• صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها

    دوره های کوتاه مدت

    • دوره برنامه ریزی استراتژیک
    • دوره کاربردی اصول بازاریابی
    • دوره دیجیتال مارکتینگ
    • دوره پرسنال برندینگ
    • تدوین مدل کسب و کار
    • دوره حقوق کسب و کار

    دوره POST DBA

    • معرفی دوره Post DBA
    • ثبت نام اولیه دوره Post DBA

    دوره DBA

    • اهمیت دوره DBA
    • مخاطبان دوره DBA
    • محتوای دوره DBA
    • مشخصات دوره DBA
    • ثبت نام اولیه DBA

    دوره MBA

    • اهمیت دوره MBA
    • مخاطبان دوره MBA
    • محتوای دوره MBA
    • گرایش های MBA
    • مشخصات دوره MBA
    • ثبت نام اولیه MBA
  • لیست کل دوره ها
  • پکیج های آموزشی
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان زبان
    • دپارتمان مدیریت ورزش
    • دپارتمان آینده نگری
  • هیئت علمی
  • اخبار
  • مقالات
  • درباره ما
  • تماس با ما
  1. کارگروه پایش رفتار تجاری فعالیت خود را آغاز کرد
  2. تعداد بانک‌ها چه آسیبی به اقتصاد کشور وارد می‌کند؟
  3. چه بر سر بورس آمده است؟
  4. چرا اقتصاد ایران به واردات متکی است؟
  5. مدیریت زمان، چالش زندگی در عصر جدید
  6. فریلنسری، شغلی جذاب و پردرآمد
  7. خوداشتغالی
  8. صفر تا صد مصاحبه‌های شغلی
Tehran Business SchoolTehran Business School
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها

    دوره های کوتاه مدت

    • دوره برنامه ریزی استراتژیک
    • دوره کاربردی اصول بازاریابی
    • دوره دیجیتال مارکتینگ
    • دوره پرسنال برندینگ
    • تدوین مدل کسب و کار
    • دوره حقوق کسب و کار

    دوره POST DBA

    • معرفی دوره Post DBA
    • ثبت نام اولیه دوره Post DBA

    دوره DBA

    • اهمیت دوره DBA
    • مخاطبان دوره DBA
    • محتوای دوره DBA
    • مشخصات دوره DBA
    • ثبت نام اولیه DBA

    دوره MBA

    • اهمیت دوره MBA
    • مخاطبان دوره MBA
    • محتوای دوره MBA
    • گرایش های MBA
    • مشخصات دوره MBA
    • ثبت نام اولیه MBA
  • لیست کل دوره ها
  • پکیج های آموزشی
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان زبان
    • دپارتمان مدیریت ورزش
    • دپارتمان آینده نگری
  • هیئت علمی
  • اخبار
  • مقالات

اخبار

نقش «برند» در توسعه اقتصادی

  • Posted by مدیریت
  • Date 2020/11/23
  • Comments 0 comment
تاثیر برند در توسعه اقتصادی

برندسازی در جهان سبب تمایز تولیدات یک کشور و یا سازمان با کالاهای مشابه آن در بازار می‌شود. در واقع یک برند، ذهنیتی مثبت را در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن کالا می‌کند. برندینگ تنها به انتخاب یک نام زیبا و یا یک لوگوی شاخص محدود نمی‌شود بلکه این مفهوم نشانه اعتبار، اصالت و کیفیت کالاهای تحت یک برند می‌باشد.

در دنیای رقابتی امروز برند یا نام و نشان تجاری ابزاریست برای ارزش بخشیدن به محصولات و یکی از ارزشمندترین دارایی‌های سازمان‌ها محسوب می‌شود. داشتن برند یا نام تجاری موجب بوجود آمدن اعتماد و وابستگی خاطر نسبت به محصول و خدمات می‌شود. داشتن برند فرصت بسیار خوبی جهت گسترش تجارت از طریق آشنایی مشتریان با محصولات و خدمات تولیدکننده را فراهم می‌آورد. نام تجاری و ارتقای آن، ارزش خاصی را برای مشتری خلق می‌کند که به سادگی توسط رقبا قابل تقلید نیست. این استراتژی سبب افزایش حاشیه سود و بازده بیشتر سرمایه خواهد شد.

لازمه برندسازی در سطح گسترده‌تر، افزایش کیفیت محصولات داخلی و جلب اعتماد خریداران و وفاداری مصرف‌کنندگان به تداوم خرید آن کالا است. یکی از مطلوبیت‌های مشتری در انتخاب یک محصول، نام تجاری معتبر و هویت‌ساز است. در بسیاری از بازارها، نام تجاری هویت ویژه‌ای برای مالک محصول می‌آفریند و آن‌ها را به گروه خاصی از جامعه پیوند می‌دهد. تقویت نام تجاری برای مشتری ارزش و برای سازمان مزیت رقابتی، سهم بازار بیشتر و سودآوری بالاتر به همراه خواهد داشت. بدون شک تاثیر برندسازی در بازارهای صادراتی بسیار زیاد است و آنچه در بازارهای پررقابت صادراتی منجر به نفوذ ماندگاری و تعهد طرفین می‌شود، برندها و نام و نشان آن‌ها است.

 

روزنامه اقتصادی آسیا

سه شنبه 27 آبان 1399

  • Share:
author avatar
مدیریت

    Previous post

    معاملات مشکوک سه زیرمجموعه هلدینگ، توالی حضور یک پتروشیمی+۱۱ نماد
    2020/11/23

    Next post

    کاهش مصرف نفت و ورشکستگی اکثر پالایشگاه ها + پیش بینی ۵ سال آینده
    2020/11/23

    You may also like

    news90
    کارگروه پایش رفتار تجاری فعالیت خود را آغاز کرد
    18 ژانویه, 2021
    news89
    تعداد بانک‌ها چه آسیبی به اقتصاد کشور وارد می‌کند؟
    16 ژانویه, 2021
    خبر 87
    چه بر سر بورس آمده است؟
    13 ژانویه, 2021

    Leave A Reply لغو پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    کسب و کار آسان است

    موسسه آموزش عالی آزاد علوم و فنون تهران

    تهران ، خیابان ولیعصر ، نرسیده به پارک وی ،روبروی صدا و سیما ، ابتدای خیابان گلستان (شهنواز) ، پلاک ۹۳     ۲۲۰۵۷۱۲۰-۰۲۱     info@tbs.ir

    مشترک خبر نامه شوید

    © 1398-2020 تمامی حقوق این وب سایت برای موسسه علوم و فنون تهران محفوظ است.