آزمون اورتون (OVERTON) آزمون فروشنده حرفه ای

0
(0)

آزمون فروشنده حرفه ای اورتون OVERTON ویژگی های افراد را بر اساس توانایی آنها در فعالیت به عنوان یک فروشنده موفق ارزیابی می کند. پاسخ این سوالات می تواند جنبه های مختلف شخصیتی افراد را که برای تبدیل به یک نیروی فروش یا مدیر فروش موفق اهمیت دارد، مورد بررسی قرار دهد و زمینه را برای اصلاح و رشد مهارت های مورد نیاز در فرد فراهم کند.

آزمون اورتون در عین سادگی سوالات، می تواند یک بینش عمیق از مهارت های فروش برای شما تامین کند. از مزیت های این آزمون می توان به سهولت پاسخگویی و کوتاه بودن زمان مورد نیاز برای پاسخ به آزمون اشاره کرد. از معایب آن نیز وضوح شیوه امتیازدهی و تاثیر احتمالی این موضوع روی پاسخگویی به سوالات است.


ساختار آزمون فروشنده حرفه ای OVERTON

آزمون اورتون مشتمل بر 31 پرسش است. پاسخ دهی به پرسش ها بر اساس طیف «هرگز» تا «همیشه» و به صورت پاسخ های پنج گزینه ای انجام می شود. پرسش های این آزمون به جنبه های مختلفی از فرآیند فروش اشاره دارد. از ویژگی های فردی همچون تمایل به رشد، ریسک پذیری، اعتماد به نفس در گفتگو با مشتری و شنونده خوبی بودن، تا تحلیل و بررسی رقبا، خواسته های مشتریان و آگاهی از نیازهای رو به تحول و تغییر آنان.


امتیازدهی در آزمون اورتون به چه شکل است؟

امتیازدهی به پاسخ این پرسش ها در مقیاس 1 تا 5 انجام می شود و از امتیاز 1 (بالاترین درجه) تا امتیاز 5 (پایین ترین درجه) در هر سوال محاسبه می شود. بنابراین امتیاز 31 (رتبه حداکثری) به مهارت فروش موفقیت آمیز (عملکرد عالی در فروش) اشاره دارد. به این شکل که آزمون دهنده بیشترین رتبه را در هر سوال دریافت می کند.

چنانچه پاسخ های شما در آزمون اورتون از سطح عالی یک سطح پایین تر باشد، هنوز عملکرد خوبی در فروش دارید. چنانچه رتبه شما در میانه قرار بگیرد (امتیاز 93 از 155) یا پایین تر از آن باشد (اعداد امتیاز بالاتر)، لازم است تا مهارت های فروشندگی خود را ارتقا دهید و بهبود ببخشید. برای این منظور می توانید از آموزش، تمرین و تجربه فروشندگان موفق دیگر استفاده کنید و یا از کمک یک مربی فروش بهره ببرید.

نظرت درباره این مقاله چیه؟

روی قلب کلیک کن تا رای بدی

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد رای ها 0

تا حالا کسی رای نداده، اولین نفری باش که رای میده

شرکت در آزمون

برای شرکت در آزمون ابتدا فرم زیر پر کنید.

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه