دوره تحقیقات بازاریابی

دسته بندی ها: بازاریابی
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

درباره دوره

دوره تحقیقات بازاریابی چیست؟

تحقیقات بازاریابی به فرآیندی اشاره دارد که از طریق آن یک سازمان، اطلاعاتی را در مورد مشتریان ایده‌آل و بازار هدف بزرگ‌تر خودش جمع‌آوری می‌کند تا استراتژی سازمان را تبیین یا اصلاح کند. این تحقیق ممکن است شامل جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان فعلی یا سابق، مصرف‌کنندگان در بازار هدف شما، تقسیم بندی بازار یا حتی فعالیت‌های بازاریابی رقبا باشد.

تحقیقات بازاریابی یک ابزار مدیریتی حیاتی برای کمک به کسب‌وکارها است، برای کشف این که آیا محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند، واقعاً مطلوب مشتری است یا خیر. تحقیقات بازاریابی باید به طور مداوم انجام شود تا اطمینان حاصل شود که کسب‌وکار در طول زمان، نیازهای یک بازار در حال تغییر را برآورده می‌کند یا نه. دوره تحقیقات بازاریابی برای مجهز سازی مدیران بازاریابی به مهارت های مورد نیاز برای تحقق این هدف طراحی شده است.

 

مزایای شرکت در دوره تحقیقات بازاریابی (Marketing Research)

اجرای موفقیت‌آمیز و رشد کسب‌وکار شما، به درک مشتریان هدف بستگی دارد. هنگامی که تصویر واضحی از اهداف، نیازها و ارزش‌های آنها داشته باشید، می‌توانید آنها را به سمت خرید محصولات یا خدمات خود سوق دهید. تحقیقات بازاریابی یکی از بهترین ابزارهایی است که برای درک مشتریان خود در اختیار دارید. این تحقیقات، داده‌های مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آنها برای هدایت استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید. تحقیقات بازاریابی برای تحقق موارد زیر انجام می‌شود:

 

ارتباطاتتان را با مشتری بهبود بخشید

این ارتباط شما را نه تنها به سوی مشتریان فعلی، بلکه به سمت مشتریان بالقوه نیز هدایت می‌کند. تحقیقات بازار به شما نشان می‌دهد که مشتریان شما به کجا می‌توانند دسترسی داشته باشند و برای جلب توجه آنها با چه ادبیاتی باید صحبت کنید.

 

فرصت‌ها را شناسایی کنید

تحقیقات بازار به شما کمک می‌کند فرصت‌های بیشتر و بهتری را برای دستیابی و تبدیل مشتریان جدید شناسایی کنید. این می‌تواند بهترین راه برای کشف پلت‌فرم‌های جدید برای تبلیغات و شکاف‌های موجود در بازار باشد.

 

ریسک کسب‌وکار خود را کاهش دهید

داده‌های عینی شما را روی فرصت‌های واقعی متمرکز نگه می‌دارند و به شما کمک می‌کنند از تلاش‌های بی‌نتیجه جلوگیری کنید. هنگامی که مشتریان خود را درک می‌کنید، می‌توانید از منابع خود برای دسترسی موثرتر به آنها استفاده کنید. تحقیقات بازاریابی همچنین به شما کمک می‌کند تا مناطق کم خطر و با پاداش بالا را شناسایی کنید که کسب‌وکار شما می‌تواند از طریق آن گسترش یابد یا خدمات جدیدی ارائه دهد.

دوره تحقیقات بازاریابی مزایایی برای کسب‌وکار شما دارد که در ادامه شرح می‌دهیم:

 

شناسایی فرصت‌ها

یکی از مزایای تحقیقات بازاریابی این است که به شرکت‌ها امکان می‌دهد فرصت‌ها را در بازار شناسایی کنند. مثلاً صاحب یک رستوران مکزیکی ممکن است بخواهد بداند که مصرف‌کنندگان چقدر به انواع غذاهایی که او قصد دارد در رستوران خود ارائه بدهد، علاقه‌مند هستند. او ممکن است با انجام نظرسنجی‌های تحقیقات بازاریابی بتواند چندین حوزه کلیدی را شناسایی کند و محصولات خود را به سلیقه بازار نزدیک‌تر کند.

 

به حداقل رساندن ریسک

یکی دیگر از مزایای تحقیقات بازاریابی این است که ریسک تصمیمات تجاری را به حداقل می‌رساند. شرکت‌های کوچک اغلب از تحقیقات بازاریابی برای پیش‌بینی میزان فروش محصولاتشان در سطح منطقه‌ای یا ملی استفاده می‌کنند. چنانچه بازار از محصولات مشابه اشباع شده باشد، از ظریق تحقیقات بازاریابی مشخص می‌شود و ریسک کسب‌وکار به حداقل می‌رسد.

 

ارزیابی موفقیت پس از دوره تحقیقات بازاریابی

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از تحقیقات بازاریابی برای ارزیابی موفقیت خود استفاده کنند. شرکت‌های محصولات مصرفی اغلب تحقیقاتی را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان از محصولاتشان راضی هستند. صاحبان مشاغل اغلب از تحقیقات بازاریابی برای ارزیابی و رتبه‌بندی ویژگی‌های خاص استفاده می‌کنند، از جمله اینکه مشتریان کیفیت محصول، خدمات و حرفه‌ای بودن کسب‌وکار را چگونه ارزیابی می‌کنند

نمایش بیشتر

چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

  • مقدمه ای بر تحقیقات بازاریابی
  • طبقه بندی تحقیقات بازاریابی
  • فناوری و تحقیقات بازاریابی
  • تعریف مساله تحقیقات بازاریابی
  • تعریف پژوهش
  • تدوین رویکردی برای حل مسله
  • اجزای رویکرد
  • پرسش ها وفرضیه های تحقیق
  • ویژگی اطلاعات مورد نیاز
  • انواع طرح های تحقیق
  • روش های جمع آوری اطلاعات
  • تعریف جامع آماری
  • انواع پاسخ دهندگان در یک طرح
  • مفهوم جامعه آماری
  • فرایند نمونه گیری
  • ساختار ساخت یک پرسشنامه
  • فرایند طراحی پرسشنامه

محتوای دوره

تحقیقات بازاریابی

  • قسمت 1
    00:00
  • قسمت 2
    26:08
  • قسمت 3
    26:08
  • قسمت 4
    26:08
  • قسمت 5
    26:08
  • قسمت 6
    26:08
  • قسمت 7
    00:00
  • قسمت 8
    00:00
  • قسمت 9
    00:00
  • قسمت 10
    26:08
  • قسمت 11
    26:08
  • قسمت 12
    26:08
  • قسمت 13
    00:00
  • قسمت 14
    00:00
  • قسمت 15
    00:00
  • قسمت 16
    00:00
  • قسمت 17
    00:00
  • قسمت 18
    00:00

Student Ratings & Reviews

هنوز بررسی نشده است
هنوز بررسی نشده است

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه