تحقیق و توسعه کسب و کار | چه زمانی باید از آن استفاده کرد؟

فهرست مطالب

تحقیق و توسعه به روش سرمایه گذاری در دانش برای شناسایی محصولات جدید یا بهبود محصولات موجود اشاره دارد. فرآیند تحقیق و توسعه مراحل زیادی دارد و برای موفقیت کسب و کار به یک استراتژی دقیق نیاز است. یادگیری پاداش ها و خطرات تحقیق و توسعه گام مهمی در درک اینکه چگونه یک کسب و کار همچنان نیازهای مشتری خود را برآورده می کند، است. در این مقاله به انواع تحقیق و توسعه و همچنین اهمیت کشف اطلاعات نوآورانه می پردازیم.



تحقیق و توسعه در کسب و کار چیست؟

تحقیق و توسعه (R&D) بخش مهمی از فرآیند توسعه محصول یک کسب و کار است. این یک روش رایج است که توسط مشاغل و شرکت ها برای ارائه ایده های جدید برای یافتن یک مزیت رقابتی در بازار استفاده می شود. این فرآیندی است که به آنها امکان می دهد دانش نوآورانه را کشف کنند، خواه در مورد مشتری باشد یا محصولاتی که در آن می فروشند.

برندهایی که عمدتاً دارایی‌ های نامشهود را می‌ فروشند، معمولاً در پروژه‌ های تحقیق و توسعه مشارکت دارند، زیرا این صنعت می‌ تواند بسیار رقابتی باشد. اشیاء ناملموس، که کالاهایی هستند که حضور فیزیکی ندارند، می‌توانند فروش آنها نیز دشوارتر باشد و حتی یافتن مزیت رقابتی یک محصول را مهم می‌ سازد.

روش ها و اهداف مختلفی برای تکمیل تحقیق و توسعه وجود دارد. مدل های مختلف عبارتند از:

  • تحقیق با هدف ایجاد محصولات جدید
  • تحقیق کاربردی با هدف شناسایی محصولات جدید یا بهبود محصولات فعلی
  • تامین مالی برای تشویق کارآفرینان به توسعه ایده های نوآورانه

تحقیق و توسعه معمولاً بخشی از شیوه های عملیاتی سنتی یک کسب و کار نیست و در عوض ممکن است به یک منبع خارجی برون سپاری شود. با این حال، برخی از شرکت های بزرگ تر ممکن است یک بخش تحقیق و توسعه ایجاد کنند. یک تیم تحقیق و توسعه معمولا متشکل از محققان یا مهندسانی است که با کسب و کار و اهداف آن و همچنین بازار آشنا هستند. ممکن است یک مدیر تحقیق و توسعه نیز به پروژه اختصاص داده شود. این شخص وظیفه نظارت بر تحقیق و توسعه محصولات جدید را بر عهده دارد.


چرا تحقیق و توسعه برای کسب و کارها مهم است؟

در نهایت هدف تحقیق و توسعه افزایش سود و کنترل سهم بیشتری از بازار است. تحقیق و توسعه مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • توانایی شناسایی دانش جدید و ایده های نوآورانه
  • فرصتی برای ارائه کاربردهای عملی جدید برای محصولات موجود
  • فرصتی برای بهبود استفاده از محصولات موجود
  • راه را برای شهرت علائم تجاری روی محصولات خاص هموار می کند
  • توانایی گسترش محصولات فعلی به بازارهای جدید
  • توانایی کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبا

تحقیق و توسعه بخش مهمی از بیشتر صنایع است، صرف نظر از اندازه برند. ممکن است آن را در توسعه نرم افزار، فناوری، خرده فروشی یا خودرو پیدا کنید. در حالی که ممکن است تحقیق و توسعه پرمخاطره‌ تر و اغلب گران‌ تر در نظر گرفته شود، اما بخش مهمی از نوآوری تجاری است که برندها را با نیازهای مشتریان خود مرتبط نگه می‌ دارد. بازده سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه معمولاً دیرتر به دست می‌ آید زیرا برند می‌تواند با رقبا همگام شود.



انواع تحقیق و توسعه در کسب و کار

سه نوع اصلی تحقیق و توسعه وجود دارد که عبارتند از:

تحقیقات پایه

تحقیقات پایه در ابتدای پروژه تحقیق و توسعه انجام می شود. هدف از تحقیقات پایه به جای تحقیق در مورد کاربردهای عملی خاص محصولات جدید، به دست آوردن درک بهتر از یک محصول یا بازار خاص است. تحقیقات پایه ممکن است اهداف خاصی نداشته باشد زیرا به جای کاربرد، با هدف درک انجام می شود.

تحقیقات کاربردی

هدف تحقیق کاربردی درک بهتر نیازها یا هدف خاص یک محصول است. تحقیقات کاربردی با شناسایی جهت و تعیین هدف، تحقیقات پایه را به سطح بعدی می برد. این نوع تحقیقات اغلب به توسعه مفهوم، مدیریت IP یا مجوز فناوری منجر می شود.

تحقیقات توسعه ای

توسعه به استفاده از دانش کشف شده از تحقیقات برای توسعه محصولات جدید اشاره دارد. ممکن است برای توسعه نمونه های اولیه، محصولات یا ارائه روش های جدید تولید استفاده شود. نمونه سازی یک بخش کلیدی از مرحله توسعه است، زیرا به شما امکان می دهد محصولات را قبل از ارسال به بازار بسازید و آزمایش کنید. این می تواند به برندها کمک کند تا مشکلات محصول را شناسایی کنند و به آنها این فرصت را می دهد که قبل از سرمایه گذاری در تولید آن، به روز رسانی کنند.


ملاحظات مهم انجام تحقیق و توسعه برای کسب و کارها

تحقیق و توسعه می تواند برای یک کسب و کار مفید باشد زیرا به آنها اجازه می دهد اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات در صنعت خود بیاموزند. با این حال، می تواند گران و پر خطر نیز باشد. قبل از شروع یک پروژه تحقیق و توسعه طولانی، مهم است که عواملی مانند:

زمان سنجی

تحقیق و توسعه ممکن است بهترین روش برای کشف محصولات جدید در بازاری باشد که کند و فاقد رقابت است. با این حال، سرمایه گذاری بیش از حد در بازاری که به سرعت در حال حرکت است، می تواند منجر به هدر رفتن سرمایه شود، زیرا سایر برندها محصولات جدید را سریع تر کشف می کنند یا محصولات موجود دیگر به مشتریان فعلی مربوط نمی شوند.

هزینه

هزینه اغلب به عاملی تبدیل می شود زیرا برندها گزینه خرید یک محصول جدید را در مقابل سرمایه گذاری در تیم تحقیق و توسعه خود برای کشف محصولات جدید می سنجند.

خطر

همیشه سطحی از ریسک در تحقیق و توسعه وجود دارد. نتیجه تحقیق تضمینی نیست و ردیابی بازگشت سرمایه ممکن است دشوار باشد. تیم های تحقیق و توسعه باید یک استراتژی را از قبل با اهدافی برای به حداقل رساندن این خطر شناسایی کنند. خطر دیگر تحقیق و توسعه کامل این است که پس از تکمیل تحقیقات، برخی از شرکت ها ممکن است بدون ابزار توسعه یا تولید محصول، در معرض اطلاعات قرار گیرند.

این اغلب چیزی است که منجر به خرید یا ادغام می شود. در حالی که برخی از اطلاعات را می توان ثبت اختراع کرد، همه نمی توانند. این همچنین می‌ تواند منجر به خطر سرقت تحقیقات یا شکست شرکت دیگری در بازار شود.

نتیجه هدفمند

در حالی که تعیین اهداف خاص در بخش های اولیه تحقیق و توسعه می تواند دشوار باشد، همیشه ایده خوبی است که با یک نتیجه هدفمند در ذهن شروع شود. نتایج کوتاه مدت و بلند مدت تحقیق را مشخص کنید. امیدوارید چه اطلاعاتی را کشف کنید؟ برای جمع آوری داده های مفید به چه روش هایی نیاز دارید؟

مقالات دیگر

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فلسفه رهبری چیست؟

فلسفه رهبری چیست؟

رهبران خوب می توانند رهبری موثر را از طریق راهنمایی، مشاوره، برقراری ارتباط یا استراتژی های دیگر نشان دهند. بهترین رهبران از فلسفه های رهبری

ادامه مطلب »

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.