دوره مدیریت برند و برندسازی پیشرفته
ثبت نام آنلاین دوره-
20 ساعت
ساعت آموزشی
-
4 هفته
طول دوره
-
دکتر.....
مدرس دوره
-
1.600.000
قیمت
برندینگ چیست؟
برندسازی یا همان برندینگ ( (Branding موضوع داغ این روز هاست. <برند > به زبان انگلیسی یا <مارک> به زبان فرانسه دو کلمهای هستند که در زبان فارسی نیز مصطلح شدهاند و به عنوان علامت تجاری و هویت شرکتها، موسسات و سازمانها استفاده میشود.
در واقع برند همان علامتی است که مشتری با هرگونه ارتباط با آن، نام یک شرکت تجاری یا محصول در ذهنش تداعی میشود. برندینگ به زبان ساده یعنی اینکه کاری کنیم تا ذهنیت مردم نسبت به برند ما بهگونهای خاص شکل بگیرد و به دنبال آن، افراد به سراغ ما بیایند و سمت برندهای دیگر نروند.
در دنیای تجارت مدرن، متخصصان بازاریابی برنامههای مفصل چند ساله برای ارتقای یک نام تجاری یا معرفی آن به بازار در نظر میگیرند. به همین دلیل است که گذراندن دورههای آموزشی برندسازی برای هر کسب و کاری لازم است؛ چرا که در بازار امروز، دانش علمی دربارهی آن اهمیت فراوانی دارد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
چگونه برند سازی کنیم؟
برندسازی چند مرحله اصلی بشرح زیر دارد:
- ساخت نام و نشان تجاری
- فراهم نمودن زیرساخت ها
- فراهم نمودن مزیت های خاص
- تبلیغات و جذب مشتری
- تحلیل رفتار مشتریان
- توجه به نظرات و بازخوردها
- ایده پردازی، نوآوری و ارزش آفرینی
- توسعه مداوم و تعامل سازنده
- فعالیت های فرهنگی و اجتماعی
- فعالیت همه جانبه و گسترده
نام و نشان تجاری بسازید
اگر می خواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید حتما توجه داشته باشید که یک نام و یک نشان یا لوگوی مناسب و مرتبط با حوزه فعالیت خود برای کسب و کارتان انتخاب نمایید تا بعدها همانند بسیاری از کسب و کارها، مجبور به تغییر آن نشوید.
زیرساخت های لازم را مهیا کنید
در این مرحله دقت بسیار بالایی داشته باشید. این مرحله، برای شروع فعالیت جدی و تبلیغات بسیار ضروری است. برای اینکه بتوان فعالیت یا ابراز وجود کرد، باید زیرساخت ها مهیا باشد. مواردی مانند محل فعالیت، تامین خدمات، تیم فروش و فنی، ابزارهای تعاملی و مانند آنها باید بدرستی و به دقت بررسی و آماده شوند.
به فکر یک یا چند مزیت برتر باشید
برای اینکه بتوانید مانور خوبی در تبلیغات و معرفی خود داشته باشید و نتیجه خوبی بگیرید، حتما باید حداقل یک مزیت خاص در مقایسه با رقبای خود داشته باشید.
تبلیغات را شروع کنید و تا همیشه ادامه دهید
تبلیغات باید بصورت هدفمند و هوشمندانه و توسط یک متخصص انجام شود. همچنین تبلیغات باید تبلیغات را بصورت مسمتر و پایدار ادامه دهید. تبلیغات کوتاه مدت، بی نظم و بدون هدف موجب از دست رفتن منابع مالی خواهد شد و فایده پایدار و قابل توجهی بر کسب و کار شما نخواهد داشت.
کاربران و مشتریان را تحلیل کنید
همواره باید مخاطبان، کاربران و مشتریان خود و نیازهایشان و اینکه مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند؟ چگونه می توانیم بهترین شرایط را برای کاربران و مشتریان کسب و کار خود فراهم کنیم و … را مورد بررسی قرار دهید.
نظرات و بازخوردهای کاربران را جدی بگیرید
از مشتریان خود نظرخواهی کنید. توجه به نظرات مخاطبان، کاربران و مشتریان کسب و کار، محبوبیت شما را افزایش میدهد. توجه داشته باشید که در میان مخاطبان، افرادی هستند که مشتری فعلی ما نیستند و با روش هایی می توان آنها را به مشتری تبدیل کرد. دریافت بازخوردها بخصوص در خدمات اول نیز زمینه تبدیل شدن به مشتری دائم را فراهم خواهد کرد.
ایده پردازی کنید و خدمات بهتر و متفاوت ارائه کنید
یکی از نکات مهم در برندینگ این است که همواره ایده های دست اول و در جهت ارائه خدمات بهتر را برای مدیریت و توسعه برند خود بکار بگیرید تا بتواند تاثیر مناسبی بر کسب و کار داشته باشد.
کیفیت را فدای کمیت نکنید
اگر نمی توانید در صورت گسترش کسب و کار، مدیریت مناسبی داشته باشید پیشنهاد می شود بجای توسعه بی نظم و مدیریت نشده، در حوزه ای محدودتر با نظم و مدیریت بهتر فعالیت کنید.
به فکر توسعه باشید
توسعه کسب و کار یکی از ملزومات برندسازی است. توجه داشته باشید فقط زمانی که کسب و کار بصورت کامل تحت کنترل تان است، به فکر توسعه باشید.
یکنواخت نباشید!
یکنواختی به تدریج نابودی کسب و شما را بدون اینکه حتی متوجه آن باشید، به دنبال خواهد داشت!
محتوای آموزشی و ارزش آفرین تولید کنید
تولید محتوای مناسب و متناسب با کسب و کار شما، موجب خواهد شد تا بتوانید مخاطبان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل نمایید و همواره برای مشتریان فعلی خود جذاب باشید.
فعالیت های فرهنگی و اجتماعی داشته باشید
از هر فرصتی که می توانید در آن فعالیت های فرهنگی و اجتماعی داشته باشید، استفاده نمایید و نشان دهید که موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیز برای کسب و کارتان اهمیت دارد و صرفا بخ دنبال سود تجارت خود نیستید.
با همکاران خود تعامل و همکاری داشته باشید
اینکار در بین شرکت های خارجی بسیار متداول است.
همه جا حضور داشته باشید
تبلیغات باید با تنوع، مدل ها و در حوزه های مختلف انجام گیرد.