استراتژی بازاریابی، راه رسیدن به اهداف تجاری است

رشد یک کسب و کار آسان نیست. ابتدا، شما به یک ایده نیاز دارید.  بازار هدف را باید تعیین نمایید و برای فروش به آن‌ها برنامه‎ریزی نمایید.

بدون داشتن استراتژی‌ صحیح بازاریابی؛ رشد اقتصادی و  کسب سود غیرممکن است.

با این حال، شناسایی راهکارهای مناسب برای بازاریابی، اغلب به علم موشک تشبیه می‌شود. چگونه پیام خود را به مخاطب مناسب برسانید؟ چگونه سود و فروش را افزایش دهید؟

اکثر کارآفرینان به حدی مشغول کار هستند که قادر به رسیدگی به کارهای روزمره شرکت که مبتنی بر مشتری، زنجیره تامین و موارد دیگر است، نیستند. ما اغلب از به کار بردن استراتژی‌های صحیح بازاریابی که به رشد تجارت ما کمک می‌کند، غافل هستیم.

بهترین استراتژی بازار چیست؟ بیشتر مشاغل با معما روبرو هستند. برای بهبود چشمگیر فروش، نیاز به افزایش دید دارد. اما برای کسب دید بیشتر، مشاغل باید پول بیشتری خرج کنند.امروزه، با بودجه‌ای ناچیز، می‌توانیم مشتریان زیادی را به محصولات و خدمات خود جذب کنیم.

7 نوع استراتژی بازاریابی

1- از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

نمی‌توانید از شبکه‌های اجتماعی چشم پوشی کنید. این ابزار قادر است کسب و کار شما را به اصطلاح جادو کند. برخی این روزها، بسیاری از مشاغل در پشت رسانه‌های اجتماعی ساخته شده و رشد نموده‌اند. در ابتدا شاید ترسناک به نظر برسد.

از پیام‌های مستقیم در اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه‌ای که ممکن است بدنبال محصولات و خدمات شما باشند، استفاده کنید. این بازاریابی بسیار قدرتمند است.

2-آموزش‌های ویدئویی، پرمخاطب هستند

یکی از موثرترین راه‌ها برای جلب توجه در کسب و کار، ایجاد آموزش‌های ویدئویی است. اطلاعات مفیدی در اختیار افراد بگذارید. هرچه در این زمینه بهتر باشید و ارزش بیشتری خلق کنید، سریع‌تر می‌توانید مخاطبان خود را افزایش دهید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

یوتیوب دومین موتور جستجوگر جهان پس از گوگل است. هر وقت کسی بخواهد مهارت یا دانشی را تصویری فرابگیرد، به یوتیوب مراجعه خواهد کرد. احتمالا خودتان بارها به این موتور جستجو  مراجعه نمودید. بنابراین فقط از خود سوال کنید که چه چیزی درمورد تجارت خود می‌توانید آموزش دهید که به مصرف‌کنندگان کمک کند؟سخت‌ترین قسمت برای بسیاری از افراد، شنیدن صدای خودشان در حال پخش و دیدن خودشان دشوار است. شما مجبور نیستید جلوی دوربین ظاهر شوید. البته به مرور عادت می‌کنید. اما نمی‌توانید از قابلیت مشاهده و دسترسی YouTube چشم پوشی کنید، بنابراین به ساخت فیلم‌های معتبر و مفید بپردازید.

3-وبلاگ‌نویسی را شروع کنید

می‌توانید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. اگر وبلاگی برای کسب و کار خود ندارید، باید بلافاصله یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. وبلاگ شما مانند بیابانی بایر خواهد بود مگر اینکه بدانید چه می کنید.

اطمینان حاصل کنید که به طور موثر وبلاگ می‌نویسید. مطالب کم ارسال نکنید. ارزش خلق نمایید. نگران افشای همه اسرار کسب و کار خود هستید؟ این مسئله رخ نخواهد داد، آنقدر به مخاطب ارزش دهید که به شما و کسب و کارتان اعتماد نمایند. این یکی از قدرتمندترین استراتژی‌هایی است که می‌توانید برای بازاریابی هر شغلی استفاده کنید.

4-از LinkedIn به روش صحیح استفاده کنید.

آیا در پروفایل LinkedIn خود ویدیویی دارید؟ چرا وقت نمی گذارید تا خود و كسب و كارتان را معرفی کنید؟

این یک روش آسان برای بازاریابی کسب و کار شما است و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به نتایج تکان‌دهنده‌ای منجر شود.

اگر ارتباطات (connection) زیادی در لینکدین دارید ، شما به تعداد زیادی مخاطب دسترسی دارید این پلتفرم، جای مناسبی برای انتقال تجربیات و دانش کارآفرینی است. می‌توانید درباره چالش‌های خود و کارتان گفتگو کنید.

همچنین می‌توانید با سایر مشاغل در تماس باشید و با کارآفرینان دیگر در LinkedIn همکاری کنید. همان‌طور که گفته شد این بستر بسیار کارآمد است اما افراد زیادی این مسئله را نادیده می‌گیرند.

5-اینفلوئنسرها مانند اهرم عمل می‌کنند

آیا می‌خواهید زمان کمی برای جذب مخاطب وقت بگذارید و به راحتی قابلیت مشاهده خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید؟ پس مطمئنا باید از اینفلوئنسرها استفاده کنید. اما نکته اصلی یافتن فرد تاثیرگذار است. اين كار شايد براي شركت شما خرج‌ زيادي بتراشد اما شما مجبور نیستید با اينفلوئنسرهايي كه ميليون‌ها دنبال كننده دارند همكاري كنيد.

6- سئو را فراموش نکنید

یکی از حوزه‌های مهم بازاریابی است اما بسیاری از افراد نه تنها به آن تمایلی ندارند بلکه می‌هراسند. درست است، SEO می‌تواند ترسناک باشد. درعین حال بسیار قدرتمند است. وقتی SEO را به روش صحیح یاد بگیرید، بسیار کارآمد و جذاب است.

افراد و شرکت‌هایی وجود دارند که “فریب دادن گوگل” را آموزش می‌دهند. ممکن است در کوتاه مدت این کار نتیجه‌بخش باشد، اما در بلندمدت نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. درست مانند کسب و کار است، اگر می‌خواهید نتایج خوبی بگیرید باید زمان بیشتری صرف کنید چرا که سئو نیاز به زمان، دقت و تحقیق دارد.

چند نکته برای روش صحیح سئو کردن:

  • کلمات کلیدی را اسپم نکنید
  • ارزش افزوده خلق کنید
  • هر آنچه که خلق می‌کنید، جذاب و منحصر به فرد باشد

7- از ایمیل استفاده کنید

بخشی از هر قیف فروش خوب، بازاریابی از طریق ایمیل خواهد بود. این پیام‌های خودکار است که به محض عضویت در لیست شما برای کاربران ارسال می‌گردد.

برای تقسیم‌بندی لیست خود از کلیک‌های مربوطه استفاده کنید. اگر شخصی خرید کرد، او را به عنوان خریدار تگ (برچسب) گذاری نمایید. شناسایی خریداران و علایق آن‌ها برای تقسیم‌بندی بسیار مهم است.

قوانین طلایی استراتژی بازار در استفاده از رسانه‌های اجتماعی

سئو

  • بازار خود را بشناسید

اولین قانون برای رشد کسب و کار، شناخت بازار هدف است. هرچه اطلاعات بیشتری از بازار مد نظر خود داشته باشید، بهتر می‌توانید نظر مشتریان خود را جلب کنید چرا که نیازها و خواسته‌های آن‌ها را می‌توانید شناسایی نمایید.

  • تدوین استراتژی

ایجاد یک پروفایل محبوب در شبکه‌های اجتماعی کارساز است، اما به برنامه‌ریزی نیز نیاز دارد. برای دستیابی به هر هدفی ، باید برنامه‌ای مناسب ایجاد نمایید. استراتژی خود را در مورد چگونگی برنامه‌ریزی برای رسیدن از نقطه A به نقطه B تدوین کنید. آیا از تبلیغات استفاده خواهید کرد؟ چه نوع محتوایی را ارسال خواهید کرد؟ هر چند وقت یک بار آن را ارسال خواهید کرد؟ و…

  • بر کیفیت بیش از تعداد پست‌ها تمرکز کنید

هدف بمباران کاربران با ارسال پست و محتواهای مختلف نیست. نباید از کیفیت بخاطر کمیت چشم‌پوشی کرد. اطمینان از اینکه پست‌ها به سمت بازار شما هدایت می‌شوند و هرکدام از آن‌ها پیام مهمی یا نمایش منحصر به فرد مربوط به آن اطلاعات جمعیتی را در اختیار شما قرار می‌دهد ، به شما کمک می کند بیشترین جذابیت را داشته باشید و در عین حال فالورهای بیشتری نیز به آن اضافه کنید.

  • پروفایل‌های پر مخاطب را دنبال کنید

اینفلوئنسر

زمانی که چنین حساب کاربری‌هایی را دنبال می‌کنید به مرور زمان، بر مخاطبان شما نیز افزوده خواهد شد و شما می‌توانید محصولات و خدمات خود را به آن‌ها نیز معرفی کنید.

اینفلوئنسر مناسب را پیدا کنید تا مخاطب هدف را تحت تاثير قرار دهید. شما با اين كار نه تنها به فروش و سود زيادي دست خواهيد يافت بلكه مخاطبان خود را افزايش مي‌دهيد.

فراموش نكنيد كه:

شرایط را ارزیابی کنید

با اينفلوئنسرها تماس بگیرید و هزينه را بسنجید

تست‌های کوچکی انجام دهید و ميزان مفيد بودن اين كار را ارزيابي كنيد

  • لایک و کامنت را فراموش نکنید

برای اینکه مخاطب شما زیاد شود بهتر است هر روز پست‌های دیگران را لایک کنید و نظر دهید. به مرور زمان ارتباط بین پیج شما و دیگران شکل می‌گیرد. البته یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

  • همیشه تبلیغ نکنید

اگر می خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید، باید زمان زیادی را صرف خلق محتوا و ارزش نمایید. این محتوا می‌تواند سرگرمی یا آموزشی باشد. با این مطالب، شما مخاطبان بیشتری رو به خود جذب می‌کنید و ممکن است بعد از مدتی، آن‌ها به مشتریان شما تبدیل شوند.

  • خرید را برای مردم آسان کنید

اگر می خواهید بر رسانه های اجتماعی مسلط شوید ، روی تلفن همراه تمرکز کنید. با اطمینان از اینکه سایت شما از یک طراحی مناسب برخوردار است، پیوندی را در پروفایل خود ایجاد کرده و خرید را ساده کنید.

آیا به اطلاعات بیشتری نیازمندید؟میخواهید در این زمینه متخصص شوید پیشنهاد میکنیم  دوره دیجیتال مارکتینگ را ازدست ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.