید. در حین تحقیق، اهداف مشتری را یادداشت بردارید تا مطمئن شوید که شما و تیمتان به آنها دست پیدا می کنید. برخی از سوالاتی که می توانید برای مدیریت رویداد بپرسید عبارتند از:

  1. بودجه آنها چقدر است؟
  2. تاریخ برگزاری چه زمانی است؟
  3. چند نفر را دعوت می کنند؟

2. در مورد طراحی رویداد تصمیم بگیرید

مرحله طراحی در مدیریت رویداد زمانی است که شما موضوع یا تم رویداد را تعیین می کنید. از میزبان بپرسید که می خواهد رویدادشان چگونه به نظر برسد یا مخاطبان رویداد چه احساسی داشته باشند. پس از درک موضوع رویداد، جستجوی مکان ها، دکوراسیون، موسیقی و نورپردازی را با توجه به ترجیحات مشتری شروع کنید. سایر جنبه های طراحی ممکن است شامل تابلوها، مانند لوگو یا بنر باشد. سعی کنید اطمینان حاصل کنید که تمام جنبه های طراحی منسجم یا همسو با موضوع کلی رویداد هستند. به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک رویداد رسمی می خواهد، سعی کنید رنگ های تیره تر، موسیقی بالغ یا دکوراسیون مدرن را به کار ببرید.

3. جزئیات رویداد را نهایی کنید

شما هر یک از اجزای طرح خود را، مانند بودجه، مکان و موضوع را در مرحله برنامه ریزی تکمیل خواهید کرد. برای انجام این کار، ممکن است یک طرح اصلی برای ثبت ایده های خود ایجاد کنید. مرحله برنامه ریزی و مدیریت همچنین شامل ایجاد برنامه یا جدول زمانی رویداد است که ممکن است با مشتری هماهنگ کنید. برنامه شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • زمانی که رویداد آغاز می شود
  • وقتی سخنرانان حضور دارند
  • زمانی که فعالیت های دیگر شروع می شود
  • وقتی مهمان ها بتوانند غذا بخورند
  • زمانی که رویداد به پایان می رسد

این مرحله تضمین می کند که فرآیند برنامه ریزی رویداد به طور موثر اجرا می شود. برای مثال، اگر در مورد غذا مطمئن نیستید، ممکن است با تهیه کنندگان غذا صحبت کنید. مرحله برنامه ریزی به شما امکان می دهد به سؤالات باقی مانده خود پاسخ دهید. در این مرحله، شما همچنین می توانید نقش ها یا وظایفی را برای اعضای تیم خود تعیین کنید.

4. مدیریت رویداد را با تیم خود هماهنگ کنید

اکنون که برنامه ریزی را تکمیل کرده اید، می توانید مرحله هماهنگی رویداد را شروع کنید. با تیم خود کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه از برنامه آگاه هستند. برای رسیدن به این هدف، می توانید با تیم خود برنامه را مرور کنید و بپرسید که آیا همه نقش خود را درک می کنند یا خیر. مرحله هماهنگی ممکن است به تأیید جزئیات نیز اشاره داشته باشد، مانند زمانی که برای تمرین یا تنظیم برنامه ریزی می کنید. همچنین باید با کارکنان، داوطلبان و میزبان برنامه ارتباط برقرار کنید و به آنها اطلاع دهید تا همه بدانند در طول رویداد چه انتظاری دارند.

5. نحوه انجام این رویداد را ارزیابی کنید

مرحله ارزیابی پس از وقوع رویداد است و به ارزیابی میزان موفقیت آن رویداد اشاره دارد. در طول این مرحله، می‌ توانید از تیم خود و مشتری بازخورد بخواهید تا در مورد اینکه چه چیزی خوب بوده و در چه زمینه‌هایی نیاز به بهبود دارد صحبت کنید. این یک گام مهم است زیرا می توانید از بازخورد برای بهبود مهارت های خود برای رویداد بعدی خود استفاده کنید. در نظر بگیرید که یک نظرسنجی برای مشتری خود بفرستید که از شما بپرسد آیا شما و تیمتان به اهداف خود دست یافته اید و به چشم انداز خود برای رویداد دست یافته اید. برای ارزیابی عملکرد یکدیگر می توانید با تیم خود گفتگوی حضوری داشته باشید.

آشنایی با مدیریت رویداد

مزایای انجام مراحل مدیریت رویداد

در اینجا دلایلی وجود دارد که باید مراحل برنامه ریزی رویداد را دنبال کنید:

بهبود مهارت های سازمانی
پیروی از مراحل برنامه ریزی رویداد ممکن است به بهبود مهارت های سازمانی شما کمک کند. مدیریت رویداد معمولاً نیاز به مدیریت و هماهنگی مناسب دارد که می تواند به شما در ساختار رویداد کمک کند. داشتن یک برنامه سازماندهی شده همچنین ممکن است به کاهش استرس هنگام ترتیب دادن بخش‌های خاصی از رویداد کمک کند، زیرا شما و تیمتان به عنوان برنامه ریز رویداد، از مراحل بعدی آگاه هستید. این همچنین می‌تواند دیدن کارهایی را که هنوز باید تکمیل یا تغییر دهید آسان‌تر کند.

انسجام و تطبیق
اگر مراحل مدیریت رویداد را دنبال کنید، می‌توانید مهارت‌های انسجام یا توانایی همسوسازی و مطابقت با جنبه‌های مختلف را بهبود ببخشید. انسجام برای برنامه ریزی رویداد مهم است زیرا به شما کمک می کند رویدادی ایجاد کنید که در آن عناصر محصول نهایی کار با یک تیم و مشتریان شما باشند. برای مثال، اگر رویداد شما غیررسمی است، ممکن است بخواهید همه قسمت‌های رویداد غیررسمی باشد، مانند غذا، دعوت‌نامه‌ها یا کد لباس. همانطور که در مراحل مختلف پیشرفت می کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که برنامه شما با چشم انداز مشتری مطابقت دارد، که انسجام ایجاد می کند.

استاندارد سازی
اگر مراحل برنامه ریزی رویداد را دنبال کنید، ممکن است فرآیند شما استاندارد شود یا همان. استانداردسازی سودمند است زیرا می تواند به ایجاد فرآیندهایی کمک کند که می توانید هنگام مدیریت رویداد های دیگر از آنها استفاده کنید. این فرآیندها همچنین ممکن است تضمین کنند که کار شما بدون خطا و کارآمد است.

سایر مطالب خواندنی

عکس شاخص دوره mba

تنها MBA مورد تایید وزارت علوم ایران آلمان و WES کانادا

عکس شاخص دوره dba

دوره DBA مسیری نو به موفقیت در مدیریت کسب‌وکار

دوره post dba

POST DBA راهی جدید برای تجزیه و تحلیل پیچیدگی‌های کسب‌وکار

mba درآلمان با مدرسه علوم وفنون تهران

فقط در 6 ماه کارشناسی ارشد MBA از آلمان بگیرید

برای دریافت مشاوره فرم زیر را پر کنید