-
20 ساعت
ساعت آموزشی
-
4 هفته
طول دوره
-
دکتر خطیبی
مدرس دوره
-
1.200.000
قیمت
معرفی دوره
در میان وظایف مدیریت برنامه ریزی از اساسیترین آنهاست که میان جایی که هستیم با جایی که میخواهیم به آن برویم پلی میسازد و موجب میشود تا آنچه را که در غیر آن حالت شکل نمیگیرد، پدید آید.
برنامه ریزی با توجه به اصل کمیابی در اقتصاد و در بعد اجتماعی برای رسیدن به یک نوع ساماندهی اجتماعی شکل گرفته و هدف هر برنامه اقتصادی و اجتماعی در نهایت بالابردن سطح زندگی و رفاه اجتماعی است و از آنجایی که همه سازمانها به دنبال آنند که منابع محدود خود را برای رفع نیازهای متنوع و رو به افزایش خود صرف کنند. پوپایی محیط و وجود تلاطم در آن، و عدم اطمینان ناشی از تغییرات محیطی بر ضرورت برنامه ریزی میافزاید.
میان موثر بودن (انجام کارهای درست) و کارآیی(درست انجام دادن کارها) تفاوت است و این دو در مراحل انتخاب هدف ها و آنگاه در چگونگی کسب آنها توأم می باشد .
برنامهریزی استراتژیک یک فعالیت مدیریتی در سازمان برای تعیین اولویتها، تمرکز منابع و انرژی، اطمینان یافتن از اینکه کارکنان و سهامداران در جهت اهداف حرکت میکنند، تعیین توافقنامهای پیرامون نتایج و خروجیها، و ارزیابی و تنظیم حرکت سازمان در مناسبترین جهت ممکن، برای تطابق یافتن با تغییرات محیطی می باشد.
میتوان گفت که برنامهریزی استراتژیک یک تلاش منظم و مستمر است که زیرساختهای تصمیمگیری و اجرا را در سازمان شکل میدهد. این تلاش سبب میشود تا مشخص کنیم که سازمان چی هست، چه چیزی را ارائه میکند، چرا این محصول را ارائه میدهد و برای چه کسی ارائه میکند.
برنامه ریزی استراتژیک به موفقیت بلندمدت سازمان توجه دارد. بنابراین تمرکز آن بر آینده است، به عبارتی در این مرحله تلاش میشود تا آینده سازمان ترسیم شود.
برنامه ریزی استراتژیک ابزاری است برای تبیین و پیاده سازی چشم انداز متناسب با واقعیت های کنونی بازار و تحولات آینده آن.
در واقع برنامه ریزی استراتژیک نقشه راهی است که نشان میدهد شرکت یا سازمان باید چه مسیری را طی کند تا به اهداف بلندمدت خود برسد.
اهداف دوره
پس از طی این دوره دانشپذیر قادر خواهد بود:
- جایگاه استراتژي در مدیریت کلان سازمان را تبیین نماید.
- مفاهیم استراتژي، برنامه ریزي استراتژیک، تفکر استراتژیک و مدیریت استراتژیک را از یکدیگر تفکیک نموده و کاربرد هر یک را توصیف کند.
- گامهاي اصلی فرآیند مدیریت استراتژیک را شناسایی نموده و شیوه پیاده سازي هر یک را تشریح نماید.
- انواع استراتژي ها در لایه هاي مختلف سازمان را مشخص نماید.
- ابزارها، تکنیک ها و فنون تدوین استراتژي در سازمان را در عمل بکار گیرد.
- استراتژي ها را به نحو مناسب اولویت بندي نموده و آماده ي اجرا نماید.
محتوای دوره
- جایگاه استراتژي در مدیریت کلان سازمان
- مفهوم استراتژي و استراتژي اثربخش
- پارادایم ها، مکاتب و رویکردهاي مدیریت استراتژیک
- فرآیند مدیریت استراتژیک
- ارکان جهت ساز استراتژي در سازمان
- ابزارهاي تحلیل محیط درونی و بیرونی سازمان
- ابزارهاي تعیین ماهیت استراتژي
- گونه شناسی استراتژي ها در عمل
- ابزارهاي تدوین استراتژي
- ابزارهاي اولویت بندي استراتژ يها
تلفن های مشاوره: ۲۲۰۵۷۲۵۱ و ۲۲۰۵۷۲۱۹