-
20 ساعت
ساعت آموزشی
-
4 هفته
طول دوره
-
استاد آرمان ولیان
مدرس دوره
-
1.200.000
قیمت
معرفی دوره:
اتیکت (etiquette) مجموعهای از اصول رفتاری است، که بر مبنای هنجارهای اجتماعی و مناسبات آدمی در جامعه، گروهها و طبقات اجتماعی شکل گرفته است. مفهومی که امروز از اتیکت در ذهن ما تداعی میشود، گرچه معنایی مدرن است، اما سابقه توصیههای رفتاری به دیرباز برمیگردد. از پادشاهان ایرانی و مصری، و متفکرانی مانند کنفسیوس در دوران باستان، تا بعدتر در دربارهای فرانسه و انگلیس، توصیهنامههای رفتاری و پندهایی درباره آداب و سلوک صحیح، رواج داشته است. البته، منظور ما، مشخصا توصیههایی درباره شیوه رفتار فردی است، نه قوانین و دستوراتی که نظم اجتماعی را شکل میدهد. در این دوره به راز انسانهای جذاب و چگونگی تاثیر تکنیکهای مربوطه در موفقیتهای شغلی (در عرصه ملی و بینالمللی) و همچنین زندگى اجتماعى پی خواهید برد.
هدف دوره:
- پی بردن به راز انسانهای جذاب و چگونگی تاثیر تکنیکهای مربوطه در موفقیتهای شغلی (در عرصه ملی و بینالمللی) و همچنین زندگى اجتماعى
- آشنايى با اصول آداب معاشرت در اجتماع و آگاهى بر تاثير آنها با موفقيتهاى تجارى در عرصه بينالمللی
- اشراف بر مهارتهاى ارتباطى در جامعه خود و در مواجهه با فرهنگهاى مختلف
- آگاهى بر اهميت برخورد اول در ارتباطات اجتماعى و تجارى و آشنايى با تكنيكهاى مربوطه
- كسب مهارتهاى مربوط به آداب ديپلماتيك تجارى و ارتقاى اعتماد به نفس در محافل بينالمللی
- آشنايى با كد لباس و مهارتهاى مربوط به سر ميز غذا
اهمیت و ضرورت دوره:
آداب و معاشرت، جزء ارکان اساسی زندگی انسان است. کسب و کار ما نیز دارای آداب ومعاشرت مخصوصی میباشد که در برخورد ما در برابر دیگران به وضوح دیده میشود. اما بسیاری از مدیران به این موضوع توجهی ندارند و فرصتهای زیادی را از دست میدهند.
دانستن و اجرای این بیزینس اتیکت، زندگی اجتماعی و حرفهای ما را بهبود میبخشد و در روابط ما تاثیر بسزایی میگذارد. برای داشتن روابط خوب شغلی و اجتماعی بایستی دانش خودمان را در این زمینه بالا ببریم.
رعایت آداب معاشرت، نتایج دیگری از جمله “تاثیرگذاری بر دیگران”، “افزایش جذابیت و محبوبیت” و “تاثیر مثبت بر برندسازی شخصی” را نیز به دنبال دارد.
مخاطبین دوره:
- مديران
- کارشناسان عالی رتبه سازمانها
- كارشناسان فروش
- كارشناسان بازرگانى
- بازرگانان
- اساتید دانشگاهها
- دانشجويان
محتوای دوره:
فصل اول
آداب اجتماعی (Social Etiquette)
مقدمهاى بر اتيكت و ضرورت آن در اجتماع و دنياى تجارت
جايگاه خانمها در اجتماع، اتيكت و اولويتها
اهميت وقتشناسى در اجتماع و كسب و كار
آداب صحيح دست دادن به عنوان كارت ويزيت شما
زبان بدن در مورد حركات و حالت دستها
طرز صحيح تعريف كردن از ديگران و بايد ها و نبايد ها در اين ضمينه
استفاده صحيح از پله، دربها، پله برقى و آسانسور در محل كار و در سطح اجتماع
فصل دوم
آداب مربوط به لباس و وسايل جانبى در كسب و كار (Business Dress Code)
مقدمهاى بر ضرورت توجه به ظاهر و لباس در مديران
نكاتى ابتدايى و مهم در مورد كد لباس در جامعه و اداره براى خانمها و آقايان
آداب مربوط به انتخاب و پوشيدن لباس از قبيل پيراهن، كت و شلوار
فصل سوم
آداب مربوط به سر ميز غذا(Business Dinner / Table Manners)
آداب مربوط به ميز غذا (آموزش به صورت عملیاتی)
نحوه صحيح ارتباط با گارسون و سفارش غذا
بايدها و نبايدها بر سر ميز غذا، تفاوتهاى فرهنگى
چيدمان ميز غذا و ترتيب استفادهی صحيح از ابزار روى ميز
نكاتى مهم در مورد نوشيدنيها و استفاده صحيح از ليوانها
نكاتى در مورد انعام دادن
نكاتى در مورد صرف چاى و قهوه در جلسات كارى
فصل چهارم
اتيكت و مهارتهاى ارتباطى(Body Language in Business)
ژست بدنى و تاثير آن در مذاكرات
نحوه صحیح نشستن، ايستادن و قدم برداشتن
تاثير نگاه عميق، مثلث نگاه و آداب مربوط به آن
اتيكت و هنر لبخند زدن به همكاران و مشتريان
قدرت و كيفيت صدا و ارتباط آن با كسب و كار
فصل پنجم
بهداشت فردى (Body Care)
بهداشت دهان و دندان و نقش آن در ارتباطات موثر
بهداشت تن در اداره
آداب مربوط به تذكر دادن
اتيكت در مورد استفاده عطر و ادكلن در محل كار
اتيكت درمورد آرايش براى خانمها و آقايان در محل كسب و كار
فصل ششم
آداب مربوط به كسب و كار (Business Etiquette)
اتيكت مشترى مدارى
- برابرى جنسيت در كسب و كار و قوانين اتيكت در اين رابطه
- معرفى خود و ديگران،همچنین آشنا كردن افراد با يكديگر در محافل اجتماعى و جلسات تجارى
- آداب مربوط به ارائه و دريافت كارت ويزيت و تفاوتهاى فرهنگى در اين ضمينه
- آداب مربوط به تلفن كردن و پاسخ دادن به آن براى منشى و مدير
- آداب صحيح نوشتن و پاسخ دادن به ايميلها
- آداب مربوط به نشستهاى كارى
- آداب مربوط به هديه دادن به مشتريان و همكاران و همچنين آداب پذيرفتن هديه
- اتيكت در رابطه با شوخ طبعى در اداره و كسب و كار