چک لیست گاو بنفش یا To Do لیست گاو بنفش به شما کمک می کند تا بر اساس استراتژی گاو بنفش، فعالیت بازاریابی و تولید خودتان را جهت دهید. این استراتژی برای این است که سازمان ها خود و یا محصولاتشان را متمایز کنند. گاو بنفش چیست؟ محصولی که خودش را در میان انبوه محصولات سطح متوسط با قیمت متوسط نشان می دهد. این استراتژی بدین شکل است که شما از بازارهای انبوه و متوسط صرف نظر کنید و به جای آن، به دنبال بازارهای گوشه (Niche) و بازارهای محدود اما با نیازهای متمایز بگردید و فعالیت کسب و کار خودتان را مطابق با نیاز آنان هدایت کنید.
با این کار، شما قادر خواهید بود محصولی ارائه دهید که هر چند بخش کوچکی از بازار را پوشش می دهد، اما منحصر به فرد و جالب توجه است. بازار شما نه با تولید محصول انبوه، بلکه با تبلیغات همین بخش کوچک از بازار گسترده می شود. ما در یک مقاله توضیحات کاملی را در مورد مفهوم گاو بنفش و چند و چون آن برای شما آوردهایم که مطالعه آن را به شما توصیه می کنیم.
استراتژی گاو بنفش چیست؟ + دانلود رایگان کتاب
وجود یک گاو بنفش در میان انبوهی از گاوهای قهوه ای چه تاثیری روی شما می گذارد؟ اصطلاح گاو بنفش به چه چیزی اطلاق می شود و از کجا آمده…
چطور باید از این لیست استفاده کنیم؟
چک لیست گاو بنفش بر اساس محتوای کتابی به همین نام نوشتهی ست گودین طراحی شدهاست. این چک لیست نمایی کلی از آنچه شما باید برای ایجاد یک گاوبنفش انجام دهید، در اختیار شما قرار می دهد. این چک لیست را دانلود کنید و اگر تمایل دارید در صنعت خودتان «خاص» باشید، مولفه های آن را در برنامه ریزی های کسب و کار خودتان جهت متمایز شدن به کار ببندید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه کتاب گاو بنفش را نیز به شما توصیه می کنیم.
بخش های اصلی چک لیست گاو بنفش علوم و فنون تهران
- تمایزبخشی مشتریان و تیم های کاری
- ساخت محصولات رقابتی ضعیف
- آزمودن محدودیت ها و حوزه های جدید و…