MBA به شما امکان می دهد مهارت های رهبری خود را بهبود ببخشید و به شما در تسلط بر رویه های تجاری کمک می کند. اگر MBA را با تمرکز در فروش انتخاب کنید، می توانید تفکر استراتژیک و بازاریابی را بیاموزید، که همچنین می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را برای حرفه ای در فروش به شما بدهد. اگر اخیراً فارغ التحصیل MBA هستید و تمرکز زیادی در فروش دارید یا فروشنده ای هستید که قصد دریافت MBA را دارید، ممکن است از یادگیری روش هایی برای استفاده بهینه از مدارک جدید خود و افزایش شانس رشد شغلی خود بهره مند شوید. در این مقاله نکاتی را برای استفاده از MBA در فروش بررسی می کنیم و به مزایای داشتن MBA در موقعیت فروش نگاه می کنیم.

8 نکته برای MBA در فروش
از نکات زیر برای بهینه سازی پیشرفت شغلی خود با MBA در فروش استفاده کنید:
1. بر چگونگی مطابقت مهارت هایتان با نیازهای کارفرما تأکید کنید
اگرچه MBA شما را به مهارت هایی مجهز می کند که می تواند به پیشرفت حرفه فروش شما کمک کند، می توانید با توصیف آنها در یک روایت قانع کننده، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. مهارت های مبتنی بر MBA مانند تفکر استراتژیک، حسابداری، عملیات، ارتباطات رهبری، اخلاق تجاری و بازاریابی را فهرست کنید. سپس، ارتباط بین آن مهارتها و الزامات ذکر شده در فهرست شغلی کارفرمای آیندهتان را برجسته کنید، و نشان دهید که برای این شغل مناسب هستید.
2. شانس خود را برای مذاکره ارزیابی کنید
به دنبال اطلاعاتی در مورد کارفرمای خود بگردید تا بدانید که آیا آنها ممکن است مذاکرات با نامزدهای سطح پایه را انجام دهند یا خیر. بسیاری از شرکت ها حقوق و دستمزدهای از پیش تعیین شده ای را برای یک دوره عملیاتی معین ارائه می دهند. در این صورت دستمزد شما با بازار مطابقت دارد. برخی دیگر به این شهرت دارند که برای مذاکره باز هستند. اگر کارفرما اجازه دهد از MBA خود به عنوان اهرم فشار استفاده کنید.
3. دستمزد بازار را هدف بگیرید
دارندگان MBA مقدار قابل توجهی پول، تلاش و زمان برای اخذ مدرک خود سرمایه گذاری می کنند و بنابراین ممکن است انتظار موقعیت و حقوق بالاتری داشته باشند. با این حال، برای ارزیابی میزان حقوقی که می توانید انتظار داشته باشید، مفید است که خود را در مورد موقعیت جغرافیایی، صنعت، کارفرما و شغل خود مطلع کنید. با انجام این کار، می توانید برای مذاکره حقوق خود آماده باشید و شانس خود را برای رسیدن به شغل افزایش دهید.

4. منافع را در نظر بگیرید
هنگام بررسی حقوق، به خاطر داشته باشید که حقوق پایه MBA بخشی از کل غرامت شما است. مزایایی مانند مرخصی با حقوق، بیمه درمانی، غذای رایگان، صندوق بازنشستگی، بازپرداخت شهریه و آموزش حرفه ای رایگان می تواند پیشنهاد حقوقی را جذاب تر کند. همچنین، اکثر شرکت ها کمیسیون و پاداش را به مبنای حقوق فروش اضافه می کنند.
5. شانس خود را برای پیشرفت شغلی بهینه کنید
شما می توانید فرصت های رشد خود را در حرفه فروش در طول فرآیند استخدام بهینه کنید. به برنامه پیشرفت کارفرمای آینده خود نگاه کنید تا بررسی کنید که آیا مهارت های MBA شما ممکن است به شما کمک کند سریعتر به موقعیت های سطح بالاتر بروید. هنگامی که یک استخدام کننده رقیب پیشنهادی بالاتر از پیشنهادی که در حال حاضر دارید ارائه می دهد، می توانید از آن برای درخواست ارتقای حقوق از کارفرمایی که ترجیح می دهید برای آن کار کنید استفاده کنید.

6. ارزش خود را بفروشید
به فرآیند مذاکره به گونهای برخورد کنید که گویی یک زمین فروش است که در آن محصول ارزش شما به عنوان یک حرفهای فروش است. به کارفرمای احتمالی خود توضیح دهید که چگونه مهارت های مرتبط MBA شما می تواند به اهداف سازمانی و اهداف فروش شرکت کمک کند.
یک نگرش حرفه ای و مثبت اتخاذ کنید و تعهد قوی برای کمک به کسب و کار کارفرمای خود برای موفقیت نشان دهید. با آماده شدن برای جلسه خود، نشان می دهید که به جزئیات توجه دارید و به خوبی سازماندهی شده اید. نزدیک شدن به حرفه فروش خود به این صورت می تواند به شما کمک کند شانس استخدام خود را افزایش دهید.
7. متواضع باشید
اگر این درست است که یک MBA متخصصان فروش را به مهارت های لازم برای اداره واحدهای تجاری یا کل تجارت مجهز می کند، یک کاندید MBA معمولاً باید قبل از رسیدن به یک موقعیت مدیر، کمی تجربه کسب کند. بنابراین، مگر اینکه قبلاً اعتبار و تجربه مورد نیاز یک موقعیت رهبر را داشته باشید، مفید است که با فروتنی به درخواست خود بپردازید. موقعیت های ابتدایی را در فروش با توجه به سزاوار آنها در نظر بگیرید. بسیاری از شرکتها ترجیح میدهند کاندیدهای فروش سطح ابتدایی را با مدرک MBA استخدام کنند و MBA شما میتواند به شما کمک کند تا به سرعت به سمت یک مدیر فروش بروید.
8. گزینه های شغلی فروش MBA را در نظر بگیرید
پس از فارغ التحصیلی در MBA با تمرکز بر فروش، مشاغل مختلف در دسترس شما هستند:
مدیر بازاریابی
MBA شما در فروش می تواند به شما امکان گذار به حرفه بازاریابی را بدهد. دانش رهبری، استراتژی بازاریابی و عملکرد مدیریتی که در طول برنامه MBA خود به دست آورده اید، به شما برتری نسبت به سایر نامزدها می دهد.

رهبر فروش
به عنوان یک رهبر فروش، شما همکاران فروش خود را مدیریت کرده و به آنها انگیزه می دهید. شما مسئول جنبه های مختلف استراتژی تجاری، مذاکرات، رهبری و مدیریت هستید. شما از تمام داده های مالی، مصرف کننده و بازاریابی استفاده می کنید و آن را در برنامه ریزی استراتژی فروش برای افزایش سود اعمال می کنید.
مدیر فروش و بازاریابی
برنامه MBA شما به شما اجازه می دهد تا دانشی در استراتژی، شیوه های تجاری و رهبری ایجاد کنید که می تواند شما را برای سطوح بالای رهبری در فروش یا بازاریابی واجد شرایط کند. ممکن است موقعیت هایی مانند معاونت فروش و بازاریابی را در نظر بگیرید.
مزایای MBA در موقعیت های فروش
در اینجا برخی از مزایای برگزاری MBA زمانی که شما یک حرفه ای فروش هستید آورده شده است:
MBA مهارت های لازم را به شما می آموزد
MBA به شما اجازه می دهد تا مهارت های مورد نیاز خود را در موقعیت فروش خود از طریق مطالعات موردی و پروژه ها بیاموزید. فعالیت های روزانه مدیران و مدیران فروش عبارتند از:
- برنامه ریزی محصولات جدید
- رفع شکایات یا مشکلات مشتریان
- شناسایی بازارهای جدید
- مشاوره به مشتریان در مورد مسائل رویه ای یا فنی
- پیش بینی رشد
- تصویب هزینه ها
- گفتگو با اعضای سازمان برای انجام فعالیت های کاری
- نظارت بر کارکنان
پیشرفت شغلی
مهارت های کسب شده در طول برنامه MBA همچنین می تواند به رشد شما در سازمان کمک کند، زیرا پیشرفت شغلی تا حدی به مهارت های فروشنده مورد نیاز آن مشاغل سطح بالا بستگی دارد.
اگر به دنبال یک موقعیت اجرایی هستید، MBA اجرایی ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. این برنامه یک برنامه درسی مبتنی بر مشکل/پروژه/مطالعه موردی واقعی تری را پیشنهاد می کند که می تواند به شما در دستیابی به موقعیت های اجرایی آموزشی مورد نیاز کمک کند.
تقاضا برای متخصصان فروش تحصیل کرده
موقعیت های فروش مستلزم کار سختی است و این می تواند منجر به گردش مالی بالا در شرکت ها شود. بنابراین، سازمان ها نیاز دائمی به متخصصان فروش جدید تحصیل کرده مانند دارندگان MBA دارند. همچنین، کسبوکارهای جدید مانند استارتآپها و شرکتهای دیجیتال با رشد سریع به مدیران فروش با تحصیلات کافی نیاز دارند. تقاضای بالا برای فارغ التحصیلان فروش به معنای فرصت های بیشتر برای شما برای یافتن شغل است.

MBA به شما امکان می دهد تئوری و عمل را با هم ترکیب کنید
به عنوان یک دانشجوی MBA، روش ها و مفاهیم تجاری را یاد می گیرید که می تواند به شما در موفقیت در مدیریت فروش کمک کند. اگر در حال حاضر مشغول به کار هستید، می توانید در یک برنامه MBA آنلاین ثبت نام کنید، که به شما امکان می دهد در حین ادامه کار مدرک خود را دنبال کنید. مزیت این گزینه این است که می توانید با یک مفهوم آشنا شوید و بلافاصله آن را در محل کار خود اعمال کنید. همچنین دریافت حقوق می تواند به شما در پرداخت برخی از هزینه های مربوط به مدرک کمک کند.
فرصت های شبکه سازی
متخصصان فروش می توانند از بخشی از یک شبکه سود ببرند. دانشجویان برنامه MBA در طول تحصیل خود از طریق تماس مداوم با رهبران تجاری آینده، یک شبکه مفید ایجاد می کنند. همکلاسی ها ممکن است شما را به کارفرمایان معرفی کنند و به شما کمک کنند تا موقعیت مدیریت فروش را بدست آورید.
[…] MBA فروش | مزایا و گزینه های شغلی […]