سئو یکی از ابزارهای قدرتمند در دیجیتال مارکتینگ است که به بهینه سازی سایت جهت نمایش در موتورهای جستجو گفته می شود. افرادی که در سئو موفق می شوند، کسانی هستند که بهترین تکنیک های سئو را شناسایی می کنند که به آنها کمک می کند ترافیک بیشتری داشته باشند. نکته مهم این است که آنها تمام تلاش و منابع را برای اجرای بهترین تکنیک های سئو به کار می گیرند.
مواردی که در این مطلب میخوانید
ما در این مقاله وبلاگ موسسه علوم و فنون تهران بهترین تکنیک های سئو که برای کسب و کار شما مفید هستند به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.
انواع سئو خارجی برای دیجیتال مارکتینگ
سئو را می توان به سئو داخلی و سئو خارجی یا خارج از صفحه تقسیم کرد. SEO On-Page کاری است که می توانید در وب سایت خود انجام دهید تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید.
تکنیک های سئوی خارج از صفحه کارهایی هستند که مستقیماً در وب سایت شما برای بهبود رتبه جستجو انجام می شوند. سئوی سایت اقدام مهمی است که باید پیش از آغاز هر کمپین دیجیتال مارکتینگ، آن را بهبود ببخشید. استفاده از ابزار رتبهبندی مناسب مانند Linkio می تواند به رشد رتبه بندی و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما کمک کند.
تکنیک های سئو خارج از صفحه
در اینجا چند تکنیک پیشرفته SEO Off-Page وجود دارد که می تواند بازدیدکنندگان سایت، ترافیک جستجو و نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. بنابراین به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ می تواند نتایج خوبی برای سایت شما ایجاد کند.
1. چهارچوب سایت
وب سایت اولین چیزی است که مشتریان را جذب و آنها را حفظ می کند. چهارچوب سایت خود را بررسی کنید و دریابید که چرا ترافیک کافی برای سایت خود دریافت نمی کنید. همچنین عملکرد سایت خود را بررسی کنید و بر اساس بررسی های خود تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید.
هنگام بررسی سایت خود پیش از راه اندازی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، باید به نکات زیر توجه کنید:
- تگ های عنوان باید به درستی ایجاد شوند
- بهینه سازی تگ های عنوان می تواند ترافیک بیشتری ایجاد کند
- سرفصل های مناسب باعث می شود مردم مطالب شما را بهتر درک کنند.
2. وبلاگ نویسی
وبلاگ نویسی بهترین راه برای بازاریابی دیجیتال کسب و کار شماست. در واقع وبلاگ ها مزایای زیر را به شما می دهند:
- باعث می شود بازدیدکنندگان به سایت شما بازگردند
- به شما در به روز رسانی مطالب کمک می کنند
- موتورهای جستجو بیشتر سایت شما را معرفی می کنند
این به شما کمک می کند تا رتبه بهتری در صفحات رتبه بندی موتورهای جستجو (SERP) کسب کنید. اگر در نگارش محتوا مهارت ندارید، یک وبلاگ نویس پروژه ای استخدام کنید.
3. صفحات فرود سئو شده در بازاریابی دیجیتال
صفحه فرود شما باید به خوبی طراحی و برای بهبود سرنخ های فروش، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. صفحات فرود دروازه های بیشتری را برای ترافیک جستجوی شما باز می کنند، بنابراین، به نوبه خود در بهبود دیجیتال مارکتینگ تاثیر دارند و درآمد را افزایش می دهند. بسیاری از تیم های بازاریابی B2B قدرت صفحات فرود را درک نمی کنند.
صفحات فرود دارای ارزش سئوی خوبی هستند و از طریق بازاریابی محتوا منجر به جذب سایت شما می شوند.
چگونه از سئو صفحات فرود در دیجیتال مارکتینگ استفاده موثر داشته باشیم؟
- یک کلمه کلیدی بلند را برای ایجاد صفحات فرود خود انتخاب کنید
- برچسب های عنوان مناسب، توضیحات متا و کلمات کلیدی را اضافه کنید
- محتوای مناسب و سئو شده را به صفحه خود اضافه کنید
- طرح، همه چیز است. طراحی صفحه شما باید منحصر به فرد و مرتبط با کسب و کار شما باشد.
- به صفحه فرود خود پیوند ایجاد کنید. اگر لینک های مناسبی نداشته باشید، صفحه شما رتبه بندی نمی شود.
4. شبکه خرید اجتماعی
ارائه محصولات دیجیتال مارکتینگ در شبکه های خرید آنلاین مانند جستجوی محصولات گوگل، خرید آنلاین یاهو و سایر سایت ها یکی از بهترین تکنیک های سئو است. با این روش مردم محصولات شما را راحت تر پیدا می کنند.
5. ایجاد یک سایت کاربر پسند و بهینه برای تلفن همراه
با توجه به پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تلفن های همراه هوشمند در بین مردم عادی افزایش یافته است.
کاربران تلفن همراه خریداران آنلاین بسیار خوبی هستند. زیرا می توانند از همان جایی که نشسته اند خرید کنند. این امر به وضوح نشان میدهد که اگر ساختار سایت شما متناسب با صفحه نمایش تلفن همراه بهینه شود، ترافیک و در نتیجه فروش شما را افزایش می دهد.
یکی دیگر از دلایل ایجاد سایت سازگار با موبایل این است که گوگل سایت هایی را که مناسب صفحه موبایل نیستند، نمایه (ایندکس) نمی کند. بنابراین بهینه سازی نمایش سایت در صفحه تلفن همراه از تکنیک های موثر سئو در دیجیتال مارکتینگ است.
6. طراحی اینفوگرافیک در سئو برای دیجیتال مارکتینگ
ایجاد اینفوگرافیک ساده ترین و ساده ترین راه برای هدایت ترافیک به سایت شما است. اینفوگرافیک ها در رویه های دیجیتال مارکتینگ نتایج بهتری را ارائه می دهند. زیرا اطلاعات بصری توجه مشتریان را بیشتر جلب می کند.
اطلاعات و گرافیک با کیفیت بالا در اینفوگرافیک ترافیک جستجو را افزایش می دهد. اینفوگرافیک ها در بهبود سئو بسیار محبوب هستند. زیرا مغز انسان داده های بصری را سریع تر یاد می گیرد.
ایجاد اینفوگرافیک در چند مرحله ساده زیر توضیح داده شده است
- از ابزار Infographics برای ایجاد اینفوگرافیک در مورد یک ایده یا موضوع استفاده کنید که افراد بیشتری را درگیر کند
- از محتوای منحصر به فرد و جذاب استفاده کنید
- از لینک های با کیفیت برای حفظ رتبه خود استفاده کنید
- اینفوگرافیک های خود را به تعداد زیادی دایرکتوری ارسال کنید یا شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.
7. ایجاد لینک های شکسته
یافتن لینک های شکسته کار آسانی نیست. از جستجوی ساده در موتور جستجوی گوگل استفاده کنید و Ctrl+f را فشار دهید تا پیوندهای مرده را پیدا کنید. ابزارهای خاصی وجود دارد که به شما در یافتن پیوندهای مرده در ویکی پدیا کمک می کند. پس از یافتن پیوند مرده، منبع مرده را در ویکی پدیا با پیوند مناسب در سایت خود دوباره ایجاد کنید!
8. نمایه سازی معنایی پنهان (LSI)
گوگل به طور مکرر الگوریتم رتبه بندی خود را به روز می کند و اگر کسی نتواند با چنین تغییراتی در سئو سازگار شود، نمی تواند در دنیای دیجیتال مارکتینگ زنده بماند.
یکی از عواملی که گوگل در زمان های اخیر مورد توجه قرار می دهد، نمایه سازی معنایی پنهان است. معنایی به مفهوم و نمایه سازی به سازماندهی اطلاعات اشاره دارد. LSI از یک فرمول ریاضی برای شناسایی دنباله در هر پاراگراف استفاده می کند و معنای کلمات کلیدی را کشف می کند.
نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ
سئو خارج از صفحه در دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. زیرا با تکنیک های سئو می توانید بازدید وب سایت خودتان را بالا ببرید و تلاش های دیجیتال مارکتینگ را اثربخش تر کنید. آموزش مهارت سئو می تواند به شما در شناخت و کاربرد هدفمند این تکنیک ها کمک کند. در نتیجه تلاش های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما موفق تر خواهند بود.
بدون دیدگاه