دوره مطالعات موردی استراتژیک (Case Studies)

با نگاهی به تاریخچه کاربرد استراتژی در سازمان ها به نمونه های موفق و ناموفق بسیاری برمی خوریم که بررسی علل موفقیت یا شکست آنها می تواند برای کسب و کار خودمان راهگشا و موثر باشد.

دریافت مشاوره رایگان

دوره مطالعات موردی استراتژیک (Case Studies)

آشنایی با دوره مطالعات موردی استراتژیک یا کیس استادی استراتژیک

معرفی دوره مطالعات موردی استراتژیک

مدیریت استراتژیک در همه سازمان ها با موفقیت اجرا نمی شود. تجربه صدها کمپانی و کسب و کار بزرگ و کوچک در دنیا نشان می دهد مدیران با چه روش هایی موفق شده اند استراتژی های درستی را تدوین و آنها را با موفقیت اجرا کنند. در مقابل، شکست هایی که در فعالیت های استراتژیک سازمان ها رخ داده می تواند درس خوبی برای مدیران و رهبران فعلی کسب و کارها باشد. از این رو بررسی تجربیات گذشته سایر سازمان ها در زمینه مدیریت، تدوین، اجرا و کنترل استراتژی های کسب و کار امری ضروری می نماید.

دوره مطالعات موردی استراتژیک موسسه علوم و فنون تهران برای دانشجویان رشته MBA گرایش مدیریت استراتژیک طراحی شده است تا آنان را با نمونه های موفق و شکست خورده ای آشنا کند که از مدیریت استراتژیک در رویه های اجرایی خود بهره برده اند.

مزیت های دوره مطالعات موردی استراتژیک

شرکت در دوره مطالعات موردی استراتژیک موسسه علوم و فنون تهران مزایای زیر را برای شما به همراه دارد:

  • شناخت برترین مثال های دنیای کسب و کار که با موفقیت توانسته اند مدیریت استراتژیک را پیاده سازی نمایند
  • امکان تحصیل در دوره به صورت فشرده برای افراد شاغل یا پرمشغله به صورت حضوری یا غیر حضوری
  • محیط عالی برای آشنایی با مدیران و کارآفرینان برجسته کشور که موسسه علوم و فنون تهران را همواره انتخاب اول خود می دانند
  • حمایت علمی اساتید برجسته کشوری و بین المللی در مدت تحصیل و حتی پس از اتمام دوره
  • دریافت مدرک معتبر با تاییدیه WES کانادا
  • بهره مندی از آخرین امکانات آموزشی در فضای مجموعه همچون کلاس های تعاملی (چیدمان U)، تخته های هوشمند و سیستم یکپارچه LMS

دستاوردهای دوره

شرکت در دوره مطالعات موردی استراتژیک نتایج زیر را برای شما به ارمغان می آورد:

  • با تجربیات مدیران دیگر در سایر سازمان ها در زمینه تفکر استراتژیک آشنا می شوید
  • متوجه خواهید شد دیدگاه استراتژیک چه زمانی صحیح است و چه زمانی اشتباه، و عیب یابی آن را خواهید آموخت
  • روش عملی تدوین استراتژی های موثر را بر اساس مثال هایی از دنیای واقعی تجارت می آموزید
  • با اشتباهات و ریسک های استراتژیک دنیای کسب و کار آشنا می شوید

مخاطبان دوره مطالعات موردی استراتژیک

  • مدیران و متخصصان حوزه استراتژی و برنامه ریزی
  • سرپرستان تیم ها و بخش های درون سازمانی
  • سرپرستان بخش تحقیق و توسعه
  • تحلیلگران کسب و کارها

شرایط ثبت نام در دوره مطالعات موردی استراتژیک

داشتن مدرک کارشناسی ارشد معتبر یا سابقه کاری و تجربه شغلی از الزامات شرکت در دوره مطالعات موردی استراتژیک است. به علاوه، شما باید در مصاحبه اولیه نیز پذیرفته شوید (این مصاحبه می تواند به صورت حضوری و یا آنلاین انجام شود).

بیشتر بخوانید  دوره دیجیتال مارکتینگ

برای شرکت در این دوره، آشنایی با مفهوم مدیریت استراتژیک و اجزای آن ضروری است.

