مدیریت تبلیغات چه نقشی در پیشرفت کسب و کارها دارد؟

فهرست مطالب

0
(0)

مدیریت تبلیغات جزء ضروری هر کسب و کار مدرنی است. در واقع، 68 درصد از بازاریابان آن را برای استراتژی بازاریابی کلی خود بسیار مهم می دانند. رقابت تجاری بین کسب و کارها زیاد است و رقابت برای مشتریان حتی بالاتر است، بنابراین باید راه هایی برای کسب مزیت رقابتی پیدا کنید. با تبلیغات مناسب، می‌توانید پیام‌های معنی‌داری ایجاد کنید که با مخاطبان شما حرف بزند، برند شما را محبوب کند و موقعیت شما را در پایگاه های جستجو ارتقا دهد.

همه شما می‌توانید حداقل یک آگهی تبلیغاتی را به خاطر بیاورید که باعث شده چیزی بخرید یا نام یک برند را به خاطر بسپارید. برای مشتریان B2C، این آگهی می تواند صرفاً بر روی خلاقیت تمرکز کند، اما در تبلیغات B2B علاوه بر خلاقیت، باید دقت هم داشته باشید.

پیام های تبلیغاتی دیجیتال شما باید تا حد امکان شخصی سازی شود، افراد مناسب را هدف قرار دهد و در زمان مناسب ارائه شود. ردیابی رفتار مصرف‌کننده باید به گونه ای انجام شود که مشتریان بالقوه شما را درگیر کند.

با این حال، دستیابی به یک فرآیند موفق تبلیغاتی آسان نیست، به خصوص اگر در مدیریت تبلیغات تازه کار باشید. در این مقاله تعریف مدیریت تبلیغات، انواع مدیریت تبلیغات، اهداف و مزایای آن را برای کسب و کار شما آورده ایم. با ما همراه باشید.

 


بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی به چه معناست؟


 

مدیریت تبلیغات چیست؟

مدیریت تبلیغات فرآیندی برای برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل فعالیت‌های تبلیغاتی مختلف است که به منظور تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مخاطبان هدف انجام می شود. به بیان ساده، نقش مدیریت تبلیغات توسعه و قرار دادن تبلیغات در مناسب ترین مکان هاست که بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

دامنه مدیریت تبلیغات شامل تجزیه و تحلیل استراتژی فعلی تبلیغات و مخاطبان هدف، ارزیابی اثربخشی آن و به روز رسانی آن در جهت اهداف موجود است. همچنین شامل تنظیم بودجه، ایجاد پیام های مرتبط، استخدام متخصصان مربوطه و مدیریت کار آنها می شود.

پیاده‌سازی شیوه‌های تبلیغات استراتژیک در مدیریت کسب و کار شما به این معناست که محصولات یا خدمات خاصی را به مخاطبان مرتبط خود معرفی کنید، تصویر بهتری ایجاد کنید، سطح آگاهی از برند را ارتقا دهید و فروش کلی را افزایش دهید.

 

انواع مدیریت تبلیغات دیجیتال

اگرچه انواع مختلفی از مدیریت تبلیغات وجود دارد – از رسانه های چاپی گرفته تا پخش – تبلیغات دیجیتالی در بین بازاریابان B2B مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، انتظار می رود که بازار تبلیغات دیجیتال ایالات متحده تا سال 2025 از 300 میلیارد دلار فراتر رود.

مدیریت تبلیغات دیجیتال شامل قرار دادن تبلیغات در کانال های آنلاین برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات شما است. انواع زیادی از قالب‌های دیجیتالی وجود دارد که می‌توانید برای کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده کنید، از جمله ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، موتورهای جستجو، و انجمن‌ها – و همه آنها می‌توانند میزبان تبلیغات شما باشند.

انواع اصلی تبلیغات دیجیتال در مدیریت کسب و کار به شرح زیر است:

 

تبلیغات رسانه های اجتماعی

پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی (اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و غیره) می توانند در تبلیغات استفاده شوند و به دلیل تعداد کاربران بالا و پیاده سازی آسان در استراتژی بازاریابی محبوبیت دارد. تبلیغات رسانه های اجتماعی می توانند هدفمند، حمایت شده و ارگانیک (از طریق اینفلوئنسرها و دهان به دهان) باشند.

 

مدیریت تبلیغات

 

تبلیغات موتورهای جستجو

این نوع از تبلیغ در جستجوهای وب ظاهر می شوند و دو شکل رایج دارند: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC). سئو و فعالیت های لینک سازی وظیفه تبلیغ محتوای شما در موتورهای جستجو (وبلاگ ها و صفحات وب) بر اساس کلمات کلیدی خاص را بر عهده دارند.

PPC به مشاغل اجازه می دهد تا در صدر نتایج پیشنهادی موتورهای جستجو ظاهر شوند. از آنجایی که اکثر خوانندگان تنها صفحه اول موتورهای جستجو همچون گوگل را بررسی می کنند، این استراتژی ارزش دنبال کردن را دارد.

 

تبلیغات تعاملی

تبلیغات تعاملی شامل تبلیغات ویدیویی و تبلیغات آنلاین است که بینندگان را ملزم به انجام یک عمل خاص می کند. اگرچه تبلیغات تعاملی زمان بیشتری نیاز دارد، اما میزان پاسخگویی به آن خوب است و سرنخ ها (لیدها)ی خوبی برای فروش به دست می دهد. در این نوع تبلیغات، خلاقیت نامحدود است و برای درگیر کردن عاطفی مشتری فرصت بالقوه ای ایجاد می شود.

 

تبلیغات ایمیلی

اگرچه تبلیغات ایمیلی در گذشته تنها محدود به اسپم ها بود، اما هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطب است. نکته کلیدی در اینجا این است که شما باید افرادی را که قبلاً با شرکتتان در ارتباط بوده اند یا در وب سایت شما ثت نام کرده اند، در تبلیغات خود بگنجانید. این یک راهکار مقرون به صرفه است و می توان از آن برای تبلیغ پیشنهادات خاص یا معرفی خدمات جدید استفاده کرد.

 

تبلیغات برنامه ای

تبلیغات برنامه‌ای یک پیام تبلیغاتی را در کانال‌های ارتباطی مختلف ارائه می‌دهد. این پیام می تواند به عنوان بنر، صفحات فرود (Landing Page) یا تبلیغات پاپ آپ ارائه شود. تبلیغات دیجیتال سرعت بالایی دارد و فهرست‌های سرنخ شما را تقسیم‌بندی می‌کند. آنها را می توان به راحتی تغییر داد و شخصی سازی کرد تا حداکثر اثربخشی را داشته باشد. اما مهم تر از همه، می توان انواع تبلیغات ذکر شده در موارد قبلی را در این روش ترکیب کرد تا یک کمپین تبلیغاتی کامل ایجاد شود.

 

سه هدف اصلی در مدیریت تبلیغات

هدف هر تبلیغی باید انجام مکالمات بین برند و مشتری برای افزایش فروش و سود باشد، اما تبلیغات چیزهای بیشتری برای مدیریت کسب و کار ها دارد. قبل از شروع یک کمپین، شما باید اهداف مدیریت تبلیغات خود را بر اساس موارد زیر مشخص کنید:

 


بیشتر بخوانید: مدل های بازاریابی که در طول زمان امتحان خود را پس داده‌اند!


 

  1. معرفی کردن

اولین هدف تبلیغات این است که مشتریان بالقوه کسب و کار خود را در مورد برندتان آگاه کنید. به آنها بگویید چه خدماتی ارائه می دهید، یک محصول جدید معرفی کنید یا یک پیشنهاد جالب ارائه دهید یا در مورد ورود به یک بازار جدید صحبت کنید. همه اینها شروع خوبی برای صحبت در مورد برندتان هستند و می توانند زمینه را برای موفقیت در هدف بعدی مدیریت کسب و کار شما فراهم کنند.

 

  1. متقاعد کردن

هدف دیگر این است که خریداران بالقوه خود را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما بهترین است. این هدف برای نشان دادن ارزش شما نسبت به رقبا و متقاعد کردن آنها برای اعتماد به برند شماست. هر تبلیغی باید یک هدف روشن و یک فراخوان برای اقدام (CTA) داشته باشد، مانند کلیک کردن روی پیوند یا پر کردن یک فرم.

 

  1. یادآوری

برخی از کمپین‌های تبلیغاتی ممکن است زمانی که شرکت (بازار یا خدمات) تازه تاسیس است، از نقطه صفر شروع شوند، اما هدف برخی از آنها تشویق دوباره مخاطبان شماست. باید به آنها یادآوری کنید که هستید، تبلیغ کنید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند و البته اینکه چرا از رقبا بهتر هستید.

برای انتخاب مسیر صحیح در فرآیند مدیریت تبلیغات، باید چند سوال از خودتان بپرسید تا مسیر تبلیغاتی شما مشخص شود. در اینجا چند سوال مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

تبلیغات چه نقشی در بازاریابی کلی دارد؟

تعداد تقریبی سرنخ ها، مشتریان، باز شدن ایمیل ها، کلیک ها یا هر نرخ دیگری که از تلاش های تبلیغاتی دریافت می کنید (یا انتظار دارید) را در نظر بگیرید و سپس آن را با اعداد کلی بازاریابی خود مقایسه کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید چقدر تبلیغات برای کسب و کار شما موثر است و تصمیم می گیرید که آیا باید آن را ارتقا دهید یا شاید کمی سرعت آن را کاهش دهید.

چرا نیاز به تبلیغ دارید؟ آیا نیاز به ورود به یک بازار جدید دارید؟ آیا می خواهید خدمات شما دامنه وسیع تری داشته باشد؟ یا پیشنهاد فصلی وجود دارد که می خواهید ارائه دهید؟ پاسخ به این سوالات به شما درک درستی از آنچه می خواهید به دست آورید و استراتژی (پیام رسانی، زمان بندی، اجرا) برای انجام این کار به شما می دهد.

 

چگونه به اهداف تعیین شده دست خواهید یافت؟

این همان جایی است که شما واقعاً استراتژی مدیریت تبلیغات آینده را برنامه ریزی می کنید: رقابت را بررسی کنید، به دنبال ایده باشید، با تیم مشورت کنید و آزمایش انجام دهید.

 

چه کسی مسئول هماهنگی تلاش های تبلیغاتی خواهد بود؟

اگر در حال جمع‌آوری اعضای تیم خود هستید و یا از بخش بازاریابی کمک می گیرید، برای تلاش‌های مدیریت تبلیغات خود به طراحان، نویسندگان محتوا، متخصصان بازاریابی و مدیران نیاز دارید.

 

چه زمانی عناصر خاصی از کمپین تبلیغاتی را آغاز خواهید کرد؟

تعیین شرایط بسیار مهم است: تیم شما چقدر زمان دارد تا عناصر حیاتی را آماده کند؟ این کمپین چه زمانی آغاز می شود؟ و چه زمانی باید منتظر اولین نتایج باشید؟

 

تبلیغ در کسب و کار

 

فرآیند مدیریت تبلیغات

پس حوزه مدیریت تبلیغات بازاریابی شما چیست؟ چگونه تبلیغات را مدیریت می کنید؟ مراحل اصلی ایجاد یک فرآیند استراتژیک در بخش تبلیغات مدیریت کسب و کار به این شکل است:

  1. برنامه بازاریابی را مرور کنید.

اهداف تبلیغاتی از دل اهداف بازاریابی بیرون می آیند، بنابراین منطقی است که قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی، کل برنامه بازاریابی را مرور کنید. این کار تضمین می کند که هر فعالیت تبلیغاتی که انجام می شود با چشم انداز و ارزش های شرکت شما همسو خواهد بود.

در این مرحله، یک ممیزی از برنامه بازاریابی خود انجام دهید:

  • درباره رقبا و بازارها تحقیق کنید.
  • آنچه در گذشته مؤثر بوده را ارزیابی کنید.
  • محدودیت های بودجه را ارزیابی کنید.
  • بازار هدف و مخاطب را تحلیل کنید.
  1. یک چهارچوب تبلیغاتی ایجاد کنید.

اهداف مدیریت تبلیغات چهارچوبی را برای کل استراتژی تبلیغات فراهم می کند. اهدافی را که باید به آنها برسید و نحوه ارزیابی آنها را مشخص کنید. برای عملکرد ثابت، می توانید یکی از این مدل های مدیریت ارشد را انتخاب کنید: AIDA، SMART، یا DAGMAR.

برای تعیین اهداف واقعی، باید نیازهای تبلیغاتی خود را در نظر بگیرید:

  • آگاهی از برند: شناخت برند و یادآوری برند
  • ترجیح برند: اینکه آیا شما نسبت به رقبای خود ارجحیت دارید
  • قصد خرید: احتمال اینکه مصرف کننده محصول شما را بخرد
  • تسهیل خرید: آیا مشتری می داند کجا و چگونه خرید کند یا نه.
  1. بودجه را تعیین کنید.

بودجه مدیریت تبلیغات تنها زیرمجموعه ای از بودجه بازاریابی است که آن هم زیرمجموعه ای از بودجه عمومی کسب و کار است. با این حال، در سال 2021، هزینه تبلیغات فیس بوک ایالات متحده به تنهایی 50.30 میلیارد دلار برآورد شد. به لطف تبلیغات دیجیتال مدرن، دیگر نیازی به هزینه میلیاردی برای بسیاری از کسب و کارها نیست.

برای تعیین یک بودجه معقول، تیم مدیریت تبلیغات و فروش شما باید میزان اهمیت تبلیغات برای فروش را محاسبه کند (درصد تعداد سرنخ های تبدیل شده از تبلیغات)، هزینه های کانال های رسانه ای استفاده شده را برآورد نماید، و هزینه های استخدام، حقوق، فناوری و غیره را به آن اضافه کند.

 


بیشتر بخوانید: بازاریابی عصبی به چه معناست؟


 

  1. کانال های رسانه ای را تعیین کنید.

پس از تعیین اهداف و بودجه، مدیریت تبلیغات می تواند گام های بعدی را که باید در طول مسیر تبلیغاتی برداشته شود، برنامه ریزی کند. این شامل توسعه استراتژی کانال رسانه ای، طراحی تاکتیک های رسانه ای و ارزیابی اثربخشی است. با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع کنید:

  • آگهی در کجا قرار می گیرد؟
  • یک مخاطب هدف چند بار تبلیغ را در یک دوره معین می بیند؟
  • دامنه تبلیغات چقدر است؟
  • برای رسیدن به اهداف، مشتریان چقدر باید در معرض تبلیغات قرار بگیرند؟

پس از آن، تیم مدیریت تبلیغات شما باید نوع تبلیغات را انتخاب کند، اثربخشی روش انتخابی را بسنجد و در صورت نیاز آن را به روز یا جایگزین کند.

 

اهمیت مدیریت تبلیغات

به گفته Hubspot، حداقل 33 درصد از بازاریابان از تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند. اما اهمیت مدیریت تبلیغات به همین جا ختم نمی شود. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که تبلیغات – و به ویژه تبلیغات دیجیتال – می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:

  1. نام شما را به عموم معرفی می کند

مدیریت تبلیغات به ارائه و معرفی راه حل های تجاری جدید به بازار کمک می کند. علاوه بر افزایش آگاهی از برند، بستری را در اختیار شما قرار می دهد تا مزایای خود را نسبت به رقبا نشان دهید و همچنین بازارهای کاملاً جدیدی را برای تجارت شما باز می کند.

  1. تبلیغات را تحت کنترل نگه می دارد

بدون نظارت، مشکلات زیادی در هر فعالیت بازاریابی وجود دارد. داشتن یک فرآیند مدیریت تبلیغات کمک می کند تا استراتژی های خود را در جهت درست هدایت کنید، به روز رسانی ها و رویکردهای جدید را بررسی کنید و بهترین (و مقرون به صرفه ترین) راه ها را برای دستیابی به مخاطب مناسب با پیام مناسب بیابید.

  1. فروش را افزایش می دهد

تقریباً هدف نهایی تمام فعالیت های تجاری  مشارکت در فروش است. تبلیغات ممکن است مستقیما تاثیر زیادی در فروش نگذارد. با این حال، این یک گام مهم در ارتباط همه جانبه ای است که منجر به تبدیل شدن سرنخ‌ها به خریداران واقعی می‌شود. همچنین تبلیغات، اخبار مربوط به خدمات شما را منتشر می‌کند و به موفقیت کلی فروش کمک می‌نماید.

  1. هدف گیری دقیق انجام می دهد

شما باید بتوانید مشتریان بالقوه ای را که به خدمات شما علاقه مند هستند، هدف قرار دهید، و به لطف سئو، ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت و تبلیغات هدفمند،تبلیغات دیجیتال به شما این امکان را می دهد.

  1. مقرون به صرفه است

تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا تبلیغات در فضای باز هزینه زیادی دارد و همه شرکت ها نمی توانند آن را بپردازند. با قیمت های مناسب در تبلیغات دیجیتال، تقریباً همه می توانند از ابن سطح شروع کنند، مقداری پول پس انداز نمایند و در مراحل بعدی هزینه های کلان تبلیغاتی انجام دهند.

  1. نتایج قابل اندازه گیری ایجاد می کند

اندازه گیری تبلیغات سنتی به دلیل آفلاین بودن ممکن است سخت باشد، در حالی که در تبلیغات دیجیتال، می توان KPI های زیادی برای بررسی نتایج تلاش های انجام شده تعریف کرد: نرخ تبدیل، ترافیک، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، نرخ کلیک و غیره.

 

تبلیغ در کسب و کار

 

تبلیغات خود را به روش صحیح مدیریت کنید

از ایجاد آگاهی گرفته تا تجربه پس از خرید، تبلیغات می‌تواند منجر به رشد و ترغیب بیشتر مشتریان شود، برند شما را به مخاطبان هدف معرفی کند، بازارهای جدیدی را برای شما ایجاد کند، در برندسازی نقش داشته باشد و در نهایت فروش را افزایش دهد. با این حال، برای استفاده حداکثری از فعالیت های تبلیغاتی خود، باید به اندازه کافی روی مدیریت تبلیغات سرمایه گذاری کنید.

بنابراین مدیریت تبلیغات، همان تفکر استراتژیک پشت تبلیغات است که مسئول تعیین اهداف برای تعیین مسیر بازاریابی صحیح، انتخاب کانال های ارتباطی و انجام تمام اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما را بر عهده دارد.

نظرت درباره این مقاله چیه؟

روی قلب کلیک کن تا رای بدی

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد رای ها 0

تا حالا کسی رای نداده، اولین نفری باش که رای میده

مقالات دیگر

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه