مشاغل دیجیتال مارکتینگ | 11 شغل بازاریابی دیجیتال

فهرست مطالب

0
(0)

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارید، پس از فارغ التحصیلی می توانید مشاغل مختلفی را دنبال کنید. این موقعیت ها ممکن است به شما این امکان را بدهد که از مهارت هایی که در مدرسه کسب و کار می آموزید، از جمله تبلیغات، ارتقاء برند و ارتباطات دیجیتال استفاده کنید. شرکت در دوره های جانبی در این مدارس می تواند به شما کمک کند آینده شغلی خودتان را شکل دهید.

در این مقاله 11 موقعیت شغلی رایجی را که افراد آشنا با دیجیتال مارکتینگ می توانند در آنها مشغول به کار شوند آورده ایم. حقوق و درآمد سالانه هر کدام از مشاغل دیجیتال مارکتینگ در ایالات متحده را نیز ذکر کرده ایم. این رقم می تواند در کشورها و مناطق دیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی، سطح درآمدی که می توانید از این شغل ها انتظار داشته باشید، نشان می دهد. با ما همراه باشید.

فعالیت به عنوان مدیر تبلیغات

میانگین حقوق: 52173 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مدیر تبلیغات به سازمان برای ارتقای محصولات، خدمات یا نام تجاری خود کمک می کند. برای این کار، او محتوای قبلی سازمان را بررسی می کند. محتوایی را طراحی و می نویسد که با اصول زیبایی شناسی مورد نظر سازمان مطابقت داشته باشد و با سایر افراد تیم تبلیغات همکاری می کند. مدیران تبلیغات همچنین بر کمپین های تبلیغاتی نظارت دارند؛ با سهامداران برای گزارش نتایج ملاقات می کنند؛ با تیم ها برای توسعه استراتژی های جدید همکاری می کنند و شبکه سازی رسانه ای انجام می دهند. آنها ممکن است مستقیماً با یک شرکت، در یک آژانس تبلیغاتی یا به عنوان یک پیمانکار مستقل کار کنند. گذراندن دوره های تبلیغات و فروش می تواند برای این دسته از مشاغل دیجیتال مارکتینگ نتایج مثبتی داشته باشد.

متخصص سئو، زیرمجموعه مشاغل دیجیتال مارکتینگ

میانگین حقوق: 53222 دلار در سال

وظایف اصلی: یک متخصص سئو محتوای یک وب سایت را برای به دست آوردن ترافیک بهبود می بخشد. برای انجام این کار، او وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند، نتایج داده ها را جمع آوری و آزمایش می نماید، لیستی از کلمات کلیدی را استخراج می کند و وب سایت را برای مطابقت بهتر با استانداردهای شرکت توسعه می دهد. متخصصان سئو همچنین در توسعه کمپین ها، حفظ بودجه وب سایت و تجزیه و تحلیل داده‌های رقبا فعالیت دارند.

آنها با بخش های دیگر همکاری می کنند تا مطمئن شوند که بهترین شیوه های سئو را دنبال می کنند. مثلا ممکن است با یک تیم استراتژی محتوا، به طور مستقل یا به عنوان رئیس بخش بازاریابی کار کنند. گذراندن دوره هایی در زمینه بهینه سازی جستجو، طراحی وب و ارتباطات دیجیتال برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ که می خواهند وارد مشاغل حوزه سئو شوند، مفید است.

متخصص بازاریابی ایمیلی

میانگین حقوق: 58360 دلار در سال

وظایف اصلی: یک متخصص بازاریابی ایمیلی کمپین های بازاریابی ایمیلی ایجاد می کند تا به کسب و کارها کمک کند مشتریان خود را به دست آورند و حفظ کنند. برای انجام این کار، آنها عناصر کپی و طراحی را ایجاد می کنند، لیست تماس با مشتریان را حفظ می کنند، مخاطبین را بر اساس دسته بندی های هدف سازماندهی می کنند و بر نرخ کلیک نظارت دارند. این ممکن است شامل تصحیح محتوای ایمیل، همکاری با تیم‌های طراحی یا بازاریابی، توسعه استراتژی‌ های منطبق با استانداردهای شرکت‌ها و به‌روزرسانی فهرست‌ های ایمیل برای شمول مشتریان جدید و اطلاعات تماس باشد. آنها ممکن است برای یک شرکت، از طریق یک آژانس تبلیغاتی یا به عنوان پیمانکاران مستقل کار کنند. فعالان دیجیتال مارکتینگ برای این شغل نیاز به توسعه مهارت های طراحی، نویسندگی و تبلیغات در خود دارند.

مدیر رسانه های اجتماعی، از مشاغل پرطرفدار دیجیتال مارکتینگ

میانگین حقوق: 59422 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مدیر رسانه های اجتماعی صفحات رسانه های اجتماعی را برای سازمان ها اداره می کند تا برند را تبلیغ کند. برای انجام این کار، او مخاطبان هدف سازمان را شناسایی می‌کند، محتوایی ایجاد می‌کنند که برای آن مخاطبان جذاب باشد، در جریان جدیدترین روندهای رسانه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و بر تعامل در رسانه های اجتماعی نظارت می‌ کند. این شامل بررسی صفحات رقیب، همکاری با یک تیم بازاریابی و تعامل با مخاطبان هدف از طریق نظرات و پیام‌ های مستقیم است. مدیران رسانه های اجتماعی می توانند مهارت خود را با دوره های بازاریابی آنلاین و طراحی دیجیتال تقویت کنند. همچنین می توانند به طور مستقل، از طریق یک آژانس تبلیغاتی یا به صورت زیرمجموعه یک شرکت فعالیت کنند.

مدیر محتوا

میانگین حقوق: 60483 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مدیر محتوا برای بستر آنلاین یک سازمان محتوا تولید می کند. برای انجام این کار، مدیران محتوا با متخصصان شرکت ملاقات می‌ کنند تا بفهمند چه تصویری را می‌خواهند تبلیغ کنند. سپس نسخه‌ ای را توسعه می دهند که به آن اهداف دست یابد و بر تعامل با آن محتوا نظارت می کنند. آنها همچنین اغلب با همکاری یا رهبری تیمی از تولیدکنندگان محتوا، استراتژی‌ ها را توسعه می‌ دهند، محتواها را ویرایش می‌ کنند و از کلمات کلیدی مرتبط برای دستیابی به مخاطبان هدف سازمان استفاده می نمایند. مدیران محتوا هم ممکن است در یک شرکت خاص استخدام شوند یا به عنوان فریلنسرهای مستقل کار کنند. مهارت های ارتباطات دیجیتال و بهینه سازی موتورهای جستجو برای افرادی که در این دسته از مشاغل دیجیتال مارکتینگ هستند، مفید است.

مدیر بازاریابی دیجیتال

میانگین حقوق: 61033 دلار در سال

وظایف اصلی: یک مدیر بازاریابی دیجیتال کمپین هایی را برای سازمان ها ایجاد می کند تا محصولات، خدمات و برندهای خود را تبلیغ کنند. برای انجام این کار، آنها با متخصصان سازمان ملاقات می کنند تا در مورد ویژگی های کلیدی کمپین تصمیم بگیرند، عناصر کپی و دیجیتال را توسعه دهند، تصمیم بگیرند که از کدام پلتفرم استفاده کنند و بر تعامل مخاطب نظارت داشته باشند. آنها همچنین از ابزارهایی برای بررسی ترافیک سایت، ارسال ایمیل و تجزیه و تحلیل نرخ خرید استفاده می کنند.

تحلیلگر، از جمله مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ

میانگین حقوق: 61769 دلار در سال

وظایف اصلی: یک تحلیلگر به سازمان ها کمک می کند تا جنبه های مختلف شیوه های تجاری خود را بررسی و بهبود بخشند. او داده‌های لازم را از سازمان و رقبا جمع‌آوری می‌ کند سپس به تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تعیین موفقیت شیوه‌های مختلف می پردازد و در نهایت، گزارش‌ هایی را برای نشان دادن نتایج به سهامداران و ایجاد استراتژی‌ هایی برای بهبود نتایج ایجاد می‌ کند. تحلیلگران دیجیتال مارکتینگ با تیم های مختلفی در سازمان کار می کنند. مانند تیم های بازاریابی، تبلیغات، فناوری اطلاعات یا حسابداری.

استراتژیست محتوا

میانگین حقوق: 63703 دلار در سال

وظایف اصلی: یک استراتژیست محتوا، محتوا را برای یک سازمان ایجاد و منتشر می کند. این محتوا ممکن است شامل نسخه چاپی، مطالب رسانه های اجتماعی، ایمیل ها یا اطلاعات وب سایت باشد. استراتژیست های محتوا اغلب با یک تیم بازاریابی برای تصمیم گیری در مورد استراتژی های استفاده، طراحی و ویرایش محتوا و نظارت بر تعامل مشتری در پلتفرم های مختلف کار می کنند. آنها ممکن است برای تیم بازاریابی در یک شرکت خاص، از طریق آژانس استراتژی محتوا یا به عنوان یک پیمانکار مستقل کار کنند. گذراندن دوره هایی مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، ارتباطات دیجیتال یا تبلیغات برای مشاغل این حوزه از دیجیتال مارکتینگ مناسب است.

تحلیلگر داده

میانگین حقوق: 65634 دلار در سال

وظایف اصلی: تحلیلگر داده، داده‌ها را برای سازمان جمع آوری و بررسی می کند تا به او در تصمیم گیری در مورد شیوه های حرفه ای کمک کند. برای انجام این کار، او ممکن است از نرم‌افزار برای آزمایش و طبقه‌بندی اطلاعات، ایجاد گزارش‌ هایی که سایر متخصصان ارائه کرده‌اند، تحقیق در مورد استانداردها و روندهای صنعت و تطبیق داده‌های فعلی برای دستیابی به نتایج موفق‌ تر استفاده کند. همچنین ممکن است با بخش‌ های مختلف یک سازمان کار کند تا داده‌های مربوط به نقش‌ هایشان را تفسیر کنند، و به آنها در بهبود عملکردشان کمک کند. این زمینه از مشاغل دیجیتال مارکتینگ با دوره هایی در زمینه های علوم کامپیوتر، مهندسی یا ارتباطات دیجیتال رشد می یابد.

طراح UX

میانگین حقوق: 88770 دلار در سال

وظایف اصلی: یک طراح UX پلتفرم‌ های دیجیتالی مانند برنامه‌ های موبایل و نرم‌افزارهای رایانه‌ای را بررسی و تطبیق می‌ دهد تا افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند بهتر بتوانند از ویژگی‌ های آن‌ها استفاده کنند و از آن‌ها لذت ببرند. برای انجام این کار، آنها ممکن است کد را توسعه و پیاده سازی کنند، عملکرد دیجیتال محصولات خود را بیازمایند، تعامل و بازخورد کاربر را تجزیه و تحلیل کنند، و از آخرین استانداردها و شیوه های صنعت بهره ببرند. آنها همچنین ممکن است از انواع ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری مختلف استفاده نمایند، با یک تیم همکاری کنند و از خلاقیت خود برای تولید محصولات منحصر به فرد استفاده کنند. یک بازاریاب دیجیتال با یادگیری مهارت های کدنویسی و مهندسی نرم افزار، خود را برای این نقش آماده می کند.

طراح دیجیتال

میانگین حقوق: 95609 دلار در سال

وظایف اصلی: یک طراح دیجیتال، طراحی بصری محتوا را برای انتشار آنلاین در پلتفرم های سازمان انجام می دهد. این کار شامل صفحات رسانه های اجتماعی، وب سایت ها، مطالب چاپی، ایمیل ها، نمایش های عمومی یا تصاویر برند سازمان می شود. طراح دیجیتال ممکن است با بخش های دیگر بازاریابی همکاری کند تا محتوای تولیدی نهایی برای مخاطبان هدف سازمان جذاب باشد و تعامل و خرید مشتریان را ارتقا دهد. برای انجام این کار، آنها ممکن است کمپین های قبلی را مرور کنند، در مورد ترجیحات زیبایی شناختی سازمان تحقیق نمایند و از نرم افزار طراحی استفاده کنند. اگر می خواهید در این زمینه از مشاغل دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنید، دوره های تولید رسانه و طراحی گرافیک را بگذرانید.

نتیجه گیری

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ متنوع و گسترده است و حوزه های گوناگونی را دربر می گیرد. با گذراندن دوره های مازاد تخصصی در هر کدام از این زمینه ها، می توانید موقعیت شغلی خود را تقویت کنید. البته مشاغل بازاریابی دیجیتال منحصر به موارد گفته شده نیست و ممکن است موارد زیاد دیگری را شامل شود. چیزی که مسلم است، آینده شغلی بازاریابان دیجیتال بسیار درخشان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره دیجیتال مارکتینگ یا سایر دوره های مفید برای بازاریابی دیجیتال، می توانید با شماره 90008000 (بدون کد و رایگان) تماس بگیرید.

نظرت درباره این مقاله چیه؟

روی قلب کلیک کن تا رای بدی

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد رای ها 0

تا حالا کسی رای نداده، اولین نفری باش که رای میده

مقالات دیگر

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه