برای کسب و کارها مهم است که محصولات و خدمات مفید و کاربردی ایجاد کنند که انتظارات مشتریان و ذی نفعان را برآورده کند تا به آنها کمک کند در بازار زنده بمانند. فعالیت تیم تحقیق و توسعه برای درک نیاز مصرف کنندگان و توسعه محصولاتی که آن استانداردها را برآورده می کنند مهم است.
مواردی که در این مطلب میخوانید
درک اینکه بخش تحقیق و توسعه معمولاً چه مسئولیت هایی دارد، در تعیین اینکه آیا کسب و کار شما ممکن است از آن بهره مند شود یا خیر، مفید است. در این مقاله به تعریف تحقیق و توسعه، شرح وظایف این بخش و فهرست برخی از مزایای تحقیق و توسعه می پردازیم.
وظایف واحد تحقیق و توسعه در کسب و کار
تحقیق و توسعه شامل وظایف بسیاری است که یک شرکت به منظور اختراع و معرفی محصولات و خدمات جدید برای مصرف کنندگان یا مشتریان انجام می دهد. بیشتر این وظایف شامل وظایفی برای درک بهتر این است که کدام محصولات و خدمات خاص برای مشتریان بیشتر مورد نظر، مفید و قابل فروش هستند. این وظایف ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- تجزیه و تحلیل دادههای مصرف کننده
- تست ساخت محصول
- طراحی و اجرای نظرسنجی
- بررسی تحقیقات بازار
معمولاً دو نوع دپارتمان تحقیق و توسعه در اکثر شرکت ها یافت می شود. یک نوع دپارتمان شامل مهندسانی است که محصولات یا خدمات جدیدی را توسعه می دهند و آزمایشات بازار را برای کشف سودمندی و محبوبیت کلی آنها انجام می دهند. نوع دیگر بخش دارای دانشمندان صنعتی است که تحقیقات فنی و علمی دیگر را تکمیل می کنند تا به توسعه محصولات و خدمات کمک کنند.
مسئولیت های بخش تحقیق و توسعه
بخش تحقیق و توسعه به شرکت ها کمک می کند تا تصمیم بگیرد که کدام محصولات و خدمات به احتمال زیاد در صورت ارائه به مشتریان موفق خواهند بود. چندین مسئولیت و کارکرد برای این واحد وجود دارد که این بخش برای تولید دادههای قابل استفاده برای کمک به توسعه این محصولات و خدمات انجام می دهد.
برخی از مسئولیت های این بخش ممکن است شامل موارد زیر باشد:
تحقیق در مورد محصول
بخش تحقیق و توسعه تحقیقات محصول را پس از پیشنهاد محصول یا خدمات انجام می دهد. این ممکن است شامل انجام یک سری آزمایش، نظرسنجی و تحقیقات دیگر باشد. هدف از این تحقیق یافتن نکاتی است که محصول را مفید و جذاب می کند، همچنین بهترین روش های بازاریابی آن و پیش بینی موفقیت محصول.
توسعه محصول
توسعه محصول از داده ها و تحقیقات برای طراحی و ایجاد یک محصول با استفاده از مشخصاتی که آن را بسیار مفید می کند استفاده می کند. به عنوان مثال، یک شرکت در حال توسعه یک تلفن همراه جدید است. تیم تحقیق و توسعه ممکن است به دنبال درک اندازه گوشی باشد تا راحت در دستان کاربران بنشیند، اینکه دکمه هایی را برای دسترسی آسان در کجا قرار دهد، چگونه ممکن است در جیب کاربران قرار گیرد و صفحه نمایش برای مشاهده راحت چقدر باید باشد.
با استفاده از این مشخصات، تیم توسعه محصول اغلب طرح های زیادی را برای محصول پیشنهاد می دهد و ممکن است چندین نمونه اولیه برای آزمایش ایجاد کند.
به روز رسانی محصول
تیم تحقیق و توسعه همچنین محصولات فعلی را آزمایش و تجزیه و تحلیل می کند تا راه هایی برای بهبود آنها برای راحتی و قابلیت استفاده کشف کند. این ممکن است شامل آزمایش ها و نظرسنجی های بیشتری برای اطلاع از نظر مشتریان در مورد محصول و سپس آزمایش طرحهای جدیدی باشد که راه حل های پیشنهادی را اجرا می کنند.
کنترل کیفیت
تحقیق و توسعه اغلب شامل مرحله ای از آزمایش برای اطمینان از کیفیت محصول است. از آنجایی که تیم تحقیق و توسعه استانداردهای مشخصات مورد نظر هر محصول را درک می کنند، می توانند اطمینان حاصل کنند که محصول با آن استانداردها مطابقت دارد یا از آن فراتر می رود. این ممکن است شامل آزمایش خود محصولات یا انجام تحقیقات با استفاده از پایگاه کاربر هدف محصول برای بازخورد باشد. تحقیق و توسعه از یافته های خود برای کمک به بهبود طراحی محصول قبل از نهایی کردن آن برای تولید استفاده می کند.
تحقیقات بازار
تحقیق و توسعه نیز اغلب مسئول انجام تحقیقات در بازار برای محصول جدید است. این ممکن است شامل کشف موارد زیر باشد:
- چه فروشگاه هایی ممکن است محصول را عرضه کنند
- قیمت محصول چقدر باید باشد
- چگونه به مصرف کنندگان در مورد در دسترس بودن محصول جدید اطلاع دهیم
- چه مقدار از محصول تولید شود
- چه نوع بسته بندی به احتمال زیاد مشتریان جدید را جذب می کند
مزایای فعالیت واحد تحقیق و توسعه در کسب و کار
یک بخش تحقیق و توسعه که به خوبی مدیریت می شود، مزایای بسیاری را برای مشاغل ارائه می دهد. برخی از مهم ترین مزایایی که این واحد می تواند برای یک کسب و کار داشته باشد عبارتند از:
ترویج نوآوری
تحقیق و توسعه برای تعیین نیازهای مشتریان مهم است. با درک این موضوع، کسب و کارها بهتر می توانند تعیین کنند که آیا محصولات فعلی موجود در بازار این نیازها را برآورده می کنند یا خیر. اگر هیچ محصول فعلی موجود نباشد، آنها می توانند یک محصول جدید نوآورانه را معرفی کنند. به عنوان مثال، کنترل صوتی روی تلفن ها و برنامه ها یک سرویس نوآورانه است که زندگی روزمره مصرف کنندگان را ساده می کند.
کمک به فعالیت مرتبط در کسب و کارها
با توسعه محصولات جدید یا بهبود محصولات موجود، این بخش به مشاغل کمک می کند تا به روزترین محصولات را برای مصرف کنندگان ارائه دهند. در بازار امروز، محصولات جدید ممکن است پیشرفت های جزئی را که مصرف کنندگان می خواهند ارائه دهند. تحقیق و توسعه می تواند راه های مفیدی برای پیاده سازی این پیشرفت ها در محصول شما پیدا کند، مانند توسعه نسخه کنترل صوتی خود برای برند تلفن های همراه.
ارائه خدمات موثر به مشتریان
تحقیق و توسعه اغلب شامل مواردی است که برای مشتریان مفیدتر است. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا قابلیت استفاده بهبودیافته از محصولات خود را به طور مداوم ارائه دهد و به طور بالقوه رضایت مشتری را افزایش دهد.
تضمین کیفیت محصولات
از طریق فرآیند تحقیق و توسعه، تیم اغلب بهترین راه برای ساخت یک محصول را کشف می کند. بخش تست را کامل می کند تا مطمئن شود محصول قبل از اینکه به بازار برسد از کیفیت بالایی برخوردار است.
ارائه معافیت های مالیاتی احتمالی
مشاغل اغلب می توانند هزینه های مربوط به تحقیق و توسعه را از مالیات خود کسر کنند. با این حال، این به چندین چیز بستگی دارد، مانند محل کسب و کار و نوع تحقیقات مورد استفاده. این مهم است که قوانین و مقررات محلی خود را برای کسر هر یک از این هزینه ها از مالیات خود بدانید.
کمک به یافتن سرمایه گذار
تحقیق و توسعه موثر ممکن است با نشان دادن سودمندی، بازارپسندی و تمایل مصرف کنندگان به یک محصول به یافتن سرمایه گذاران کمک کند. کسب و کارها اغلب از دادههای جمع آوریشده توسط تیم تحقیق و توسعه هنگام جستجوی سرمایهگذاران برای کمک به تأمین مالی تولید محصول جدید استفاده می کنند.
کمک به ثبت اختراعات امن
تیم تحقیق و توسعه اغلب طرح ها و اسنادی را ایجاد می کند که در هنگام ثبت اختراع مفید هستند. این تیم همچنین ممکن است کشف کند که چگونه یک محصول را به گونهای منحصر به فرد بسازد که آن را برای ثبت اختراع خود واجد شرایط کند، حتی اگر نسخهای از یک محصول موجود باشد. با این حال، قوانین و مقررات محلی در این مورد ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مهم است که قبل از ثبت اختراع یک محصول جدید، در مورد قوانین منطقه خود تحقیق کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه علوم و فنون تهران در ارتباط باشید.
بدون دیدگاه