معرفی دپارتمان مدیریت ورزشی

دپارتمان مدیریت ورزشی موسسه علوم و فنون تهران با هدف تربیت مدیران ورزشی کارآمد و ارتقاء مهارت های فردی و سازمانی ایشان و با هدف ایجاد مهارت های مولد و پیش‌برنده در دانشجویان، دوره های تخصصی و مهارت‌محور را در زمینه تاسیس و مدیریت یک کسب و کار ورزشی موفق بر اساس آخرین استانداردهای آموزشی روز دنیا طراحی و برگزار می‌نماید؛ که با ارائه مدارک معتبر بین المللی همراه است. در این خصوص برترین اساتید گسترده رشته جامع تربیت‌بدنی و علوم‌ورزشی به کار گرفته شده و از تجارب و تخصص ایشان در جهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف سازمانی این دپارتمان و تربیت دانشجویان خلاق و صاحب سبک بهره گرفته می‌شود.

دوره های این دپارتمان با رویکرد راه‌اندازی و اداره کسب و کارهای ورزشی برگزار می شوند و بیش از آموزش صرف مفاهیم و دروس نظری، بر کاربردهای این دروس در محیط واقعی این گروه از کسب و کارها تاکید دارند. یعنی دانشجو را برای رهبری، هدایت و مواجهه با بحران های حقیقی کسب و کار آماده می کنند و شرایط رویارویی با واقعیت‌های محیط کسب و کار ورزشی و چالش‌های آن را برای شرکت‌کنندگان روشن و قابل فهم می‌کند و زمینه تبدیل شدن ایشان را به مدیران موفق حوزه ورزش و تربیت‌بدنی فراهم می‌نماید.

مدیریت ارشد کسب و کار ورزشی چیست؟

MBA in Sport sciences، مخفف عبارت Master of Business Administration in Sport sciences به معنی «کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی در علوم ورزشی» است و در موسسه علوم و فنون تهران با نام «مدیریت ارشد کسب و کار ورزشی» معرفی می‌شود. این رشته به افرادی که قصد دارند کسب و کارهای تجاری و بازرگانی منحصر به گرایش‌های مختل علوم ورزشی را مدیریت کنند، پیشنهاد می‌شود. باید توجه داشت که بسیاری از مدیران صنعتی و دولتی که به نوعی با مشاغل ورزشی سروکار دارند نیز در این رشته تحصیل می‌کنند.

مخاطبان این دوره چه کسانی هستند؟

افرادی که در این رشته تحصیل می‌کنند،‌ باید به یک مدیر ورزشی تمام عیار تبدیل شوند که با تمام مهارت‌های سخت و نرم این حوزه آشنایی دارد؛ جنبه‌های مختلف ورزش و حواشی آن را بداند و توانایی درک نیازها، چالش‌ها و دستاوردهای آن را داشته باشد. و با توجه به مسائل عدیده موجود در آموزش‌های آکادمیک، نمی‌توان به آنها بسنده کرد. از این رو استفاده کاربردی از دانسته‌ها و کسب تجربه که در دوره‌های MBA دپارتمان ورزشی موسسه علوم و فنون تهران، مهم‌ترین اصل برای تبدیل شدن دانشجویان به مدیران حرفه‌ای است.
سرمایه‌گذاران آینده‌نگر، مدیران کسب و کارها، ورزشکاران موفق، دانشجویان و تحصیلکردگان علوم ورزشی و تربیت‌بدنی برای بروزرسانی دانش خود و یادگیری مهارت‌های رهبری و مدیریت، برای تحصیل در رشته مدیریت MBA ورزشی اقدام می‌کنند. این افراد معمولا شغل خود را دارند و احتمالا بیش از اینکه به مدرک تحصیلی نیاز داشته باشند، به مهارت‌هایی که آموزش داده می‌شود، نیاز دارند. دوره‌های MBA برای این افراد بسیار اثرگذار بوده است و زمینه کسب اطلاعات به روز و دانش کاربردی را برایشان فراهم می کند. مدیران کسب و کارها می‌توانند نقاط ضعف خود را شناسایی کنند و به جای صرف زمان طولانی برای کسب تجربه و روش‌های آزمون و خطا که معمولا با صرف هزینه‌های زیاد و گاه با ضررهای کلان همراه است در دوره‌های MBA ورزشی شرکت کنند. از آنجا که چنین دوره‌هایی کاربردی‌تر هستند و از تجربیات بازار کار برآمده‌اند؛ می‌توانند خیلی بیشتر از دوره‌های تئوری آکادمیک و دانشگاهی موثر باشند و به افراد کمک کنند راه‌های بهتری را برای توسعه و رشد کسب و کار خود پیدا کنند.

گرایشات دوره های مدیریت ورزشی

رشته MBA به طورکلی دارای گرایش‌های مختلفی است که دروس مشترکی از جمله اقتصاد خرد، مدیریت عملیات، برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت بازاریابی، رفتار سازمانی و مدیریت مالی را شامل می‌شود. اما پس از گذراندن یک ترم دروس با توجه به هر گرایش تخصصی شده و تمرکز خود را بر بخش‌های مورد نظر در آن گرایش را فراهم می‌کند. در گرایش ورزشی نیز دانشجویان دروس تخصصی از جمله مدیریت استراتژیک ورزشی، مدیریت سازمان‌های ورزشی، تفکر سیستمی در ورزش، مدیریت اماکن ورزشی، مدیریت مسابقات و اردوهای ورزشی، بازاریابی و اسپانسرینگ ورزشی از یک سو؛ و علم تمرین و مبانی آمادگی جسمانی، آناتومی ورزشی، مبانی تغذیه در ورزش، فلسفه تربیت‌بدنی و علوم‌ورزشی، مبانی آسیب‌شناسی ورزشی، جامعه شناسی ورزشی و روانشناسی در مدیریت ورزشی از سوی دیگر را مطالعه می‌نمایند.

دوره های زیر مجموعه این دپارتمان: