اعتماد به نفس خود در محل کار

فهرست مطالب

0
(0)

بنظر شما اگر بتوانید اعتماد به نفس و خودباوری در مهارت ها و توانایی های خود را در محل کار افزایش دهید چه تغییری در زندگی شغلی شما ایجاد میشود؟ افراد با اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتر تمایل دارند با خوشحالی کار کنند و از رفتن به سمت ترفیع یا چالش های جدید نمی ترسند. در اینجا ده نکته وجود دارد که می توانید در محل کار از آنها برای افزایش اعتماد به نفس خود استفاده کنید.

1. سرزنش را قطع کنید

هیچ کس با تخریب خودش در هیچ کاری بهتر نشد. با خودتان مهربانانه و دلگرم کننده صحبت کنید، به جای اینکه به خاطر مرتکب شدن اشتباهات خود را سرزنش کنید.زمانی که طرز فکر شما مثبت باشد، میتوانید برنامه های زیادی را در مسیر پیشرفت پیش بگیرید و همین باعث افزایش اعتماد به نفس شما میشود.

2. دانش خود را تقویت کنید

یک راه مطمئن برای اطمینان بیشتر از کاری که انجام می دهید، یادگیری بیشتر است. برای افزایش دانش خود، آخرین مقالات را بخوانید. دانستن اینکه چگونه و چرا برخی از شیوه ها و فرآیندها کار می کنند، می تواند اعتماد به نفس شما را در انجام آنها افزایش دهد.

3. نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و تمرین کنید

تمرین، سنگ بنای موفقیت است. اما این فقط تمرین نیست بلکه اصلاح اشتباهات در طول مسیر است. هر بار که کاری را انجام می‌دهید، از خود بپرسید که چگونه می‌توانید دفعه بعد که آن را انجام می‌دهید، آن را بیشتر بهبود ببخشید.

اعتماد به نفس
اعتماد به نفس

4. بر روی نقاط قوت خود متمرکز شوید

مطالعات نشان داده اند که یک راه خوب برای افزایش اعتماد به نفس این است که بر نقاط قوت خود تمرکز کنید تا نقاط ضعف. کارهایی را که قبلاً به خوبی انجام می‌دهید بپذیرید و برای اصلاح ویژگی‌های بهتر خود تلاش کنید. این یک تقویت اعتماد به نفس عالی است که کاری را عالی انجام دهید نه به اندازه کافی.

 

5. مهارت های جدید را انتخاب کنید

همیشه جا برای پیشرفت وجود دارد و یادگیری مهارت های جدید نه تنها مهارت شما را در کار افزایش می دهد، بلکه اعتماد به نفس شما را نیز افزایش می دهد. کارهایی که دیگران با موفقیت انجام می دهند را تماشا کنید و نحوه انجام آن را کپی کنید. در سمینارهایی شرکت کنید که به شما کمک می کند مهارت های خود را ارتقا دهید و فرد بهتری شوید. مهارت های مفیدی مانند مدیریت زمان، خدمات مشتری و بهره وری را انتخاب کنید یا چیز جدیدی بیاموزید که به طور خاص به کار شما کمک کند.

6. سوال بپرسید

وقتی چیزی را نمی دانید از پرسیدن سوال نترسید. انجام نادرست یک کار به دلیل اینکه به طور کامل درک نمی کنید، راه خوبی برای افزایش اعتماد به نفس و خودباوری نیست. اگر هرگز مطمئن نیستید که چگونه کاری باید انجام شود، از شخص دیگری بپرسید که چه کاری باید انجام دهید. علاوه بر این، بدون درک کامل خلاصه، پروژه را دنبال نکنید. بهتر از بهم ریختن آن و کاهش اعتماد به نفس خود، در مورد آنچه دقیقاً مورد نیاز است، توضیح بخواهید.

7. زبان منفی را حذف کنید

گاهی اوقات همان زبانی که استفاده می کنیم ما را محدود می کند. اگر تمام روز در حال قدم زدن باشید و بگویید «نمی‌توانم…»، متوجه می‌شوید که ذهنتان را روی راه‌حل‌ها بسته‌اید. در عوض از خود بپرسید: «چطور می‌توانم…؟» یافتن راه حل های موثر اعتماد به نفس را تا حد زیادی افزایش می دهد. بسیاری از افراد با استفاده از کلمه “اما” در ارتباطات خود محدودیت های غیرضروری برای خود در محل کار ایجاد می کنند. برای مدتی از گفتن “اما” دست بردارید و متوجه شوید که اگر تلاش کنید، به جای بهانه جویی، چگونه می توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

خودباوری
خودباوری

8. بر موفقیت های خود تمرکز کنید

اگر از کاری که خوب انجام نمی دهید راضی نیستید، تقویت اعتماد به نفس دشوار است. تمام پروژه های موفقی را که برای تقویت اعتماد به توانایی های خود در محل کار انجام داده اید، به خود یادآوری کنید. آیا موفق شدید یک پروژه دشوار را به عقب برگردانید؟ آیا رئیس شما یکی از ایده های شما را تحسین کرده است؟ یادآوری زمان های موفق در محل کار راه بهتری برای تقویت اعتماد به نفس به جای تمرکز مداوم بر روی نکات منفی است.

9. انجام  کارها با اعتماد به نفس

هنگام قبول یک کار جدید یا یک چالش جدید، طبیعی است که احساس کمبود اعتماد به نفسو خودباوری داشته باشید. اگر در حال شروع یک کار جدید هستید، نمی‌توان از شما انتظار داشت که دقیقاً از همان ابتدا دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید. اما اگر چارچوب ذهنی مثبتی داشته باشید و با اعتماد به نفس رفتار کنید، متعجب خواهید شد که این کار شما را تا کجا می برد. نه تنها دیگران به توانایی های شما اعتماد خواهند کرد، بلکه متوجه خواهید شد که فردی توانا هستید و مهارت های زیادی برای ارائه دارید.

10. لذت ببرید

هیچ چیز برای عزت نفس و خودباوری شما بدتر از این نیست که خودتان را خیلی جدی بگیرید. مطمئناً می‌خواهید کار خوبی انجام دهید، اما می‌توانید در حین انجام آن نیز از آن لذت ببرید. یاد بگیرید که به شکست ها و اشتباهات خود بخندید و انتقاد را با شوخ طبعی بپذیرید. سبک دلی بیشتر باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و به شما کمک می کند تا خود را بهبود ببخشید.

نظرت درباره این مقاله چیه؟

روی قلب کلیک کن تا رای بدی

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد رای ها 0

تا حالا کسی رای نداده، اولین نفری باش که رای میده

مقالات دیگر

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دریافت مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص دوره ها و پکیج های آموزشی فرم زیر را پر کنید

ارتباط مستقیم

از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پرکنید. مشاورین و کارشناسان ما در سریع ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

دوره مدیریت نیروی بازاریابی و فروش
روزها
ساعت‌
دقیقه