تکنیک های دیجیتال مارکتینگ

فهرست مطالب

0
(0)

امروزه بازاریابی دیجیتال به یک اصطلاح محبوب تبدیل شده است. زیرا هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه، به اهمیت آن پی برده و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ را برای رشد کسب و کار در رویه های بازاریابی خود گنجانده است. هیچکس نمی تواند انکار کند که دیجیتال مارکتینگ روش بازاریابی را تغییر داده، و تا حد زیادی جایگزین رویکردهای سنتی شده است. با این حال، با توجه به این که این یک حوزه چند پلتفرمی بسیار گسترده است، اغلب کشف مجموعه درستی از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی دیجیتال که متناسب با مدل کسب‌ و کار شما باشد، دشوار می‌ شود. از این رو، این مقاله شما را با سودمندترین و نتیجه بخش ترین تکنیک‌ های بازاریابی دیجیتال آشنا می‌کند که باید در استراتژی بازاریابی خود به تسلط و اجرای آن‌ها فکر کنید.

12 تکنیک برتر بازاریابی دیجیتال که باید بشناسید

1. سئو و بهینه سازی محتوا

برای بازاریابی دیجیتال، محتوا باید به عنوان محصول اصلی در نظر گرفته شود که شما به مخاطبان خود می دهید. از این رو، باید به درستی بهینه سازی شود تا موتورهای جستجو مانند گوگل آن را به درستی تفسیر کنند و برند شما برای مشتریان شما قابل مشاهده باشد. این کار معمولا به عنوان بهینه سازی موتور جستجو نیز شناخته می شود. هر استراتژی بازاریابی نیاز به تسلط بر سئوی اصلی دارد. زیرا محتوای بسیار بهینه شده همیشه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر از محتوای غیر بهینه قرار می گیرد. نکته کلیدی این است که از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده کنید که مخاطبان شما به احتمال زیاد در اینترنت جستجو می کنند.

لازم نیست فکر کنید کار ترسناک یا پیچیده ای است. این کار صرفاً همان نوشتن محتوای عالی است که به مشتریان فعلی و بالقوه شما مربوط می شود و می تواند آنها را جذب کند. تکنیک سئو در دیجیتال مارکتینگ دروازه ها را برای رتبه بندی SEO سایت شما باز می کند و افراد بیشتری را برای دیدن و خرید پیشنهاد شما دعوت می کند.

2. بهینه سازی وب سایت

بعد از محتوا، پلتفرمی مهم است که در آن محصول خود را به نمایش می گذارید. حتی اگر محصولات خود را در رسانه های اجتماعی نمایش می دهید، به یک وب سایت برای پشتیبانی از پیشنهادات خود نیاز دارید. دلیل اهمیت بهینه سازی وب سایت این است که یک وب سایت خوش ساخت تصویر برند شما را منعکس می کند. اگر طراحی و ساختار مناسبی برای صفحه خود نداشته باشید، مخاطب به راحتی وب سایت شما را رد می کند. همچنین، اگر زمان بارگذاری وب سایت شما خیلی زیاد باشد، افراد بدون اینکه حتی محصول شما را ببینند به سایت دیگری مراجعه می کنند. از این رو، عدم توجه کافی به آن می تواند حتی قبل از آغاز بازاریابی دیجیتال، به آن پایان دهد.

3. تکنیک های پولی دیجیتال مارکتینگ از طریق تبلیغات

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ نخستین، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال را تشکیل می‌ داد و بیشتر نوعی روش ارگانیک بازاریابی بود. با این حال، راه سریع تری برای تبلیغ برند شما وجود دارد تا به سرعت برای مخاطبان شما قابل مشاهده باشد، بدون اینکه تلاش زیادی برای سئو انجام دهید. این راه، تبلیغات پولی از طریق پلتفرم هایی مانند تبلیغات گوگل در خود گوگل است. این یک ابزار آسان با قابلیت های متعدد برای هدف گیری دقیق مشتریان است. شما به سادگی می توانید جنبه های جغرافیایی، جمعیتی، روان شناختی یا رفتاری بخش های خاص مشتری خود را انتخاب کنید و دقیقاً هر کسی را که می خواهید هدف بازاریابی قرار دهید.

به غیر از گوگل، دیگر پلتفرم های رسانه اجتماعی نیز ابزارهای مشابهی را برای بازاریابی پولی ارائه می دهند. مانند تبلیغات فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و غیره.

تکنیک های بازاریابی دیجیتال پولی

4. بازاریابی جستجوی محلی

یکی دیگر از تکنیک های کمتر استفاده شده در دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال که برخی افراد حتی از آن اطلاعی ندارند، بازاریابی جستجوی محلی است. برای این کار می توانید از گوگل مپ یا نقشه گوگل استفاده کنید. زیرا امکان تعریف موقعیت کسب و کار جدید در آن وجود دارد. بنابراین هر شخصی در آن نزدیکی محصولات یا خدمات مرتبط با شما را جستجو کند، شما را پیدا خواهد کرد.

5. بازاریابی مجدد، از تکنیک های فراموش‌شده بازاریابی دیجیتال

بازاریابی مجدد یک تکنیک دیجیتال مارکتینگ است که بسیاری از ما شاید ندانیم. این یک گام بسیار مهم برای برنامه بازاریابی شما است. زیرا اکثر مشتریان محصولی را در اولین باری که به آنها معرفی می شود خریداری نمی کنند. ممکن است دو یا سه نوبت تلاش لازم باشد تا مشتریان تصمیم خود را بگیرند. بازاریابی مجدد به موفقیت سناریوهایی که مشتری به محصولات شما علاقه نشان می دهد اما به دلایلی خرید را ادامه نمی دهد، کمک می کند. همچنین آگاهی از برند و یادآوری برند شما را افزایش می دهد.

6. بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی بدون شک امروزه محبوب ترین مکان برای بازاریابی دیجیتال هستند. با مخاطبان انبوه، رسانه های اجتماعی دارای مخاطب فیلتر شده ای هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. این پلتفرم یکی از مکان هایی است که در آن می توانید افراد با هر سن و علاقه ای را پیدا کنید. بنابراین، در نهایت، برند شما در معرض دید بالاتر و پاسخ بهتری قرار می‌گیرد. همچنین باعث ایجاد تعامل مثبت با مشتری می شود که به نوبه خود مشتریان دیگر را متقاعد می کند که برند را دوست داشته باشند. ایجاد یک صفحه رسانه اجتماعی برای برند شما می تواند معجزه کند.

7. بازاریابی ایمیلی

طبق یک گزارش، بازاریابی ایمیلی نسبت به سایر پلتفرم های بازاریابی سرنخ های فروش بیشتری ایجاد می کند. این عمدتا به دلیل شخصی سازی پیام های ارسال‌شده و ارتباط با مخاطبان دریافت‌کننده آن است. بازاریابی ایمیلی یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که به افزایش فروش کمک می کند. بازاریابی ایمیلی یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین تکنیک‌ های بازاریابی دیجیتال است که همزمان برای کنترل مخارج و بهبود نتایج بازاریابی به کار می‌ رود. محتوای جذاب، کلید برتری در این تکنیک است.

ایمیل مارکتینگ

8. تبلیغات نمایشی و ویدیویی

مخاطبان بدون شک به سمت پست های محتوای بصری که در قلمروهای دیجیتال ایجاد می شوند، تمایل پیدا کرده‌اند. مردم دوست دارند تصاویر و ویدیوها را ببینند. زیرا زمان کمتری برای درک آنها نسبت به متن صرف می شود و در عین حال فوق العاده جذاب هستند. یکی از پلتفرم های محبوب می تواند یوتیوب باشد. از این رو، بازاریابان در حال حاضر به شدت از محتوای بصری برای جذب و حفظ مشتریان خود استفاده می کنند. باز هم، یک داستان متقاعد کننده که به نیازهای مشتریان پاسخ می دهد، کلید اصلی موفقیت در این تکنیک از دیجیتال مارکتینگ است.

9. بازاریابی موبایلی، از تکنیک های کاربردی دیجیتال مارکتینگ

هر روزه سازمان های بیشتری به اهمیت بازاریابی موبایلی پی می برند. امروزه اکثر مردم بیشتر از رایانه های شخصی یا لپ تاپ ها و یا از طریق تلفن همراه خود در اینترنت گشت و گذار می کنند. بنابراین بسیار مهم است که طراحی‌ های وب‌ سایت، در تلفن همراه نیز به درستی اجرا شوند. طراحی ایمیل‌ هایی را که بتوانند نرخ پرش را کاهش دهند و مشتری را حفظ کنند، در اینجا نیز مهم است. اینکه سایت شما فقط از طریق دسکتاپ به خوبی قابل نمایش باشد، ممکن است پاسخگویی مشتری به بازاریابی دیجیتال شما را ضعیف کند.

10. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ پدیده‌ ای است که اخیراً از سایر رسانه‌ ها پیشی گرفته است. اصطلاح اینفلوئنسر به کسی اطلاق می شود که از جایگاه و شهرت خوبی در بین عموم یا کاربران وب برخوردار است و در رسانه‌ های اجتماعی، به یک جامعه با تعامل بالا دسترسی دارد. این افراد ممکن است افراد مشهور، چهره های محبوب، وبلاگ نویسان یا کاربران یوتیوب باشند. اگر اینفلوئنسرها محصول شما را تبلیغ کنند، مخاطبانشان به احتمال زیاد به توصیه های آنها عمل خواهند کرد. از این رو، این یک تکنیک عالی دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ محصول شما از طریق اینفلوئنسرهاست.

11. بازاریابی وابسته در بستر دیجیتال

یکی دیگر از راه های عالی برای تبلیغ برند شما، بازاریابی وابسته است. به زبان ساده، این بازاریابی مبتنی بر کمیسیون است. شما به شرکای وابسته ای که توافق می کنند محصول شما را از طریق پلتفرم هایشان بر اساس عملکردشان بفروشند، حق کمیسیون می پردازید.

12. اتوماسیون بازاریابی و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از تکنیک های بازاریابی دیجیتال در خدمت شما هستند. اما شما به روشی نیاز دارید که بتواند همه چیز را برای شما مدیریت کند. اتوماسیون بازاریابی برای کسانی که مدیریت چندگانه را دشوار می‌ دانند، یک موهبت است. اپلیکیشن‌ ها و نرم‌ افزارهای اتوماسیون بازاریابی مختلفی در بازار وجود دارند که می‌ توانند پس از وارد کردن الگوی مورد نظر، کمپین‌ های بازاریابی شما را مدیریت کنند. این ممکن است شامل خدمات بازاریابی ایمیل خودکار، پست‌ های رسانه‌ های اجتماعی خودکار، توییت‌ های خودکار و غیره باشد.

جمع بندی

کمپین های بازاریابی دیجیتال مطمئناً هزینه دارند. بنابراین، مهم است که از این بودجه در بهترین پلتفرم های موجود استفاده کنید. استفاده از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، تصویر برند شما را ارتقا و درآمد کسب و کارتان را افزایش می دهد. در صورت لزوم می توانید برای تسلط بر این تکنیک ها آموزش های حرفه ای را نیز طی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره دیجیتال مارکتینگ می توانید با شماره 90008000 (بدون کد و رایگان) تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

نظرت درباره این مقاله چیه؟

روی قلب کلیک کن تا رای بدی

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد رای ها 0

تا حالا کسی رای نداده، اولین نفری باش که رای میده

مقالات دیگر

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه