برندسازی در بازاریابی چیست؟

فهرست مطالب

مفهوم برندینگ فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات آن در ذهن مشتری با ترکیب عناصری مانند لوگو، طراحی، بیانیه هدف و یک موضوع ثابت در تمام ارتباطات بازاریابی است. برندسازی موثر به شرکت ها کمک می کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند. این بدان معناست که مشتریان انتظار دارند که لحن صدای شما از طریق ایمیل، وب سایت، خدمات مشتری و هر نقطه تماس دیگری در کسب و کار شما یکسان باشد. برندسازی در فروشگاه می‌تواند بسیار متفاوت از برندسازی آنلاین باشد، زیرا در فروشگاه باید نگران موقعیت‌یابی محصولات و وسایلی باشید که می‌توانند بر نحوه تجربه مشتری از استراتژی های برندینگ شما تأثیر بگذارند. برندسازی در فروشگاه تجربه‌ای‌تر است زیرا مردم می‌توانند در اطراف قدم بزنند و چیزها را تحویل بگیرند، در حالی که مشتریان آنلاین صحنه‌ای دو بعدی را تجربه می‌کنند. البته، عناصر خاصی از برندسازی هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه سازگار هستند.

چرا برندسازی مهم است؟

یک برند منحصربه‌فرد می‌تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبایتان و کمک به جذب و حفظ مشتریان با هزینه‌ی بسیار کمتر، تأثیر زیادی بر سود شما داشته باشد. در تجارت الکترونیک، جایی که شرکت‌های جدید (و در نتیجه رقبای جدید) هر روز ظهور می‌کنند، یک برند تثبیت‌شده می‌تواند دارایی ارزشمندی در جذب مشتری و ایجاد سود باشد.

صرف نظر از اینکه زمان و تلاش خود را صرف ایجاد یک برند جذاب می کنید یا به هیچ وجه به آن توجه نمی کنید، کسب و کار شما همچنان یک استراتژی های برندینگ دارد. با این حال، ممکن است کاملاً متفاوت از نحوه دیده شدن شما باشد.

با ساختن دقیق استراتژی های برندینگ خود از طریق داستان‌ها، روابط، پیام‌های بازاریابی و دارایی‌های بصری، این فرصت را دارید که انتظارات مشتریان خود را شکل دهید و یک پیوند منحصر به فرد ایجاد کنید که فراتر از رابطه خرید و فروش است.

نام تجاری خوب استراتژیک است، در حالی که بازاریابی تاکتیکی است. هنگامی که اهداف بالاتر را تعیین می کنید و وعده برند خود را به وضوح تعریف می کنید، می توانید شروع به ایجاد یک برنامه بازاریابی کنید که در جهت دستیابی به آن اهداف باشد.

اهمیت برندسازی در مارکتینگ

برندینگ فرآیند پیچیده ای است؛ ارتباط با یک برند خوب آسان است و یک برند خوب میتواند با مشتریانش همراه شود. برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یک نام تجاری خوب همچنین می تواند یک شبکه ایمنی باشد که از یک تجارت در برابر رقابت در قیمت محافظت می کند.

چگونه می‌خواهید یک برند برای یک فروشگاه آنلاین بسازید؟

مشتریان خود را درک کنید. برای برقراری ارتباط موثر، باید عناصری را که بر مشتریان هدف شما تأثیر می‌گذارند شناسایی کنید و بر روی استفاده از آنها تمرکز کنید. اونها چی دوست دارن؟ چه چیزی باعث انگیزه و جذب آنها می شود؟ آنها چه چیزی را در مورد برند شما دوست دارند؟

استراتژی برندسازی و شخصیت برند خود را تعریف کنید. شخصیت برند شخصیت کسب و کار شما است که در آن تجربیات مشتری را ارائه خواهید کرد. این به شدت تحت تأثیر بینش هایی است که شما در مورد مشتریان هدف خود جمع آوری می کنید. چه لحن صدایی برای این مخاطب مناسب است؟ نوع زبانی بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟ چه تصاویری توجه آنها را جلب خواهد کرد.

وعده های برند خود را متبلور کنید. وعده نهایی که به مشتریان خود می دهید چیست؟ چگونه محصولات/خدمات شما زندگی آنها را بهتر می کند؟ چگونه می خواهید به این وعده عمل کنید؟ 66 درصد از مصرف کنندگان فکر می کنند شفافیت یکی از جذاب ترین ویژگی های یک مفهوم برندینگ است.

دارایی های بصری در برندینگ

دارایی های بصری خود را کامل کنید. خریداران آنلاین این ویژگی را ندارند که محصولاتی را که می خرند لمس کنند و احساس کنند، بنابراین تجربه بصری بسیار مهم است. دارایی های بصری یک برند همه عناصر رو به جلو هستند، مانند طراحی وب سایت، فونت ها و تایپوگرافی، پالت رنگ، طرح های لوگو و تبلیغات و همچنین تجربه بسته بندی و جعبه گشایی که ایجاد می کنید. این یک ابزار قدرتمند برای برندسازی است که زمانی به اوج خود می رسد که تمام قسمت های متحرک مختلف هماهنگ باشند و هماهنگ کار کنند. تحقیقات نشان می دهد که داشتن یک رنگ امضا به یاد ماندنی، شانس شناسایی برند شما توسط مشتریان را تا 80 درصد افزایش می دهد.

تجربه مشتری را اصلاح کنید. اگر چه شما کنترل کمی روی اینکه در نهایت مشتریانتان چه احساسی در مورد برندتان خواهند داشت، دارید، باید تمام تلاش خود را بکنید تا مطمئن شوید که هر تعامل و نقطه تماسی که با مشتریانتان دارید با وعده‌های استراتژی برندسازی همسو بوده و از دستورالعمل‌های برندتان پیروی می‌کند.

69٪ از مصرف کنندگان می گویند که مهمترین کاری که مفهوم برندینگ می توانند برای بهبود تجربه خود انجام دهند “شناخت آنها” است. این شامل همه چیز می شود، از سیاست های بازگشت شما گرفته تا ترتیبات حمل و نقل تا ارتباطات بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر.

تشکر از مشتریان وفادارتان می‌تواند به تقویت تصویر برند شما کمک کند. با اجرای برنامه های وفاداری یا تبلیغات ویژه، ارائه هدایای رایگان گاه به گاه یا افزایش تخفیف، قدردانی خود را نشان دهید. این یک راه مطمئن برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان و انسانی کردن برند شما است.

مزایای ساخت یک برند قوی

سرمایه گذاری روی هویت برند شما فقط برای سرگرمی نیست، بلکه دارای مزایای بسیاری است که می تواند به رشد و موفقیت شرکت شما در مقیاس کمک کند.

مزایای یک برند قوی عبارتند از:

  • افزایش فروش.
  • وفاداری و شناخت مشتری.
  • کمک به ایجاد یک مأموریت یا هدف روشن و الهام بخش در سطح گسترده.
  • کمک به ایجاد یک فرهنگ شرکتی قوی که در آن کارکنان شما عاشق کاری که انجام می دهند.
  • جذب استعدادهای با کیفیت بالا برای کمک به رشد بیشتر کسب و کار شما.
  • توسعه ارزش ویژه برند قوی که به شما کمک می کند از رقبای خود متمایز شوید.
  • باز هم، ایجاد یک برند قوی زمان بر است، اما تلاش ارزش پاداش را دارد.
استراتژی های برندینگ

دستورالعمل های برند و فرآیند برندینگ

داشتن دستورالعمل‌های واضح برای برند برای حفظ یک برند منسجم و منسجم ضروری است. نام تجاری شما نه تنها شامل درک مشتریان شما از شما می شود، بلکه شامل این است که کارکنان شما نیز چگونه در مورد شما فکر می کنند.

علاوه بر لوگو و رنگ های شرکتی، می توانید پیام برند و هویت برند خود را از طریق:

محیط و فضای فروشگاه شما: آیا محیط فروشگاه شما نشاط آور و مدرن است؟ یا فضای شما کسل کننده و خسته کننده است؟

داشتن یک هدف واضح برای برند: می‌خواهید توسط مشتریانتان به چه دلیل شناخته شوید؟

کارکنان شما چگونه با مشتریان رفتار می کنند: آیا به خاطر خدمات مشتری باورنکردنی و تجربه مشتری عالی شناخته شده اید؟

محصولاتی که حمل می کنید: آیا محصولات شما باکیفیت شناخته می شوند؟

قیمتی که می‌گیرید: آیا استراتژی برندسازی شما بیشتر به سمت مشتریان لوکس است یا به مشتریانی می‌فروشید که برای یک معامله یا معامله عالی ارزش قائل هستند؟

بسته بندی محصول: بسته بندی استراتژی های برندینگ که اغلب نادید گرفته می شود، می تواند تأثیر قابل توجهی بر شناخت برند و ارزش برند شما داشته باشد.

روابط عمومی: روابط عمومی و استراتژی برندسازی اغلب دست به دست هم می دهند. نحوه پاسخگویی شما به چالش ها و اشتباهات انجام شد در حین رشد یک مفهوم برندینگ شما تأثیر می گذارد.

حامیان مالی: افرادی که نام تجاری شما با آنها شریک می شوند نیز نقش مهمی در تصویر برند شما دارند.

تبلیغات: تبلیغات موثر برای بهبود شناخت مفهوم برندینگ شما حیاتی است. پیام شما به مخاطب هدف شما باید مستقیماً با نقاط درد، چالش ها و نیازهای آنها صحبت کند.

تقریباً هر تصمیمی که در تجارت خود می گیرید در نهایت بر قدرت برند شما تأثیر می گذارد

نکات مدیریت برند و برندینگ برای رشد برند شما

مفهوم برندینگ

اگر کسب و کار شما هنوز برند ثابتی ندارد، یا آنچه را که برند شما در حال حاضر نشان می دهد را دوست ندارید، بهتر است تجدید استراتژی برندسازی کنید. قبل از اینکه تمام کارهای سختی را که برای برند فعلی خود انجام داده اید کنار بگذارید، مهم است که مخاطبان هدف و مشتریان وفادار خود را در ذهن داشته باشید.

از وسوسه «شروع از صفر» بپرهیزید، مگر اینکه کاملاً مورد نیاز باشد. یک نام تجاری جدید می تواند به طور چشمگیری سلامت کسب و کار شما را بهبود بخشد، اما شما می خواهید در این مفهوم برندینگ از ایجاد حساسیت برای مشتریان فعلی خودداری کنید.

در اینجا چند مرحله برای شکل داد استراتژی های برندینگ به درک عمومی برای بهتر انجام می شود:

مشخص کنید که مشتریان و مخاطبان هدف شما چه چیزی را در کسب و کار شما بیشتر دوست دارند.

چه چیزی کار شما را متمایز می کند؟ نقاط قوت شما چیست؟

یک پیام برند و قول برند ایجاد کنید که هدف کسب و کار شما برای انجام به مشتریانش را بیان می کند. در چه چیزی بهترین هستید. ماریوت وعده لوکس آرام را می دهد. به مشتریان خود چه قولی می دهید؟ در اینجا فهرست کردن 3 تا 6 ویژگی برند که می‌خواهید در آنها کاملاً برتر باشید می‌تواند مفید باشد.
اطمینان حاصل کنید که عناصر بصری شما با هویت بصری مورد نظر و برند شما مطابقت دارند. اگر نویدبخش نوآوری هستید، از تصاویر خاکستری و خسته کننده استفاده نکنید. رنگ ها و طراحی نقش و استراتژی برندسازی مهمی در ایجاد تصویر برند قوی دارند.
استانداردهایی را برای لباس و رفتار کارکنان ایجاد کنید که از قول برند شما پشتیبانی می کند. مطمئن شوید که آنها می‌دانند برند شما چیست و می توانند از آن حمایت کنند.
تصاویر خود را در هر ابزار بازاریابی که استفاده می‌کنید، از تبلیغات تا تابلوهای تبلیغاتی، نمایش‌های فروشگاه، پست‌ها و کیسه‌های خرید، اعمال کنید. این به مشتریان فعلی و مشتریان جدید کمک می کند پیام برند ثابتی داشته باشند.


مفهوم برندینگ فرآیندی پیچید است، عمدتاً به این دلیل که موفقیت یا شکست آن با واکنش مشتریان شما به معامله با شما تعیین می شود. شما همیشه آن را به درستی دریافت نخواهید کرد، اما هزینه‌های عدم سرمایه گذاری در استراتژی های برندینگ شما، عواقب منفی به عنوان یک نام تجاری غیرقابل اعتماد یا نادیده شدن را در پی دارد.

نظرت درباره این پست چیه؟

روی ستاره کلیک کن تا رای بدی

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد رای ها 0

تا حالا کسی رای نداده، اولین نفری باش که رای میده

مقالات دیگر

به اشتراک بگذارید

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.