مقدمات دیجیتال مارکتینگ و آموزش راه اندازی کمپین بازاریابی دیجیتال

فهرست مطالب

0
(0)

راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال و تدوین اقدامات بازاریابی دیجیتال می تواند دشوار باشد. به خصوص اگر در مبحث دیجیتال مارکتینگ تازه وارد باشید! فرض کنید به تازگی یک دوره آموزشی را تمام کرده اید، در شغل دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار شده‌اید و می خواهید تمام چالش های پیش رو را حل کنید. هیجان‌زده و عصبی هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید و سوالات زیادی دارید. از خودتان می پرسید: اولین کاری که باید انجام دهم چیست؟ برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ چه مقدمات و ملزوماتی نیاز است؟ آیا اعضای تیم به حرف های شما گوش می کنند؟ چطور باید بدانید استراتژی ها و اقدامات درست فعلی کدام ها هستند؟

قدم گذاشتن در این راه می تواند سخت باشد. شاید توقعات بالایی از شما داشته باشند (یا توقع خودتان از خودتان بیش از حد باشد!) و بخواهید به نحوی، خودتان را اثبات کنید. پنج مرحله زیر به شما آموزش می دهد چطور به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ که ممکن است تازه کار باشد، پروژه بازاریابی دیجیتال خود را با موفقیت اجرا کنید.

مرحله 1: روی برند دیجیتال خود کار کنید

این اولین چیز مهم در فراهم کردن مقدمات دیجیتال مارکتینگ است. باید تعیین کنید آیا واقعا به یک پروژه برند سازی کامل و جامع نیاز دارید، یا اینکه از قبل چیزهایی وجود دارند؟ چه اقداماتی لازم است تا مخاطبان و بازار هدف شما توجهش به برند دیجیتال شما جلب شود؟ در بسیاری از موارد، کلیت برند یا از قبل تعریف شده و یا مبنایی برای آن وجود دارد (برای مثال، نام شرکت و نمایی ساده از لوگو). در این صورت با مقدار کم یا زیاد تغییر، می توانید یک برند قوی برای دیجیتال مارکتینگ بسازید.

مرحله 2: داده‌های دیجیتال مارکتینگ را برای مقدمات کمپین خود تحلیل کنید

اکثر مدیران موفق بازاریابی افرادی تحلیلگر هستند. آنها هرگز به داده‌های اندک یا قدیمی رضایت نمی دهند و تمام تصمیمات خود را بر اساس همین داده‌ها، و به پشتوانه تجربیات و شهود خود می گیرند.

اگر یک مدیر بازاریابی دیجیتال یک شرکت هستید، انبوهی از داده‌های قبلی برای تجزیه و تحلیل شما آماده است. به جای شروع از صفر، برای فراهم کردن مقدمات کار خود بهتر است به منابعی که در شرکت از قبل در دسترس است و به درد کار دیجیتال مارکتینگ می خورد، مراجعه کنید. با تیم مدیریت ملاقات کنید تا به شما آموزش دهند چطور اطلاعات دیجیتال مارکتینگ را ردیابی و از چه ابزارهایی استفاده می کنند.

هنگامی که به این داده‌ها دسترسی پیدا کردید، از دانش خود برای ساخت یک تصویر استفاده کنید. به گزارش های فروش، تجزیه و تحلیل وب سایت و پروفایل های مشتریان نگاه کنید. اما به همین جا بسنده نکنید. تمام اطلاعاتی که می توانید جمع آوری کنید، مسیر پروژه دیجیتال مارکتینگ شما را شکل می دهد.

مرحله 3: محصولات خود را بشناسید و بدانید چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند

از خود بپرسید که چرا شخصی به جای رقبا، خرید از شرکت شما را انتخاب می کند. دریافت دیدگاه های مختلف از درون شرکت به شما کمک می کند تا پاسخ را پیدا کنید. با هر بخش به گفتگو بنشینید تا اطلاعات زمینه ای مفید مقدماتی برای دیجیتال مارکتینگ را به دست آورید. افرادی که شرکت را در داخل و خارج می شناسند، بهترین منابع اطلاعاتی شما خواهند بود، بنابراین باید بدانید که هر یک از آنها چه کاری انجام می دهند و با آنها در مورد محصولات شرکت صحبت کنید.

با تیم فروش شروع کنید. آنها به شما کمک می کنند تا دریابید که کدام رویکرد برای فروش محصول شما بهتر عمل می کند. دانش قوی از محصول، زمینه را برای یک پروژه بازاریابی موفق فراهم می کند.

مرحله 4: اهداف و انتظارات واضحی از تیم خود مشخص کنید

بدون درک انتظارات نمی توانید به هدفی برسید. ممکن است رئیستان به شما بگوید که ترافیک وب سایت را افزایش دهید. اما چیزی که واقعا می خواهد، شاید این باشد که دوست دارد سرنخ ها یا فروش بیشتری از طریق سایت داشته باشید. برای اینکه خواسته های دقیق را مشخص کنید، سوال های زیاد و موشکافانه بپرسید. هر چه بیشتر بدانید، بیشتر آموزش ببینید و بیشتر ارزیابی و تحلیل کنید، مدیر دیجیتال مارکتینگ موفق تری خواهید بود.

مرحله 5: برنامه و بودجه دیجیتال مارکتینگ را تدوین کنید

به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ، تعیین و تهیه بودجه لازم جزو اساسی ترین مقدمات کار شماست. بدون اطلاع از میزان دقیق بودجه، برنامه های شما ممکن است رویاپردازانه و غیر واقع بینانه باشند. در این مورد با مدیران ارشد، سرپرستان مالی و در صورت نیاز با اعضای تیم خود صحبت و مشورت کنید. ایجاد یک برآورد هزینه می تواند مفید باشد. شاید بتوانید راهکارهایی را به افراد تیم آموزش دهید تا هزینه فعالیت های دیجیتال مارکتینگ خود را کاهش دهند. اما در هر صورت، نرخ بودجه شما باید با برنامه ای که دارید متناسب باشد. در کنار این، تهیه برنامه مشخص و روشن دیجیتال مارکتینگ هم بسیار ضروری و جزو الزامات اولیه کار شماست.

سخن پایانی

داشتن طرح واضح و مشخص از برنامه بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا از تلاش ها و زحمات بیهوده و هزینه های اضافی جلوگیری کنید. دقت در پردازش اطلاعات و داشتن داده‌های صحیح یک کلید طلایی برای انجام این کار است. شاید در ابتدای کار خودتان، به ویژه اگر تازه کار باشید اطمینان کافی را به خودتان نداشته باشید. اما پیروی از اصول بالا می تواند موفقیت شما را از همان ابتدای کار تا حد زیادی تضمین کند. مطمئن باشید مدیران و روسای شما نیز قدردان تلاش های شما خواهند بود. اگر به دنبال یادگیری بیشتر در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید، می توانید با شماره 90008000 (بدون کد و رایگان) تماس بگیرید و اطلاعات این دوره تخصصی را از مشاوران ما دریافت کنید.

نظرت درباره این مقاله چیه؟

روی قلب کلیک کن تا رای بدی

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد رای ها 0

تا حالا کسی رای نداده، اولین نفری باش که رای میده

مقالات دیگر

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه