• صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها

    دوره های کوتاه مدت

    • دوره برنامه ریزی استراتژیک
    • دوره کاربردی اصول بازاریابی
    • دوره دیجیتال مارکتینگ
    • دوره پرسنال برندینگ
    • تدوین مدل کسب و کار
    • دوره حقوق کسب و کار

    دوره POST DBA

    • معرفی دوره Post DBA
    • ثبت نام اولیه دوره Post DBA

    دوره DBA

    • اهمیت دوره DBA
    • مخاطبان دوره DBA
    • محتوای دوره DBA
    • مشخصات دوره DBA
    • ثبت نام اولیه DBA

    دوره MBA

    • اهمیت دوره MBA
    • مخاطبان دوره MBA
    • محتوای دوره MBA
    • گرایش های MBA
    • مشخصات دوره MBA
    • ثبت نام اولیه MBA
  • لیست کل دوره ها
  • پکیج های آموزشی
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان زبان
    • دپارتمان مدیریت ورزش
    • دپارتمان آینده نگری
  • هیئت علمی
  • اخبار
  • مقالات
  • درباره ما
  • |         
  • تماس با ما
  • EN
  • |         
  • FA
  1. کارگروه پایش رفتار تجاری فعالیت خود را آغاز کرد
  2. تعداد بانک‌ها چه آسیبی به اقتصاد کشور وارد می‌کند؟
  3. چه بر سر بورس آمده است؟
  4. چرا اقتصاد ایران به واردات متکی است؟
  5. مدیریت زمان، چالش زندگی در عصر جدید
  6. فریلنسری، شغلی جذاب و پردرآمد
  7. خوداشتغالی
  8. صفر تا صد مصاحبه‌های شغلی
Tehran Business SchoolTehran Business School
  • صفحه اصلی
  • جدیدترین دوره ها

    دوره های کوتاه مدت

    • دوره برنامه ریزی استراتژیک
    • دوره کاربردی اصول بازاریابی
    • دوره دیجیتال مارکتینگ
    • دوره پرسنال برندینگ
    • تدوین مدل کسب و کار
    • دوره حقوق کسب و کار

    دوره POST DBA

    • معرفی دوره Post DBA
    • ثبت نام اولیه دوره Post DBA

    دوره DBA

    • اهمیت دوره DBA
    • مخاطبان دوره DBA
    • محتوای دوره DBA
    • مشخصات دوره DBA
    • ثبت نام اولیه DBA

    دوره MBA

    • اهمیت دوره MBA
    • مخاطبان دوره MBA
    • محتوای دوره MBA
    • گرایش های MBA
    • مشخصات دوره MBA
    • ثبت نام اولیه MBA
  • لیست کل دوره ها
  • پکیج های آموزشی
  • دپارتمان ها
    • دپارتمان زبان
    • دپارتمان مدیریت ورزش
    • دپارتمان آینده نگری
  • هیئت علمی
  • اخبار
  • مقالات

تدوین مدل کسب و کار



  • کد دوره

  • ساعت آموزشی

  • گواهینامه

  • طول دوره

  • دانش پذیران

  • مدرس دوره

  • قیمت

سرفصل تدوین مدل کسب و کار

  • تعریف کسب و کار
  • تعریف محصول و خدمت
  • چگونگی هدف گذاری مشتری
  • مزیت آفرینی و ارزش گذاری
  • شبکه توزیع
  • مدیریت ارتباط با مشتری
  • استراتژی های ویترینی بازاریابی مرتبط
  • قیمت گذاری
  • روش های درآمدی
  • فرآیند سازی
  • فعالیت های کلیدی
  • تعریف منابع سازمانی
  • پیش بینی ساختار هزینه
  • ساختار بندی درآمدی
  • نقطه ریزش هزینه
  • نقطه بازگشت سرمایه
  • روش های فعالیت مشارکتی
  • درصد بندی مشارکت

 برخی از اهداف این دوره:

  • شناخت مولفه‌های مختلف مدل کسب و کار
  • با طراحی بیزینس مدل به صورت حرفه‌ای آشنا خواهید شد.
  • آشنایی با تکنیک‌های تجاری برای توسعه ایده
  • اجرای مدل در کسب و کار خود
  • آموزش ارزیابی بهتر ایده کسب و کار از طریق بیزینس مدل
  • شناسایی مشتری و ارزش آن از طریق این مدل

 چرا مدل های کسب و کار مهم هستند؟

  • طراحی مدل، با جنبه‌ها مختلفی روبرو می‌شویم این امر کمک می‌کند تا به درک بهتری از شرکت برسیم.
  • می‌توان نقطه فروش را به صورت ساده و واضح تعریف کرد.
  • یک مدل کسب و کار خوب امکان ارزیابی بهتر ایده تجاری را فراهم می‌کند.
  • مدل‌های تجاری داستان‌هایی هستند كه نحوه كار شركت‌ها را توضیح می‌دهند. این داستان به ما بیان می‌کند که:
  • مشتریان چه کسانی هستند
  • مشتریان چه ارزشی برای شرکت ما دارند
  • چگونه در این تجارت، درآمد کسب می‌کنیم

منطق اقتصادی برای نحوه هزینه شرکت چیست برای موفقیت در کسب و کار خود باید بیزینس مدلی مناسب طراحی کنید. از ویژگی‌های یک مدل خوب کسب و کار این است که باید واقع‌گرایانه، براساس وضعیت شرکت و اهداف آن باشد.البته این امر را باید در نظر داشته باشید که بیزینس مدل ثابت نیست و همان‌طور که گفتیم با توجه به تغییر شرایط دچار دگرگونی می‌شود. پس مدلی منعطف است. دوره آموزشی بیزینس مدل به صورت جامع و ساده شما را با نحوه طراحی این مدل پرکاربرد و مدیریتی آشنا می‌کند. اصطلاح “مدل کسب و کار” به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در این زمینه با تعریف‌های متفاوتی روبر هستیم.ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای business model ارائه کرد: “نحوه به‌دست آوردن درآمد از کسب و کار خود”در اصل این مدل، چارچوبی برای خلق پول و ارزش است. مدل کسب وکار نشان می‌دهد که شرکت، چه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را چگونه و چه زمانی باید انجام دهد تا انتظارات مشتریان را برآورده سازد و خود شرکت نیز به سود دست پیدا کند. بازار هدف برای این محصولات و خدمات تعیین شده و هرگونه نیز هزینه پیش بینی می‌شود.

مدل مذکور جهت ادامه حیات شرکت، منطق چگونگی خلق و کسب ارزش توسط سازمان را توصیف می‌کند. همچنین  اساس هر شرکتی است و نحوه عملکرد سازمانی را شرح می‌دهد.

نکته مهم این است که اگر ایده خوبی برای کسب و کار خود دارید که مبتنی برا یک مدل کسب و کار کارآمد نیست، شما با مشکل بزرگی روبرو خواهید شد. زیرا این مدل مهمترین ارکان موفقیت آینده را به تصویر می‌کشد.

برخی از بیزینس مدل‌های موفق، به طور تصادفی تدوین شده‌اند تا با طراحی با دانش و آینده‌نگرانه. این مسئله یک ریسک بزرگ برای شرکت‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها با درک دقیق از بازارشان، می‌توانند مدل‌سازی مشاغل را قبل از راه‌اندازی انجام دهند

محتوای مدل تجاری:

  • شناسایی مخاطبین خود
  • ایجاد فرآیندهای کسب و کار خود
  • شناخت منابع اصلی
  • تعیین شرکا تجاری اصلی
  • تدوین استراتژی ایجاد تقاضا

 محتوای مدل تجاری:

  • یک مدل تجاری باید اطلاعاتی در مورد مزایای شرکت برای مشتریان داشته باشد.
  • راه حلی برای مشکل جدید کسب و کار ارائه دهد.
  • نشان‌ می‌دهد که شرکت از چه منابعی، درآمد خود را تولید می‌کند.

 المان‌های business model قوی:

  • شناسایی مخاطبین خود
  • ایجاد فرآیندهای کسب و کار خود
  • شناخت منابع اصلی
  • تعیین شرکا تجاری اصلی
  • تدوین استراتژی ایجاد تقاضا

بوم مدل کسب و کار:

  1. Value propositions

دلیلی که باعث می‌شود مشتری ما را در بین رقبا انتخاب کند.

  1. بخش‌های مشتریان

مشتریان در گروه‌های مختلفی براساس ویژگی‌هایشان تقسیم می‌شوند.

  1. کانال ارتباطی

متدهایی برای رساندن محصول به مشتریان.

  1. ارتباط با مشتری

ارتباط با مشتری برای اطلاع از نظرات آن‌ها و رفع مشکلات آن‌ها.

  1. ایجاد درآمد

برنامه‌ریزی برای درآمدزایی شرکت.

  1. منابع لازم برای ایجاد ارزش

بررسی منابع از حیث میزان ضرورت و کافی بودن.

  1. فعالیت‌های کلیدی برای حفظ مشتری

مهمترین فعالیت‌ها برای کسب و کار، جذب و حفظ مشتری.

  1. شرکای کلیدی

برای انجام بهتر کارها و اثربخشی بیشتر ، نمی‌توانید همه کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید.

  1. ساختار هزینه ناشی از فعالیت‌ها

هزینه از زمان شکل‌گیری ایده وجود دارد به همین دلیل باید از شروع کسب و کار به آن توجه گرفت و به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار داد.

تفاوت بیزینس پلن و بیزینس مدل:

 

بیزینس پلن

 

خیلی از افراد بیزینس مدل و بیزینس پلن را یکی می‌دانند و جز اشتباهات رایج است.

بیزینس مدل، مدلی است که به ما چگونگی کسب درآمد و سود را نشان می‌دهد، برای ایجاد یا توسعه کسب و کار خود چه میزان هزینه و به چه دلایلی متحمل می‌شویم. اگر طبق مدل کسب و کار خود پیش بروید، گام به گام به موفقیت نزدیک می‌شوید و اگر درست انجام ندهید، امکان رخ دادن فاجعه برای کسب و کار شما افزایش پیدا می‌کند.‌

اما بیزینس پلن، بدنه و ساختار شرکت را توصیف می‌کند و شرح جزئیات ایده کسب و کار و برنامه‌ریزی و استراتژی‌های سارمان در یک بازره زمانی خاص را ارائه می‌دهد.‌ کارآفرینان معمولا در هنگام راه‌اندازی کسب و کار جدید بیزینس پلن می‌نویسند. اکثر طرح‌های کسب ‌و کار 3 تا 5 سال آینده شرکت را در بردارند. این سند پویا زمانی که کسب و کار شما رشد می‌کند یا دچار هر تغییر دیگری می‌شود، باید به‌روزرسانی شود.

 

مدل کسب و کار یک مفهوم است، ایجاد یک مفهوم مشترک کاری است که بیزینس مدل انجام می‌دهد ولی بیزینس پلن انجام نمی‌دهد.

مدل کسب و کار برای شما مهم است زیرا:

  • مفهوم کسب و کار شما توصیف می‌کند.
  • نشان می‌دهد که چه مشکلی را برای چه کسانی حل می‌کند.
  • نحوه رسید محصول یا خدمات شما به مشتریان را شرح می‌دهد.
  • نشان می‌دهد که چگونه تجارت شما رقابتی خواهد ماند.
  • تمام درآمد و هزینه‌های شرکت خود را پیش‌بینی می‌کنید.

دوره‌های تخصصی بیزینس مدل در مدرسه کسب و کار تهران (TBS) برگزار می‌شود. شما در این دوره می‌توانید با این ابزار مدیریتی و استراتژیک کاملا آشنا شوید و مدل کسب و کار خود را طراحی کنید. استفاده از این ابزار موجب می‌شود به عنوان مدیری حرفه‌ای همواره با شناسایی بازار، پتانسیل خود و تخمین هزینه‌ها موفق به کسب درآمد شوید. اینکه شما به عنوان مدیر بتوانید مسائل مختلف از قبیل امور مالی را پیش‌بینی کنید و برای مشکلات راه حل منطقی پیدا کنید؛ شاید کار سختی به نظر برسد ولی با گذراندن این دوره آموزشی، شما علاوه بر آشنایی با این مدل‌سازی و تمرینات مستمر و موثر می‌توانید به عنوان فردی ماهر به مدل‌سازی بپردازید. شما با کمک مدل کسب و کار خواهید توانست قدم به قدم به هدف و چشم‌انداز تعالی شرکت خود گام بردارید.اگر به دنبال آموزش حرفه‌ای بیزینس مدل هستید، پیشنهاد می‌کنیم این دوره را با حضور اساتید مجرب از دست ندهید.

شبکه های اجتماعی

کسب و کار آسان است

موسسه آموزش عالی آزاد علوم و فنون تهران

تهران ، خیابان ولیعصر ، نرسیده به پارک وی ،روبروی صدا و سیما ، ابتدای خیابان گلستان (شهنواز) ، پلاک ۹۳     ۲۲۰۵۷۱۲۰-۰۲۱     info@tbs.ir

مشترک خبر نامه شوید

© 1398-2020 تمامی حقوق این وب سایت برای موسسه علوم و فنون تهران محفوظ است.