میکروسایت چیست؟

میکروسایت در کمپین بازاریابی


استفاده از میکروسایت ها می تواند به سازمان شما کمک کند تا ترافیک اینترنت را به سمت اهداف خاصی هدایت کند. صرف نظر از نقش شما در یک تیم بازاریابی، یادگیری نحوه استفاده از میکروسایت ها می تواند تاثیر زیادی بر کارایی کمپین های بازاریابی اینترنتی شما داشته باشد. ایجاد و پیاده سازی یک میکروسایت مهارت ارزشمندی است، اما نیاز به تحقیقات قبلی دارد. در این مقاله، ما در مورد چیستی میکروسایت، زمان ساخت آن و مزایای اصلی استفاده از میکروسایت بحث می‌ کنیم.


میکروسایت را بیشتر بشناسید

میکروسایت یک صفحه وب مستقل یا گروه کوچکی از صفحات وب است که توسط یک برند خاص ایجاد و به روز می شود، اما به عنوان یک موجودیت مجزا از آن عمل می کند. آنها معمولاً برای اهداف خاصی مانند تبلیغ رویدادهای فردی، محصولات یا کمپین های بازاریابی ساخته می شوند. میکروسایت ها یا دامنه متفاوتی نسبت به شرکت مادر خود دارند یا به عنوان زیر دامنه وب سایت اصلی شرکت وجود دارند. اما معمولاً URL متفاوتی دارند، مستقل از URL وب سایت اصلی.

دو دسته اصلی از میکروسایت ها وجود دارد:

میکروسایت‌ هایی که برای یک کمپین خاص ساخته شده‌اند

این وب سایت ها مستقل از شرکتی هستند که آنها را ایجاد کرده‌اند و تنها با هدف تبلیغ یک کمپین بازاریابی ایجاد می شوند. آنها معمولاً مملو از محتوای بصری، ویدیویی و نوشتاری هستند که از طریق کانال‌ های مختلف برای مخاطبان خاص تبلیغ می‌ شوند.

میکروسایت‌ هایی که به‌ روز رسانی‌ ها و محتواهای منظم را دریافت می‌ کنند

شبیه به سایت‌ های رسانه‌ ای هستند و معمولاً محتوا را با موضوعی خاص و بر اساس یک برنامه منظم منتشر می‌کنند. موضوع آنها معمولاً به محصولات سازمان مادر مربوط می شود. و به مشتریان موجود و بالقوه اطلاعات مرتبط مختلفی در مورد یک زمینه خاص ارائه می دهد. برخلاف میکروسایت‌هایی که برای یک کمپین خاص ساخته شده‌اند، که پس از راه‌ اندازی نیازی به به‌ روز رسانی مداوم ندارند، میکروسایت‌هایی با محتوای معمولی معمولاً به تیمی از افراد نیاز دارند که آن را مدیریت و محتوای منظم اضافه کنند.


چه زمانی باید یک میکروسایت ایجاد کرد؟

چندین موقعیت وجود دارد که در آن ایجاد یک میکروسایت احتمالاً یک حرکت مثبت برای سازمان شما خواهد بود. بعضی از آنها به این شرح هستند:

هنگام عرضه یک محصول جدید

هنگامی که یک برند بزرگ محصول جدیدی را عرضه می کند. در این مواقع، محصول جدید معمولاً به یک کمپین تبلیغاتی برای جلب توجه و ایجاد کنجکاوی نیاز دارد. این کمپین معمولاً از یک آمیخته بازاریابی متنوع برای رساندن پیام خود استفاده می کند. این آمیخته شامل تبلیغات از طریق کانال های مختلف مانند تلویزیون، رسانه های اجتماعی، رسانه های چاپی، نمایشگاه ها و موارد دیگر است. ایجاد یک میکروسایت برای آن محصول خاص معمولاً راهی مؤثر برای ارائه اطلاعات در مورد محصول به هر کسی است که از طریق کمپین تبلیغاتی به آنها رسیده است و مایلند در مورد محصول بیشتر بدانند.

یک میکروسایت معمولاً روش کارآمدتری برای ارائه اطلاعات اضافی به افراد علاقه مند در مقایسه با ارسال آن در وب سایت اصلی شرکت است. زیرا وب سایت مادر یک برند بزرگ تمایل دارد اطلاعات زیادی در مورد تمامی محصولات مختلف خود داشته باشد. با داشتن یک میکروسایت اختصاصی برای محصولی که در حال حاضر تبلیغ می شود، می توانید آن را کاملاً با ویژگی های محصول علامت گذاری کنید. در این صورت احتمال اینکه بازدیدکنندگان آن را به خاطر بسپارند، بیشتر می شود.

میکروسایت و کاربرد آن در کمپین بازاریابی

هنگام هدف قرار دادن یک منطقه جغرافیایی خاص

کسب‌ و کارهای بزرگی که در مناطق جغرافیایی بزرگ گسترده شده‌اند و باید اطلاعات مربوط به مکان را به مشتریان ارائه کنند، می‌ توانند سایت‌ های کوچکی بسازند که کاربران هر منطقه را هدف قرار دهند. اگر کسب‌ و کاری بخواهد سرنخ‌ های خاص جغرافیایی ایجاد یا اطلاعاتی را ارائه کند که فقط به افراد در یک منطقه خاص مرتبط باشد، ساخت یک میکروسایت معمولاً کارآمدتر از افزودن اطلاعات در وب‌سایت اصلی است. زیرا این کار را برای مشتریان و بالقوه آسان‌ تر می‌ کند. مشتریان بدانند که آیا اطلاعات ارائه شده به آنها مربوط است یا خیر.

هنگام تلاش برای تولید سرنخ های هدفمند

زمانی که یک کسب‌ و کار در تلاش است تا سرنخ‌ هایی تولید کند که متخصصان فروش آن‌ها می‌ توانند دنبال کنند، ساخت یک میکروسایت معمولاً راهی مؤثر برای به دست آوردن سرنخ‌های با کیفیت است. زیرا افرادی که به میکروسایت‌ ها دسترسی دارند تمایل دارند واقعاً به دنبال همان محصول وارد سایت شده‌اند. در کنار این واقعیت که شما می توانید مناطق جغرافیایی خاصی را هدف قرار دهید، این موضوع آن را به ابزاری بسیار مفید برای شرکت هایی تبدیل می کند که به دنبال مشتریان بالقوه هستند.



هنگام تبلیغ رویدادهای خاص

برخی از شرکت‌ ها رویدادهای مختلفی را برگزار می‌ کنند؛ معمولاً برای افزایش حضور برند خود در یک منطقه خاص و ایجاد فروش. ارسال جزئیات در مورد این رویدادها در وب سایت اصلی می تواند کشف آنها را برای افراد بالقوه سخت تر کند. بنابراین ایجاد یک میکروسایت اختصاصی معمولاً یک راه بسیار مؤثر است. با این کار اطمینان حاصل می شود که تمام علاقمندان به شرکت در آن دسترسی آسان به اطلاعات مرتبط در مورد آن دارند.

زمانی که یک محصول با سایر محصولات شرکت مادرش متفاوت باشد

از کاربردهای میکروسایت ها زمانی است که یکی از محصولات شرکت به طور قابل توجهی از نظر عملکرد یا سبک با محصولات دیگر متفاوت است. داشتن یک سایت مجزا که در آن هر فرد علاقه مند بتواند در مورد ویژگی های آن محصول تحقیق کند، معمولا کارآمدتر از استفاده از وب سایت اصلی شرکت است.


مزایای استفاده از میکروسایت

برخی از مهم ترین مزایای استفاده از میکروسایت عبارتند از:

از شلوغی بیش از حد صفحه اصلی شرکت جلوگیری می کنید

شرکت های بزرگ معمولا صفحات وب دارند که از نظر محتوا بسیار غنی هستند. استفاده از میکروسایت ها برای برخی از محصولات این شرکت، فضای صفحه اصلی را آزاد می کند.

شما می توانید محتوای خود را هدف قرار دهید

افراد با علایق خاص تمایل دارند از میکروسایت ها برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده کنند، زیرا به آنها کمک می کند از هرگونه اطلاعات غیرضروری اجتناب کنند. این تمایل به این معنی است که استفاده از میکروسایت ها می تواند به شما در ارائه محتوای متمرکز و هدفمند کمک کند.

هنگام تبلیغ کمپین های فصلی مقرون به صرفه تر است

برخی از کمپین های بازاریابی طول عمر نسبتا کوتاهی دارند و استفاده از وب سایت اصلی شرکت برای تبلیغ آنها معمولاً از نظر زمان و بودجه کارآمد نیست. ساخت میکروسایت‌ ها معمولاً زمان کمتری می برد و مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر هستند و برای کمپین‌ های کوتاه‌ مدت ایدئال هستند.



می توانید از آنها برای ایجاد یک برند فرعی استفاده کنید

وقتی یک برند بزرگ محصول جدیدی را عرضه می‌ کند و می‌ خواهد آن را به نحوی متفاوت به بازار عرضه کند، می‌ تواند از یک میکروسایت برای جدا سازی تلاش‌ های بازاریابی مرتبط با آن استفاده کند و به‌ طور مستقل، یک زیر برند مجزا درون برند اصلی ایجاد کند.

می توانید ایده های جدید را امتحان کنید

برخی از شرکت ها از میکروسایت ها برای آزمایش ایده های مختلف بازاریابی استفاده می کنند. توانایی ارزیابی اثربخشی استراتژی‌ های بازاریابی در محیطی جدا از برند اصلی شرکت، می‌ تواند به تیم‌های بازاریابی اجازه دهد تا بدون خطر کردن بر کل برند، آزمایش کنند.

ثبت امتیاز

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *