بسیاری از متخصصان که به عنوان کارمند یک شرکت یا سازمان کار می کنند، به غیر از حقوق خود، از کارفرمایان خود مزایایی نیز دریافت می کنند. برخی از مزایای کارکنان وجود دارد که دولت از شرکت ها می خواهد که به کارکنان خود ارائه دهند. مانند حداقل دستمزد، اضافه کاری یا غرامت کارگران. با این حال، یکی از رایج ترین مزایایی که یک شرکت به کارکنان خود ارائه می دهد، بیمه است. در این مقاله به بررسی برخی از پاسخها به سوالات متداول در مورد مزایای بیمه کارکنان میپردازیم.
مزایای بیمه کارمندان چیست؟
مزایای بیمه کارکنان گزینه هایی برای پوشش بیمه ای است که یک شرکت به کارکنان خود ارائه می دهد. گزینه های مختلفی برای پوشش بیمه ای وجود دارد. بنابراین نوع پوشش بیمه ای که دریافت می کنید می تواند بسته به کارفرما، عنوان شغلی و صنعت شما متفاوت باشد. این عوامل همچنین میتوانند تعیین کنند که یک طرح بیمه کارمندان چقدر برای شما هزینه دارد. زیرا برخی از برنامهها به شرکتها این امکان را میدهند که بدون پرداخت حق بیمه به کارمندان پوشش ارائه دهند. در حالی که برخی دیگر کارکنان را ملزم میکنند که هر ماه مبلغی را که از چک حقوق آنها خارج میشود، بپردازند.
برخی از شرکت ها همچنین ممکن است تعدادی طرح بیمه را برای کارمندان ارائه دهند که از نظر قیمت و پوشش متفاوت است.
چرا مزایای بیمه کارمندان مهم است؟
مزایای بیمه کارکنان مهم است. زیرا می توانند پوشش هایی را به کارمندان ارائه دهند که اگر برنامه ای از طریق کارفرمای خود نداشته باشند ممکن است برای آنها بسیار گران باشد. این مزایا می تواند به کارکنان کمک کند تا برای هزینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی، برنامه های بازنشستگی و بیمه عمر که به وجود می آیند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند، پرداخت کنند. گاهی اوقات، یک نامزد ممکن است بر اساس مزایای بیمه ای که ارائه می دهد، برای یک موقعیت درخواست دهد. زیرا داشتن بیمه معمولاً همیشه می تواند مفید باشد. بنابراین انتخاب مزایای بیمه ای که می تواند به طور مؤثر از کارمندان آنها حمایت کند برای کارفرمایان مهم است.
چه کسانی واجد شرایط دریافت مزایای بیمه کارمندان هستند؟
در حالی که یک شرکت می تواند مزایایی را برای هر یک از کارگران خود ارائه دهد، افرادی که واجد شرایط دریافت مزایای بیمه از سوی کارفرمای خود هستند، معمولاً کارکنان تمام وقت شرکت هستند. این بدان معنی است که آنها معمولاً حدود 40 ساعت در هفته کار می کنند، در لیست حقوق و دستمزد شرکت قرار می گیرند و اغلب بر اساس حقوق و دستمزد دریافت می کنند. برخی از کارمندان ممکن است دستمزد ساعتی دریافت کنند یا کمتر از 40 ساعت در هفته کار کنند. اما همچنان می توانند مزایای بیمه کارکنان را دریافت کنند. تا زمانی که به عنوان کارمند داخلی شرکتی که در آن کار می کنند در نظر گرفته شوند.
گزینه های مختلف برای پوشش بیمه کارمندان چیست؟
انواع مختلفی از پوشش های بیمه ای وجود دارد که یک شرکت می تواند به کارکنان خود ارائه دهد. یکی از رایج ترین حوزه های پوشش بیمه سلامت عمومی است که شامل مراجعه به مطب پزشک، معاینات سالانه و درمان بیماری یا آسیب است. یک شرکت همچنین ممکن است طرح های پوششی برای بیمه دندان، بینایی، زندگی یا ناتوانی ارائه دهد. این می تواند در صورت بروز هزینه های تخصصی، مانند نیاز به خرید عینک، ثبت نام در فیزیوتراپی یا دریافت مراقبت های دندانی، کارکنان را پوشش دهد.
شرکت ها معمولاً از طریق طرح های مراقبت های بهداشتی که شرکت های بیمه برای بسته بندی خدمات و تعیین هزینه ها از طریق برقراری ارتباط با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند، مزایا را بین کارکنان خود توزیع می کنند. در اینجا سه مورد از متداول ترین گزینه ها برای پوشش بیمه کارکنان آورده شده است:
سازمان های حفظ سلامت (HMO)
سازمان های نگهداری سلامت یا HMO ها، انتخاب بسیار محبوبی برای پوشش سلامت کارکنان در بین کارمندان هستند. این به این دلیل است که سازمان های نگهداری سلامت معمولاً هزینه های کمتر و فرصت های بیشتری را برای پوشش پزشکی کلی نسبت به سایر برنامه های بیمه ارائه می دهند. در یک طرح HMO، یک شرکت بیمه میتواند با ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی خاص برای برنامههایشان قرارداد ببندد تا گزینههای پوشش را سازماندهی کنند. و بر اساس مذاکره با ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی که با آنها کار میکنند، قیمتی برای طرحهایشان ایجاد کنند. سپس، این طرح میتواند فهرستی از پزشکان را به کارمندان بدهد که میتوانند برای مراقبتهایی که تحت پوشش مزایای بیمهشان است، مراجعه کنند.
با این حال، این بدان معناست که اگر کارمندی انتخاب کند که به پزشک یا متخصصی مراجعه کند که در لیست ارائه دهندگان مورد تایید سازمان قرار ندارد، احتمالاً باید هزینه مراقبت را از جیب خود بپردازد.
حق بیمه خدمات درمانی
طرحهای خدمات درمانی هزینهای به کارمندان این فرصت را میدهد که انتخاب کنند از کدام پزشک و مراکز پزشکی برای دریافت مراقبتهای پزشکی بازدید کنند. پس از دریافت مراقبت از طریق یک طرح هزینه برای خدمات، کارکنان هر سال یک فرانشیز را انجام می دهند و ارائه می کنند که شرکت بیمه می تواند از آن استفاده کند تا تعیین کند چه مقدار از هزینه باقی مانده را می توانند پوشش دهند. این نرخ بسته به پزشکانی که یک کارمند مراجعه میکند و شرکتی که در آن کار میکنند میتواند متفاوت باشد. اما شرکتهای بیمه عموماً سعی میکنند درصد بیشتری از پوشش را نسبت به کارمندان بپردازند.
طرحهای بهداشتی هزینهای برای خدمات میتواند برای کارمندانی که شرایط سلامت مزمن دارند یا به مراقبتهای تخصصی نیاز دارند ایدئال باشد. زیرا میتوانند ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی خود را پیدا کنند که نیازهایشان را برآورده کنند.
سازمانهای ارائهدهنده ترجیحی (PPO)
یک سازمان ارائهدهنده ترجیحی یا PPO، به روشهای مشابهی با HMOs و برنامههای هزینه برای خدمات عمل میکند. این به این دلیل است که PPO ها می توانند پوشش بیشتری نسبت به طرح هزینه برای خدمات و همچنین فرصت های بیشتری برای انتخاب پوشش نسبت به HMO ارائه دهند. در یک طرح سازمان ارائه دهنده ترجیحی، شرکت های بیمه به کارکنان لیستی از پزشکانی که می توانند از بین آنها انتخاب کنند ارائه می دهند. اما پوشش را فقط به آن ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی محدود نمی کنند. کارمندان دارای PPO همچنین میتوانند پزشکان و متخصصان خود را که در لیست تایید شده شرکت بیمه ظاهر نمیشوند پیدا کنند. و پرداخت هزینه بالاتر یا هزینههای دیگری را انتخاب کنند.
PPOها می توانند به ویژه برای کارمندانی که می خواهند در انتخاب پوشش خود انعطاف پذیری داشته باشند یا برای کارمندانی که وارد شغل جدیدی می شوند اما می خواهند به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی قبلی خود ادامه دهند مفید باشد.
برخی از شرایط بیمه رایج برای کارمندان چیست؟
اصطلاحات مختلفی وجود دارد که به بیمه مربوط می شود و می تواند به شما در درک فرآیند انتخاب پوشش مراقبت های بهداشتی از طریق کارفرما کمک کند. در اینجا چند مورد کلیدی بیمه کارکنان وجود دارد که دانستن آنها ممکن است مفید باشد:
پوشش: پوشش به خدماتی اطلاق می شود که کارفرما برای دریافت کارمندان خود از طریق طرح بیمه پرداخت می کند.
شبکه ارائهدهنده: شبکه ارائهدهنده مجموعهای از ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی است که از طریق یک طرح بیمه به کارکنان خدمات ارائه میدهند.
بیمه مشترک: بیمه مشترک درصدی از طرح مراقبت های بهداشتی است که یک کارمند پس از رسیدن به فرانشیز سال خود پرداخت می کند.
مقدار مجاز: مبلغ مجاز به حداکثر میزان پوششی که کارفرما برای آن پرداخت می کند اشاره دارد.
دوره مزایا: دوره مزایا دوره زمانی است که کارمند برای خدمات مراقبت های بهداشتی پوشش دریافت می کند.
Copay: مقدار پولی است که یک کارمند هنگام بازدید از یک مکان و دریافت مراقبت به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می پردازد.