کلمه برند به‌طور سنتی در مورد شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود ولی این مفهوم را در مورد اشخاص نیز می‌توان به کار برد. بعضی افراد در حرفه خود برند معتبری دارند و به‌عنوان افرادی دارای صلاحیت شناخته می‌شوند. ازاین‌گونه افراد در محافل حرفه‌ای همیشه به نیکی یاد می‌شود. در کلاس‌های دوره MBA و DBA خود مطمئناً اسم برخی افراد در حوزه‌های استراتژی، منابع انسانی و بازاریابی به گوشتان خورده است که در داخل کشور به‌عنوان افرادی موفق و صاحب سبک در حوزه‌های کاری خود شناخته می‌شوند.
درست مانند برنامه‌هایی که برای ترفیع برند محصولات به کار گرفته می‌شود، افراد نیز می‌توانند با داشتن برنامه‌ای هوشمندانه و انجام برخی فعالیت‌ها، برند خود را ارتقا داده و نامی برای خود دست‌وپا کنند. برخی از این فعالیت‌ها عبارت‌اند از:

 

کسب تخصص در حوزه‌ای خاص

حوزه‌ای خاص را انتخاب کنید و با انجام مطالعه، حضور در دوره‌های آموزشی و کسب اطلاع از متخصصان دیگر، دانش خود را در آن حوزه افزایش دهید. اگر این حوزه مرتبط با نیازهای سازمان‌ها باشد و کمتر کسی در کشور در آن تخصص داشته باشد که دیگر عالی است!

 

مدیریت چهره خود در دنیای مجازی

پروفایل‌های شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی، آنچه در اینترنت به اشتراک می‌گذارید، بحث‌هایی که با دیگران می‌کنید و دیگر فعالیت‌های خود در فضای مجازی را باید به نحوی انجام دهید که تخصص شما به گوش بقیه برسد. داشتن یک سایت شخصی نیز می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

 

چاپ مقاله و کتاب

اگر در مورد حوزه ی تخصصی خود کتابی تألیف یا ترجمه کنید و یا مقالاتی در آن خصوص بنویسید، این اطمینان را در دیگران ایجاد می‌کنید که به حوزه تخصصی خود تسلط دارید.

 

ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی

به‌جای اینکه در گوشه‌ای بنشینید و منتظر باشید تا دیگران شمارا کشف کنند، می‌بایست فعالانه در جستجوی برقراری ارتباط با افراد صاحب نفوذ در رشته و تخصص خود باشید.

 

حضور در کنفرانس‌ها و همایش‌ها

یکی از بهترین فرصت‌ها برای معرفی خود، کنفرانس‌ها و همایش‌هایی است که در ارتباط با حوزه تخصصی شما برگزار می‌شود. بنابراین به جستجوی این کنفرانس‌ها بروید و تلاش کنید در حضور شرکت‌کنندگان، مقاله یا مطلبی ارائه دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.