سرفصل های دوره مطالعات موردی استراتژیک موسسه علوم و فنون تهران

مدارک و گواهینامه ها

گواهینامه پایانی این دوره مورد تایید سازمان های زیر است:

  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • وزارت امور خارجه (در صورت ترجمه)
  • قوه قضاییه (در صورت ترجمه)
  • سازمان ارزیابی خدمات آموزشی WES کانادا
  • سازمان بین المللی کار

نحوه برگزاری دوره

حضوری  

طول دوره: —
نحوه شرکت:
در صورتی که دانشجوی دوره حضوری باشید اما به هر دلیلی نتوانید در برخی از جلسات حضور پیدا کنید، می توانید در آن جلسات به صورت آنلاین شرکت نمایید.
غیر حضوری (آنلاین)  

طول دوره: —
نحوه شرکت: کلاس های آنلاین دوره مطالعات موردی استراتژیک به صورت همزمان با کلاس حضوری از طریق نرم افزار اسکای روم برگزار می شود. در صورتی که دانشجوی دوره حضوری باشید اما به هر دلیلی نتوانید در برخی از جلسات حضور پیدا کنید، می توانید در آن جلسات به صورت آنلاین شرکت نمایید.

درباره موسسه علوم و فنون تهران

موسسه آموزش عالی علوم و فنون تهران اولین بیزینس اسکول ایران، در سال ۱۳۷۴ با هدف رشد و توسعه مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌پذیران در حوزه‌های گوناگون تاسیس گردیده است. بنابراین این موسسه، بنیان‌گذار و نخستین مجری دوره‌های مدیریت کسب و کار (MBA و DBA) در ایران با متدهای استاندارد آموزشیِ پیشرفته، و بر اساس آخرین سرفصل‌های روز دنیاست.

ویژگی های برجسته این موسسه:

  • برترین بیزینس اِسکول خاورمیانه در ده سال متوالی اخیر
  • جز 10 بیزینس اسکول برتر خاورمیانه در سال 2021 از نظر مرکز رتبه سنجی بیزینس اسکول های آسیا
  • حضور اساتید و هیات علمی خبره و سرشناس در حوزه مدیریت و تجارت
  • حضور اساتید بین ‌المللی در دوره ‌ها (همچون کریستوف فورنیه استاد دانشگاه مون پلیه فرانسه، پروفسور وزیری عضو هیات علمی و استاد دانشگاه کالیفرنیا و ای. اسمیت استاد دانشگاه سوربن فرانسه)
  • امکانات آموزشی پیشرفته، کلاس های آموزشی تعاملی و سیستم جامع LMS

نظرات دانش پذیران

در ادامه می توانید نظرات برخی از دانش پذیران دوره مطالعات موردی استراتژیک را در خصوص کیفیت این دوره، دستاوردهای عملی دوره و سطح رضایت آنان از موسسه علوم و فنون تهران از زبان خود ایشان بشنوید.

سوالات متداول

دوره اجرا و کنترل استراتژیک (2)
تفاوت دوره حضوری با دوره آنلاین و دوره آفلاین چیست؟

در دوره حضوری شما می توانید در کلاس های درسی که در محل موسسه تشکیل می شوند، حضور یابید. اگر امکان حضور در موسسه را ندارید، می توانیم دوره های آنلاین را به شما توصیه کنیم. امکان دسترسی به فایل های آفلاین آموزش دوره برای تمام دانش پذیران حضوری و آنلاین موسسه امکان پذیر است.

مزیت مدرک دوره مطالعات موردی استراتژیک برای رزومه کاری من چیست و چقدر تاثیرگذار است؟

مدرک صادر شده برای شما نزد وزارت علوم و همچنین سازمان کار در ایران معتبر است. همچنین می توانید آن را ترجمه کنید و به موسسات خارج از کشور ارائه دهید. علاوه بر این، این دوره می تواند سطح توانایی شما را به طور چشمگیری ارتقا دهد.

اساتید دوره مطالعات موردی استراتژیک موسسه علوم و فنون تهران چه کسانی هستند؟

ریاست هیات علمی موسسه علوم و فنون تهران را پروفسور محمد تقی وزیری (عضو هیات علمی دانشگاه کالیفرنیا) و دکتر حمید دیهیم (استاد دانشگاه نیویورک، عضو هیات علمی دانشگاه تهران) بر عهده دارند. اساتید این دوره ها از تجربه حرفه ای در زمینه تدریس علوم مدیریتی و کسب و کار و تجربه اجرایی حضور در سازمان های بزرگ جهانی و ایرانی بهره مند هستند.

ثبت نام در دوره

با پر کردن فرم زیر درخواست خود را برای ثبت نام در دوره ارسال نمایید

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید