دوره مدیریت استراتژیک

دسته بندی ها: مدیریتی
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

درباره دوره

دوره مدیریت استراتژیک برای آموزش مفاهیم مدیریت استراتژیک به مدیران و رهبران سازمان ها طراحی شده است. این دوره اصول و مبنای مدیریت سازمان بر طبق استراتژی های کلان و خرد را مورد توجه قرار می دهد.

 

تعریف مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک یا مدیریت راهبردی، یک تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل مهم سازمان می باشد که توسط راهبران ارشد سازمان به نمایندگی از مالکان، به منظور کنترل منابع در محیط‌ های خارج از سازمان انجام می گیرد. این فرایند شامل مشخص کردن ماموریت، چشم انداز، دارایی‌ های سازمان و توسعه برنامه‌ ها و سیاست های‌ سازمان و تمام فعالیت های مربوط به آن می گردد.

تعریف دیگر ارایه شده در باب مدیریت استراتژیک، راهکارها و تصمیم هایی است که قرار است به ما و سازمان ما کمک کند تا در مسیر موفقیت و دستیابی به اهداف حرکت کنیم. در تعریف ساده تر، اینکه کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم. مدیریت استراتژیک در این مسیر ما را یاری خواهد کرد و می تواند در تعیین عملکرد بلندمدت یک شرکت نقش مهمی ایفا کند.

مدیریت استراتژیک شامل رصد محیطی (خارجی وداخلی)، تدوین اهداف بلندمدت، پیاده سازی، ارزیابی و کنترل استراتژی می باشد. بنابراین مطالعه مدیریت استراتژیک بر پایش و ارزیابی فرصت ها و تهدیدهای خارجی در پرتو قوت ها و ضعیف های داخلی یک شرکت تأکید دارد. و این، موضوع اصلی دوره مدیریت استراتژیک است.

 

مزایای شرکت در دوره مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک به سازمان اين امكان را می دهد كه به شيوه های خلاق و نوآور عمل كند. و نیز برای شكل‌دادن به آينده خود انفعالی عمل نكند. اين شيوه مديريت باعث می شود كه سازمان دارای ابتكار عمل شود. و فعاليت هايش نه تنها به صورت واکنشی، بلکه به شکل اعمال نفوذ باشد. بدين ترتيب سازمان می تواند سرنوشت خود را رقم بزند و آينده را تحت كنترل در آورد.

تردیدی نیست که این یکی از منافع اصلی حضور در دوره مدیریت استراتژیک است. ولی نتیجه تحقیقات کنونی نشان می‌ دهد که آموزش در این زمینه می‌ تواند در مدیریت استراتژیک سازمان ها نقش مهم‌ تری ایفا کند.

مدیران و کارکنان از طریق درگیر شدن در این فرایند خود را متعهد به حمایت از سازمان می‌نمایند. یکی دیگر از مهمترین منافع مدیریت استراتژیک این است که موجب تفاهم و تعهد هر چه بیشتر مدیران و کارکنان می‌شود.

 

اهمیت مدیریت استراتژیک در سازمان ها

دوره مدیریت استراتژیک برای هر سازمان یا شرکتی، هر اندازه‌ای که باشد، می‌تواند سودمند باشد زیرا همیشه فضایی برای رشد وجود دارد و هر سازمانی، نقاط قوت منحصر به فرد و فرصت‌ هایی دارد که می‌توان آنها را به سرمایه تبدیل کرد. مدیریت استراتژیک باید یک روند مستمر باشد. نه اینکه آن را فقط در یک زمان خاص، به عنوان ارزیابی انجام دهیم. یا هر زمان که مشکلی پیش آمد، به عنوان یک راه چاره به آن بپردازیم.

با توجه به مزایای دراز مدت این دوره برای سازمان ها، مدیریت استراتژیک سازمان ها را به تمرکز بر محیط داخلی، از طریق تشویق و تنظیم چالش های کارکنان ترغیب می کند. همچنین به افراد کمک می کند در راستای رسیدگی به اهداف سازمانی، اهداف شخصی خود را نیز دنبال کنند. در عین حال، همچنین اطمینان حاصل می گردد که چالش های خارجی مورد توجه قرار می گیرد و شرایط نامساعد حل می شود. و در نهایت همگام با این ها، تهدیدات مورد بررسی قرار می گیرد تا مدیریت سازمان، آنها را به فرصت های احتمالی تبدیل کند.

نمایش بیشتر

چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

  • چگونه مخاطرات تصميم گيری را كاهش دهیم
  • چگونه موجب تعهد هر چه بيشتر مديران و كاركنان شویم
  • چگونه دارای نگرش بلند مدت بوده و توفيق اقدامات را مبتنی بر استراتژي های مصوب تضمين کنیم
  • ايجاد فرصتی برای تفويض اختيار به كاركنان و در ادامه تشويق و ترغيب كاركنان
  • درگير شدن كاركنان و مديران با برنامه ريزی استراتژيك و رشد تعهد و حمايت از سازمان
  • راهنمایی سازمان، يعنی اینکه چطور مسير و جهت فعاليت ها و عمليات سازمان را مشخص کنیم
  • چگونه به پيش بينی آينده بپردازیم
  • چگونه نقش هماهنگ كننده بين برنامه های عملياتی سازمان را انجام دهیم و اقدامات واحدهای مختلف را در يك مسير جهت بخشیم
  • چگونگی شناخت چارچوب‌های استراتژیک و تمایز آن با تفکر و ابزار استراتژی
  • چگونگی ارائه نمونه‌های کاربردی از استراتژی در سازمان‌ها
  • چگونگی بهبود سطح کیفی اهداف بلند مدت وشاخص گذاری
  • چگونگی تعمیق مفاهیم استراتژی و مدیریت فرآیندهای کسب و کار
  • چگونگی درک، شناسایی و طبقه‌بندی عملیات‌های سازمانی
  • چگونگی درک ارتباطات سطوح استراتژی و عملیات
  • چگونه جهت گيری آينده، اولويت ها را مشخص نموده و تصميم های امروز را در پرتو پيامدهای آينده اتخاذ نماییم
  • چگونه نقش هماهنگ كننده بين برنامه های عملياتی سازمان را انجام دهیم و اقدامات واحدهای مختلف را در يك مسير قرار دهیم
  • چگونه با اوضاع و شرايطی كه به سرعت دستخوش تغيير مي شوند، به روش كارساز برخورد نموده و كار تيمی و تخصصی كارشناسی ايجاد نماییم
  • چگونه فعالیت های مربوط به مدیریت استراتژیک را هدايت کنیم و جهت مسير فعاليت ها و عمليات سازمان را مشخص و به عنوان راهنمای سازمان از آن بهره ببریم
  • چگونه با نگرش بلند مدت به پيش بينی آينده بپردازیم و اطلاعاتی به دست بیاوریم که برای اقدامات بلند مدت مدیریتی مفید باشد

محتوای دوره

دوره مدیریت استراتژیک

  • قسمت اول
    16:21
  • قسمت 2
    14:57
  • قسمت 3
    13:48
  • قسمت 4
    15:22
  • قسمت 5
    11:50
  • قسمت 6
    19:54
  • قسمت 7
    18:37
  • قسمت 8
    13:49
  • قسمت 9
    15:10
  • قسمت 10
    14:26
  • قسمت 11
    15:14
  • قسمت 12
    14:25
  • قسمت 13
    14:44
  • قسمت 14
    14:32
  • قسمت 15
    17:03
  • قسمت 16
    15:29
  • قسمت 17
    15:49
  • قسمت 18
    15:40
  • قسمت 19
    19:14
  • قسمت 20
    17:05
  • قسمت 21
    15:18
  • قسمت 22
    14:51
  • قسمت 23
    13:51

Student Ratings & Reviews

هنوز بررسی نشده است
هنوز بررسی نشده است

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه