آیا می خواهید یاد بگیرید چگونه از دیجیتال مارکتینگ درآمد کسب کنید؟ از راه اندازی کسب و کار آنلاین تا فروش خدمات فریلنسری، راه های زیادی برای کسب درآمد با استفاده از بازاریابی دیجیتال وجود دارد. در این مقاله، 11 روش موثر برای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ و راهنمای ورود و فعالیت در هر کدام از این زمینه ها را برای شما آورده ایم. مهارت های عمومی مورد نیاز برای این مشاغل در دوره دیجیتال مارکتینگ آموزش داده می شود و برای هر کدام از این شغل ها، دوره های آموزشی تخصصی دیگری نیز وجود دارد.
مواردی که در این مطلب میخوانید
اقدامات اولیه برای کسب درآمد در دیجیتال مارکتینگ
آن حوزه هایی را انتخاب کنید که در آن ها قوی هستید و تقاضای زیادی برای مشاوره آنها وجود دارد. مانند: بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی برند، بازاریابی ویدیویی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی محلی، بازاریابی ایمیلی و…
وبلاگ نویسی یا تاسیس سایت را شروع کنید
هنگامی که خدمات خاصی را که ارائه می دهید مشخص کردید، گام بعدی این است که شروع به حضور فعال آنلاین کنید. یک وب سایت به عنوان مرکز کسب و کار شما عمل می کند که در آن می توانید پروژه ها و مطالعات موردی مشتریان قبلی را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند درباره پیشنهاد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.
یک شبکه روابط بسازید.
هرچه شبکه خود را بیشتر توسعه دهید، پیدا کردن مشتریان جدید و کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ آسان تر خواهد بود. از شبکه حرفه ای خود برای یافتن شرکت هایی که ممکن است به خدمات شما علاقه مند باشند، استفاده کنید. همچنین می توانید با مشتریان قبلی تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها به دنبال خدمات بازاریابی هستند یا خیر.
درآمد یک مشاور بازاریابی دیجیتال به حوزه تخصص، محدوده پروژه و سطح تجربه وی بستگی دارد.
راه های کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ
1. به عنوان یک نویسنده محتوا از دیجیتال مارکتینگ درآمد کسب کنید
نوشتن محتوا شامل برنامه ریزی و نگارش محتوا برای کانال های آنلاین است. این معمولاً بخشی از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است و می تواند شامل نوشتن طیف وسیعی از انواع محتوا از جمله مقاله ها، پست های وبلاگ، پست ها برای رسانه های اجتماعی و اسکریپت هایی برای ویدیوها باشد.
برای تبدیل شدن به یک متخصص نگارش محتوا، باید مهارت های مختلفی را در خود توسعه دهید و شرایط خاصی را داشته باشید. این شامل موارد زیر می شود:
- مهارت نویسندگی
- مهارت تحقیق کلمات کلیدی
- مهارت سئو
- مهارت های تحلیلی
اگر می خواهید برای یک شرکت کار کنید، داشتن مدرک دانشگاهی در زمینه هایی مانند روزنامه نگاری، بازاریابی یا ارتباطات برایتان مفید خواهد بود. ولی در مجموع، برای فعالیت به عنوان فریلنسر و کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ، مدرک دانشگاهی اهمیت کمتری نسبت به مهارت آموزی دارد. نرخ درآمد شما به نوع محتوا و سطح تخصص شما در مورد موضوع و همچنین سطح تجربه شما بستگی دارد.
2. متخصص سئو شوید و خدمات سئو را بفروشید
سئو یکی از مهم ترین زمینه های بازاریابی دیجیتال است که می تواند در نقش های مختلف مفید باشد. به عنوان یک متخصص سئو، می توانید خدمات خود را به مشتریانی که کمتر در این زمینه مهارت دارند بفروشید. برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو و داشتن درآمد از دیجیتال مارکتینگ، ابتدا باید جزئیات دقیق نحوه کار موتورهای جستجو را بدانید. پس از آن، باید شروع به توسعه مهارت های SEO در خود کنید.
سئو به طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین مهم است که در مورد آخرین تغییرات سئو به روز بمانید و بتوانید پروژه های خود را مطابق با آن تنظیم کنید. برای فروش موفقیت آمیز خدمات خود، باید شبکه ای از مشتریان بالقوه ایجاد کنید. می توانید یک وب سایت ایجاد کنید تا زمینه فعالیت شما در سئو را فراهم کند و خدمات خود را فهرست کنید. همچنین می توانید یک وبلاگ راه اندازی نمایید و با هدایت ترافیک هدفمند به سایت خودتان، مهارت های سئوی خود را برای کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ به کار بگیرید.
3. با بازاریابی وابسته کسب درآمد کنید
بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) یک مدل کسب و کار است که در آن با فروش محصولات دیگران پورسانت دریافت می کنید. این یک فرآیند ساده است. شما محصولاتی را که می خواهید تبلیغ کنید پیدا می کنید، وب سایتی طراحی می کنید که آن محصولات را تبلیغ می کند و بازدیدکنندگان علاقهمند را هدایت می کنید تا این محصولات را ببینند.
دو نوع اصلی از شراکت های وابسته وجود دارد:
- برنامه های مستقل که در آن شما مستقیماً برای یک شرکت حساب کاربری ایجاد می کنید و
- شبکه های وابسته که در آن می توانید چندین مشارکت را در یک پلتفرم هماهنگ سازی و مدیریت کنید.
انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی قبل از انجام کار مهم است. هنگامی که ایده ای از انواع محصولاتی که می خواهید بفروشید دارید، باید وبلاگ خود را ایجاد و شروع به نوشتن محتوا کنید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، شروع کار را آسان تر میکند. زیرا میتوانید مقایسه ها و بررسی های محصول را برای پست های اولیه خود بنویسید.
بازاریابی وابسته پتانسیل درآمد زایی زیادی در دیجیتال مارکتینگ دارد. اما برای مشاهده نتایج معنادار باید جایگاه خود را در وب تثبیت و ترافیک خوبی به وب سایت خودتان ایجاد کنید.
4. خدمات مشاوره ای دیجیتال مارکتینگ به شرکت ها بفروشید و کسب درآمد کنید
هنگامی که دوره دیجیتال مارکتینگ را گذرانده اید و یا تجربه بازاریابی دیجیتال را دارید، می توانید با تبدیل شدن به یک مشاور بازاریابی دیجیتال از مهارت های خود درآمد کسب نموده و فروش خدمات مشاوره ای را به شرکت های دیگر آغاز کنید. برای شروع مراحل زیر را انجام دهید:
5. با فروش تبلیغات درآمد کسب کنید
اجرای تبلیغات در سایت شخصی یک راه محبوب برای کسب درآمد از ترافیک وب سایت و دیجیتال مارکتینگ است. اما توجه داشته باشید که برای کسب درآمد مناسب با تبلیغات، وب سایت شما باید ترافیک زیادی داشته باشد برنامه های تبلیغاتی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای کسب درآمد از ترافیک وب خود استفاده کنید.
تبلیغات گوگل می تواند از طریق بازدید و کلیک درآمد ایجاد کند. با این حال، گوگل هزینه بسیار کمی برای بازدیدها پرداخت می کند. اگر وب سایت شما در حال حاضر حجم ثابتی از ترافیک دریافت می کند و می خواهید کنترل بیشتری بر تبلیغاتی که در سایت شما ظاهر می شود، داشته باشید، می توانید تبلیغات مستقیم را در وب سایت خود بفروشید. برای وبلاگ خود یک صفحه تبلیغاتی ایجاد کنید که در آن فرمت های مختلف تبلیغات موجود و هزینه آنها چقدر است. شما باید آمار ترافیک سایت را درج کنید تا خریداران بدانند در قبال پولی که می پردازند چه ارزشی دریافت می کنند.
6. به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی کار کنید
کار به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای کسب درآمد از طریق دیجیتال مارکتینگ است. به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، شما باید به دنبال تبلیغ یک برند از طریق انواع تاکتیک های بازاریابی باشید. مسئولیت های شما میتواند شامل همه چیز باشد، از نوشتن و زمان بندی پستها، ایجاد تصاویر گرافیکی و اجرای تبلیغات، تا پاسخ دادن به نظرات دنبال کنندگان.
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی کار پیدا کنید. در این مورد گذراندن دوره دیجیتال مارکتینگ به افراد توصیه می شود. می توانید یک موقعیت شغلی در یک شرکت دریافت کنید یا به عنوان یک فریلنسر بازاریابی دیجیتال کار کنید.
7. محصولات دیجیتالی خود را ایجاد و بفروشید
شما می توانید با ساخت و فروش محصولات دیجیتالی، از تجربه دیجیتال مارکتینگ خود به خوبی استفاده کنید. مزیت محصولات دیجیتال این است که می توانید یک بار آنها را بسازید و سپس بدون نیاز به محصولات جدید، همان ها را به طور مکرر بفروشید. این منجر به حاشیه سود بسیار بالا و اتوماسیون راحت کسب و کار شما می شود.
انواع مختلفی از محصولات دیجیتال وجود دارد. گزینه های محبوب تر عبارتند از:
- کتاب های الکترونیکی
- دوره های آموزشی
- قالب های وب
یکی از مواردی که هنگام فروش محصولات دیجیتال و کسب درآمد دیجیتال مارکتینگ از این طریق باید به خاطر داشته باشید، این است که شما در حال رقابت با محتوای انبوه رایگان در اینترنت هستید. باید مطمئن شوید که تحقیقات کاملی انجام دادهاید تا اطمینان حاصل کنید که محصول شما ارزش کافی برای متقاعد کردن مردم برای خرید آن را دارد. و اینکه قیمت پیشنهادی شما برای آن به مقدار مناسب ارائه شود.
8. با تبلیغات YouTube در دیجیتال مارکتینگ درآمد به دست آورید
اگر می خواهید با دیجیتال مارکتینگ از طریق ویدیوها درآمد کسب کنید، می توانید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید و شریک تبلیغاتی شوید. فرآیند کسب درآمد از طریق یوتیوب ساده است. شما ویدیوها را در کانال خود ایجاد و منتشر و تبلیغ می کنید تا مخاطبان بیشتری آنها ببینند. هر بار که ویدیوی شما پخش می شود، یوتیوب مجموعه متفاوتی از تبلیغات را به مخاطبان نشان می دهد.
نیازی به گفتن نیست که برای کسب درآمد قابل توجه از دیجیتال مارکتینگ با یوتیوب، باید تعداد قابل توجهی بازدید از ویدیو ایجاد کنید.
9. متخصص تجارت الکترونیک شوید
همانطور که تجارت الکترونیک با سرعت فزاینده ای به رشد خود ادامه می دهد، نیاز به متخصصان تجارت الکترونیک نیز افزایش می یابد. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مسئول ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی برای کمک به کسب و کارها در فروش آنلاین محصولات است.
برخی از فعالیت های روزانه یک متخصص تجارت الکترونیک عبارتند از:
- مدیریت وب سایت
- مدیریت کمپین های بازاریابی
- بهینه سازی سئوی فروشگاه
- تنظیم عناصر روی صفحه برای بهبود بهینه سازی نرخ تبدیل
- راه اندازی قیف های بازاریابی ایمیلی
- اجرای کمپین های فروش و فروش متقابل
موفقیت به عنوان یک متخصص تجارت الکترونیک نیازمند چندین مهارت حیاتی از جمله توانایی های ارتباطی، تحلیلی و تفکر انتقادی است که در دوره دیجیتال مارکتینگ به آنها پرداخته می شود.
10. کمپین های PPC را برای شرکت های دیگر مدیریت کنید
از آنجایی که شرکت های بیشتری برای دستیابی به مشتریان هدف خود به کانال های بازاریابی دیجیتال روی می آورند، نیاز روزافزونی به مدیران کمپین های تبلیغاتی موثر وجود دارد. تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) یکی از محبوب ترین شکل های تبلیغات آنلاین است و می تواند نتایج فوری را برای یک کسب و کار به ارمغان بیاورد.
پلتفرمهای PPC مانند Google Ads و Bing Ads به تبلیغکنندگان این امکان را می دهند که وقتی شخصی کلمه کلیدی مرتبط را جستجو می کند، برای قرار دادن آگهی در صفحه نتایج موتور جستجو پیشنهاد بدهند.
مدیریت کمپین های PPC دارای تعدادی مسئولیت است از جمله:
- پیدا کردن کلمات کلیدی PPC
- پیدا کردن کلمات کلیدی منفی
- تست گروه های تبلیغاتی
- نوشتن کپی آگهی
- تنظیم پیشنهادات و بودجه کمپین
- بررسی کلمات کلیدی پرهزینه
- بهینه سازی صفحات فرود (Landing Page)
توانایی نشان دادن نتایج کمپین های موفق قبلی برای به دست آوردن یک جریان ثابت از مشتریان ضروری است.
11. آژانس دیجیتال مارکتینگ خود را راه اندازی کنید
اکنون زمان بسیار خوبی برای راه اندازی یک آژانس بازاریابی دیجیتال است. زیرا شرکت ها بیش از هر زمان دیگری برای تبلیغات دیجیتال هزینه می کنند. برای راه اندازی آژانس خود، لازم است مجموعه ای کامل از مهارت های بازاریابی دیجیتال را توسعه دهید تا بتوانید خدمات با کیفیتی را با توجه به نیاز مشتریان ارائه دهید. برای این کار می توانید در دوره های حرفه ای و تخصصی دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید.
اداره یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مزایای خود را دارد. شما هم می توانید تیمی از اعضای خبره برای انجام وظایف استخدام کنید، و هم می توانید وظایف را به فریلنسرها برون سپاری کنید.
نکات کلیدی
راه های مختلفی برای کسب درآمد از طریق دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. شما می توانید مهارت های مختلفی از جمله SEO، مدیریت PPC، تجارت الکترونیک، بازاریابی محتوا یا مدیریت رسانه های اجتماعی را بیاموزید و این خدمات را به مشتریان بفروشید. ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ به تقویت مهارت های شما کمک می کند و می تواند برای جذب مشتریان جدید استفاده شود. اگر می خواهید محصولاتی را بفروشید، می توانید محصولات دیجیتالی خود را بسازید یا به برنامه های وابسته بپیوندید و محصولات شرکت های دیگر را بفروشید. شما می توانید از وب سایت خود به عنوان مرکز کسب و کار استفاده کنید و می توانید با اجرای تبلیغات در سایتتان، درآمد زایی بیشتری از دیجیتال مارکتینگ داشته باشید.
اگر شغل ثابتی میخواهید، شرکت های زیادی افراد برای موقعیت های شغلی بازاریابی دیجیتال استخدام می کنند. اگر می خواهید کسب و کار دیجیتال مارکتینگ خود را راه اندازی کنید، می توانید یک آژانس بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید و طیف وسیعی از خدمات را به مشتریان خود بفروشید.
بازاریابی دیجیتال پیوسته در حال رشد است. بنابراین صرف زمان برای توسعه مهارت های تخصصی در این زمینه ارزش سرمایه گذاری را دارد و فرصت های شغلی بیشتری را برای شما ایجاد می کند. دوره دیجیتال مارکتینگ می تواند شما را برای هر کدام از این مشاغل به خوبی آماده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره، می توانید با شماره 90008000 (بدون کد و رایگان) تماس بگیرید و با مشاوران موسسه علوم و فنون تهران در ارتباط باشید.
بدون دیدگاه