دوره بازاریابی عصبی

دسته بندی ها: بازاریابی
لیست علاقه‌مندی‌ها اشتراک گذاری
اشتراک گذاری محصول
لینک صفحه
در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

درباره دوره

بازاریابی عصبی چیست؟ در سال های اخیر به دلیل پیچیدگی هرچه بیشترِ رفتار مصرف کننده ها، بازاریابی هم سخت تر شده‌است. در نتیجه، علم بازاریابی را با علم عصب شناسی تلفیق کرده‌اند و به بازاریابی عصبی یا Neuromarketing رسیده‌اند که به بهبود عملیات بازاریابی کمک بسیاری کرده است. اولین بار این عبارت در سال ۲۰۰۲ مطرح شد که در آن سال ها مورد استقبال چندانی قرار نگرفت. اما در سال های اخیر، موضوع بازاریابی عصبی به عنوان مفهومی بسیار کاربردی، تبدیل به جزء جدایی ناپذیر اکثر همایش ها و سخنرانی های بازاریابی شده‌است. دوره بازاریابی عصبی به طور کلی، به آموزش تکنیک های بازاریابی که بر مبنای علوم اعصاب تعریف شده‌اند، می پردازد.

 

مزایای شرکت در دوره بازاریابی عصبی چیست؟

بازاریابی عصبی در تحقیقات بازار، عمق و دقت بیشتری نسبت به تحقیقات کیفی به تنهایی ارائه می دهد. مطالعات نشان داده‌اند که داده‌های جمع‌آوری‌شده از آزمایش‌های عصبی روندهای آینده را با دقت بیشتری نسبت به تحقیقات بازار سنتی پیش‌بینی می‌کنند.

می دانیم که در گذشته تبلیغات و بازاریابی بر اساس آزمون و خطا بوده است. بازاریاب ها ساعت های بسیاری را صرف جستجوی ایده های جذاب و جالب توجه می کردند. اما اطمینان نداشتند که ایده هایشان چه نتایجی خواهد داشت. به عبارتی کارشان همانند تاس انداختن بود که برخی اوقات برنده می شدند و بعضی اوقات شکست بزرگی می خوردند. با توجه به پیشرفت های عظیم در علم عصب شناسی، دانسته‌های ما از نحوه ی کارکرد مغز انسان بیشتر شده است.

اکنون می دانیم که چگونه مغز افراد به محرک هایی از جمله تبلیغات و بازاریابی واکنش نشان می دهد. می دانیم که مغز انسان بر خلاف تصور قبلی، باگ هایی دارد که باعث می شود در بعضی مواقع بدون اینکه خودش بفهمد، رفتاری غیرمنطقی و ناخودآگاه انجام دهد. همه این دانسته‌های جدید، ما را به ابزاری مسلح کرده‌است که بتوانیم آگاهانه فروش خود را افزایش دهیم. و دوره بازاریابی عصبی نیز تمرکز خود را بر این مبحث قرار داده است.

 

دانستن نحوه کارکرد ذهن انسان چه ارتباطی به بازاریابی و فروش دارد؟

پاسخ ساده است. بازاریاب ها با شناخت بخش های مختلف ذهن، می توانند بر اساس شرایط مختلف به صورت آگاهانه یکی از قسمت های مغز مشتری را فعال کنند.

بازاریاب های موفق همواره تمرکز خود را بر این نکته قرار می دهند که چگونه محصول آنها می تواند زندگی خریدار را بهبود بخشد. چون می دانند «ذهن قدیم» انسان به رفاه و بقا اهمیت می دهد و سریع تصمیم می گیرد.

اگر بازاریاب ها می خواهند اسم برند شرکتشان در ذهن مشتری سریع تر ثبت شود، لازم است تا ذهن قدیم مشتری را فعال کنند. بنابراین باید اطمینان حاصل نمایند که ابتدا و انتهای تبلیغات بسیار جذاب باشد. زیرا همان طور که گفتیم، ذهن قدیم انسان بیشتر به ابتدا و انتها توجه می کند.

تمام تکنیک های مرتبط با علوم اعصاب و روانشناسی که در نقش یک بازاریاب موفق می توانید از آنها بهره ببرید، در دوره آموزش بازاریابی عصبی به طور جامع مطرح و بررسی می شود. در طول سالیان گذشته، بازاریابی عصبی کاربردهای موفق متعددی در کسب و کارها داشته است (در این مورد می توانید اینجا بیشتر بخوانید).

بازاریاب های موفق در فروش کالاهایی که مشتری خیلی به آنها اهمیت می دهد و برای خرید آن ها نیازمند تفکر است، سعی می کنند با دادن اطلاعات جزئی تر ذهن جدید مشتری را فعال کنند تا مشتری با فکر کردن و تحلیل، خرید مناسبی انجام دهد.

نمایش بیشتر

چه چیزی یاد خواهید گرفت؟

  • بازاریابی عصبی چیست؟
  • تفاوت بازاریابی عصبی با بازاریابی سنتی
  • هدف از بازاریابی عصبی
  • تفاوت تبلیغات پنهان و بازاریابی عصبی
  • معرفی ابزارهای بازاریابی عصبی
  • ساختارشناسی مغز از نگاه نورومارکتینگ
  • تکنیک های شناخت فیلترهای ذهنی مخاطب
  • تکنیک های فروش به 97% مغز مشتریان
  • بررسی رفتار مصرف کننده برای خرید
  • 6 مدل فعالیت نورو مارکتینگ
  • لنگر های ذهنی در بازاریابی عصبی
  • راه های فروش بیشتر محصولات از طریق تکنیک رنگ شناسی
  • 7 آیتم مهم در تقویت بازاریابی عصبی

محتوای دوره

بازاریابی عصبی

  • پیش نویس درس
    15:42
  • عنوان قسمت دوم
    20:46
  • عنوان قسمت سوم
    11:56
  • قسمت چهارم
    22:56
  • قسمت پنجم
    20:00
  • قسمت ششم
    22:28

Student Ratings & Reviews

هنوز بررسی نشده است
هنوز بررسی نشده است

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه